Gå til innhold

Når er det ok å ta med en baby på kjøpesenter?

Anbefalte innlegg

Den sommeren med møkkavær - det var ikke tilfeldigvis sommeren '98? Den sommeren lå jeg nemlig gravid i senga og hørte på regnet tromme mens jeg prøvde å sove bort kvalmen... ;)

Jepp, det var det! ;-)

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• adelie

5

• mariaflyfly

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

*knegg* Jeg husker bare at jeg ga fullstendig faen i at det regna hele sommeren. Jeg ville bare sove, sove og sove.

Ja, det skjønner jeg. Og en ettåring som bare såvidt har lært seg å gå er heller ikke den enkleste å få til å bevege seg i full oljehabitt og gummistøvler. En toåring ville neppe blitt like affisert - i den alderen stemmer det jo faktisk at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær. ;-)

Da kan man i såfall sende mannen, eller dra på nærbutikken;-)

Kjøpesenteret ligger nærmere oss enn nærbutikken ;-)

Ikke skjønner jeg heller hvorfor det er så ille å ta med baby på kjøpesenteret i noen minutter? Jeg trodde slike holdninger var avlegse, jeg? *erter morsan*

Kjøpesenteret ligger nærmere oss enn nærbutikken ;-)

Ikke skjønner jeg heller hvorfor det er så ille å ta med baby på kjøpesenteret i noen minutter? Jeg trodde slike holdninger var avlegse, jeg? *erter morsan*

''Kjøpesenteret ligger nærmere oss enn nærbutikken ;-) ''

Enten ligger da begge to veldig nære deg, eller så kan ikke sistnevnte kalles nærbutikken.

''Ikke skjønner jeg heller hvorfor det er så ille å ta med baby på kjøpesenteret i noen minutter? Jeg trodde slike holdninger var avlegse, jeg? *erter morsan*''

Nei, ikke fordi det er galt i seg selv å ha med babyen på kjøpesenteret, men mer som Elextra svarer her - hvorfor vil noen dra dit frivillig! ;-)

Det er jo litt synd, da, at det å dra på kjøpesenter nærmest er blitt nordmenns fritidssyssel nr én. Da de kom, ble det argumentert med at dette ville gi mindre bilkjøring totalt, fordi man ville kjøre færre ganger og gjøre unna fere ærender på én gang. Men det har jo vist seg at folk gladelig kjører til kjøpesentere bare for å handle en liten ting.

*erter togli og andre kjøpegærne kvinnfolk*

Annonse

Ikke skjønner jeg at noen drar på kjøpesenter frivillig, med eller uten barn, og kanskje særlig med et _spedbarn_, men kan ikke se det er noe direkte galt å gjøre det heller.

Et spebarn er jo skjørt, og vart for inntrykk, og utsatt for infeksjoner... Holder ikke det da? Ref mitt innlegg

Enten ligger da begge to veldig nære deg, eller så kan ikke sistnevnte kalles nærbutikken.

''Ikke skjønner jeg heller hvorfor det er så ille å ta med baby på kjøpesenteret i noen minutter? Jeg trodde slike holdninger var avlegse, jeg? *erter morsan*''

Nei, ikke fordi det er galt i seg selv å ha med babyen på kjøpesenteret, men mer som Elextra svarer her - hvorfor vil noen dra dit frivillig! ;-)

Det er jo litt synd, da, at det å dra på kjøpesenter nærmest er blitt nordmenns fritidssyssel nr én. Da de kom, ble det argumentert med at dette ville gi mindre bilkjøring totalt, fordi man ville kjøre færre ganger og gjøre unna fere ærender på én gang. Men det har jo vist seg at folk gladelig kjører til kjøpesentere bare for å handle en liten ting.

Ehh - fra en som ikke faller i erte-gruppen: Du snakker til nesten alle nordmenn nå. Det er til og med et ord for denne galskapen. Det kalles ""shopping"". Altså ørkesløs handling av ting og varer, bare fordi man ellers ville kjedet seg, eller noe i den duren.

Gjest Elextra

Et spebarn er jo skjørt, og vart for inntrykk, og utsatt for infeksjoner... Holder ikke det da? Ref mitt innlegg

Et nyfødt spedbarn har dårlig syn og jeg tror ikke det reagerer så veldig på omgivelsene, egentlig, så lenge den ligger i en trygg vogn og har mamma rett i nærheten. Tror ikke særlig på infeksjonsfaren heller - et spedbarn er ikke i direkte kontakt med omgivelsene slik større småbarn er.

Ehh - fra en som ikke faller i erte-gruppen: Du snakker til nesten alle nordmenn nå. Det er til og med et ord for denne galskapen. Det kalles ""shopping"". Altså ørkesløs handling av ting og varer, bare fordi man ellers ville kjedet seg, eller noe i den duren.

Ja, eler - hvorvidt de ville ha kjedet seg ellers vet jeg ikke, men det er ihvertfall opplagt at de finner mye mer spenning i dette enn det jeg gjør;-)

Kanskje de sier at det er bedre å oppleve 'spenning' på kjøpesenteret - kanskje finner de en råstilig topp?? - enn å bare 'kjede' seg hjemme eller på tur? ;-)

Et nyfødt spedbarn har dårlig syn og jeg tror ikke det reagerer så veldig på omgivelsene, egentlig, så lenge den ligger i en trygg vogn og har mamma rett i nærheten. Tror ikke særlig på infeksjonsfaren heller - et spedbarn er ikke i direkte kontakt med omgivelsene slik større småbarn er.

Folk hoster og nyser. Og det er masse støv i luften.

Mange uvante lyder. Skarpt lys i reklamer.

Så jeg vet ikke helt. TV-en hjemme har jo lyder spebarn hører, men som er for høyfrekvente for oss. Hadde vel vært greit med litt kunnskaper om slikt, så man slipper å gruble. Men jeg har ikke noen små lenger, så jeg slipper å lure, jeg, da :)

Ja, eler - hvorvidt de ville ha kjedet seg ellers vet jeg ikke, men det er ihvertfall opplagt at de finner mye mer spenning i dette enn det jeg gjør;-)

Kanskje de sier at det er bedre å oppleve 'spenning' på kjøpesenteret - kanskje finner de en råstilig topp?? - enn å bare 'kjede' seg hjemme eller på tur? ;-)

''Kanskje ... bedre å oppleve 'spenning' ... kanskje finner de en råstilig topp?? - enn å bare 'kjede' seg hjemme eller på tur? ;-)

''

Stakkars folk :|

Stakkars kloden vår..

Annonse

Jepp, det var det! ;-)

Jeg hadde hatt permisjon sommeren -98 hvis jeg ikke hadde mistet sommeren -97, den sommeren alle syntes var så fantastisk. For meg tok den slutt natt til første august.

Jeg var "fornøyd" med den dårlige sommeren -98, sånn for å trøste meg selv. Mot slutten av den var jeg gravid igjen, og satset på at sommeren -99 skulle bli bedre på alle måter. Og det ble den, for meg.

Hvorfor skulle det være noe problem? Vi var på kjøpesenteret en kort tur dagen etter at minstemor ble født (måtte noen få ærender på vei hjem fra sykehuset). Hun har iallefall ikke fått varige men ;-)

Fire uker etter at minstemor var født, var det St.hans-arrangement ved sjøen her vi bor. Vi trilla selvsagt ned for å delta på arrangementet og jeg må si jeg ble overraska over reaksjonene til et par "middelaldrende" damer. De ga tydelig uttrykk for at det jammen var synd på ungen som måtte være med på dette her ;-) Hun lå forresten i den gode vogna si og sov hele kvelden ;-)

''og jeg må si jeg ble overraska over reaksjonene til et par "middelaldrende" damer''

Ja, de hadde vel ett å annet å si, hehe. Dumt det skal være slik.

Jeg er helt enig med deg jeg. Jeg har ikke barn selv, men tantebarn og andre barn jeg kjenner. Ingen av de har iallefall tatt noe skade av å være med ute på cafe som spebarn:)

Jeg hadde hatt permisjon sommeren -98 hvis jeg ikke hadde mistet sommeren -97, den sommeren alle syntes var så fantastisk. For meg tok den slutt natt til første august.

Jeg var "fornøyd" med den dårlige sommeren -98, sånn for å trøste meg selv. Mot slutten av den var jeg gravid igjen, og satset på at sommeren -99 skulle bli bedre på alle måter. Og det ble den, for meg.

Det setter jo tingene i perspektiv.

Gjest Elextra

''og jeg må si jeg ble overraska over reaksjonene til et par "middelaldrende" damer''

Ja, de hadde vel ett å annet å si, hehe. Dumt det skal være slik.

Jeg er helt enig med deg jeg. Jeg har ikke barn selv, men tantebarn og andre barn jeg kjenner. Ingen av de har iallefall tatt noe skade av å være med ute på cafe som spebarn:)

Et barn er jo spedbarn til det er seks måneder, og det er jo noe ganske annet å ta med et barn på et par måneder på kafé (hvem gjør ikke det?) og det å prioritere _kjøpesenter_ rett etter at man har "sluppet ut" fra sykehuset. De fleste nybakte mødre (og fedre) er da mest opptatt av å bli kjent med den lille.

Et barn er jo spedbarn til det er seks måneder, og det er jo noe ganske annet å ta med et barn på et par måneder på kafé (hvem gjør ikke det?) og det å prioritere _kjøpesenter_ rett etter at man har "sluppet ut" fra sykehuset. De fleste nybakte mødre (og fedre) er da mest opptatt av å bli kjent med den lille.

Hmm, ok, jeg leste kanskje litt vel raskt;)

Jeg tenke feks at man ikke skulle ta med barn på 1 mnd på cafe heller...

Gjest Elextra

Hmm, ok, jeg leste kanskje litt vel raskt;)

Jeg tenke feks at man ikke skulle ta med barn på 1 mnd på cafe heller...

Eldstemann min hadde første kafébesøk før han var en uke :).

Men det var på uterestaurant i gangavstand hjemmefra.

Vi har kjøpesenteret og nærbutikken ca 15 minutter unna oss. Bor lagt ute på bondelandet vettu ;-)

Jeg var skikkelig gira når jeg hadde født. Kunne løpt maraton samme dagen tror jeg. På vei hjem fra sykehuset MÅTTE jeg kjøpe badeskum og den viktige oppgaven kunne jeg ikke tildele gubben, så vi gikk inn sammen. Var vel på senteret i 5 minutter ;-) Det var altså ikke snakk om å gå på vanlig shopping, til det var magen for feit ennå ;-)

Men fortsatt lurer jeg på hvorfor nyfødte babyer tar skade av å være på kjøpesenteret? *vanskelig*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...