Gå til innhold

Juleavslutning på skolen

Anbefalte innlegg

Mine barn vil i hvert fall ikke bli tvunget med på sånt "tull". :-)

Jeg har fortsatt traumer fra da læreren ringte hjem til foreldrene mine og lurte på hva som var i veien da jeg hadde nekta plent å spille Maria i et sånt julespill. Hehe, og så blei de enige om at jeg skulle opptre og spille piano istedet, gitt. Akkurat som om det var et så jævlig mye bedre alternativ. :(

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

20

• laban

8

• Sofline

7

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Jeg har fortsatt traumer fra da læreren ringte hjem til foreldrene mine og lurte på hva som var i veien da jeg hadde nekta plent å spille Maria i et sånt julespill. Hehe, og så blei de enige om at jeg skulle opptre og spille piano istedet, gitt. Akkurat som om det var et så jævlig mye bedre alternativ. :(

Jeg gråt da jeg var syk og måtte være hjemme den dagen rollene skulle fordeles til julespillet i 5. klasse. Jeg visste at jeg kom til å ende opp som omtrent replikkløs engel når jeg ikke var tilstede. Og jeg fikk rett.

Det var første og siste gang jeg har forsøkt å være engel. Men jeg fikset kostyme til første vismann nå i helgen...

Jeg gråt da jeg var syk og måtte være hjemme den dagen rollene skulle fordeles til julespillet i 5. klasse. Jeg visste at jeg kom til å ende opp som omtrent replikkløs engel når jeg ikke var tilstede. Og jeg fikk rett.

Det var første og siste gang jeg har forsøkt å være engel. Men jeg fikset kostyme til første vismann nå i helgen...

Jeg hadde gjort hva som helst for å være en replikkløs engel! ;)

Jeg hadde gjort hva som helst for å være en replikkløs engel! ;)

Ja, jeg tenkte meg nesten det. Rart at du absolutt skulle være Maria da, det var sikkert mange som var misunnlige?

Jeg var så god til å lære utenat, så jeg ville ha roller hvor jeg kunne ramse opp en masse. Noen skuespiller tror jeg absolutt ikke at jeg var.

Jeg husker fremdeles setningene mine fra julespillet i 1965...

Ja, jeg tenkte meg nesten det. Rart at du absolutt skulle være Maria da, det var sikkert mange som var misunnlige?

Jeg var så god til å lære utenat, så jeg ville ha roller hvor jeg kunne ramse opp en masse. Noen skuespiller tror jeg absolutt ikke at jeg var.

Jeg husker fremdeles setningene mine fra julespillet i 1965...

Sånn er faktisk jeg også. Jeg husker replikkene fra skuespillet året etter - da slapp jeg nemlig ikke unna tross protester...

Og jeg lærer utenat alt vi synger i koret. Har alltid ment at det er lettere å lære utenat enn å lære noter skikkelig. ;)

*føler med deg*

Annonse

Gjest skammeseg

Jeg er mer oppgitt over at skolen skal legges opp etter sutrete foreldre.

Unn barna deres å få stå i scenelyset den ene kvelden i året.

(At man tenker på å utvide skoledagen til de stakkars små, bare fordi det passer bedre inn i den voksnes travle hverdag, er et annet eksempel.)

Foreldre som syter og ikke er takknemlig for det program barna deres har samarbeidet om i flere uker i forkant, sammen med læreren sin, blir jeg oppgitt over.

Foreldre skal ha anledning til å gå på julebord og pynte seg, men man unner ikke barna denne anledningen...?!

Jeg synes det er herlig å se poden stå sammen med klassen sin og opptre, om det bare er å lese en setning eller to eller synge en sang. Av og til har poden vært for sjenert til å stå framme med de andre, men han har hatt stor glede av å være publikum også.

Hallo

Det er faktisk så enkelt at man bare kan melde afbud til det man ikke har lyst/tid/ork/penge/energi til at deltage i. Hvis for mange melder afbud til et arrangement som er for tidskrævende, ja da bliver det jo næppe arrangeret igen.

Jeg mener ikke at vi gør ungerne nogen tjeneste ved at tage afsted til arrangementer som vi ikke har hverken lyst eller energi til at være med til. Ungerne forstår faktisk godt at det bliver for meget hvis alle skal være med til alt i en familie med mange medlemmer - eller for den slags skyld i alle ene-forældre familier.

Så hvis det bliver for meget, så meld afbud - og tilbyd hellere at være med til at arrangere tilbud på andre årstider. Husk på at de faktisk mener det godt dem som arrangerer alle disse julearrangementer

Var dette innlegget egentlig myntet på meg??

Hallo

Det er faktisk så enkelt at man bare kan melde afbud til det man ikke har lyst/tid/ork/penge/energi til at deltage i. Hvis for mange melder afbud til et arrangement som er for tidskrævende, ja da bliver det jo næppe arrangeret igen.

Jeg mener ikke at vi gør ungerne nogen tjeneste ved at tage afsted til arrangementer som vi ikke har hverken lyst eller energi til at være med til. Ungerne forstår faktisk godt at det bliver for meget hvis alle skal være med til alt i en familie med mange medlemmer - eller for den slags skyld i alle ene-forældre familier.

Så hvis det bliver for meget, så meld afbud - og tilbyd hellere at være med til at arrangere tilbud på andre årstider. Husk på at de faktisk mener det godt dem som arrangerer alle disse julearrangementer

På minstemanns skole er det faktisk ikke lov å melde avbud. Man må stille mens de kan gi f i å gjøre så det er mulig for alle å komme inn. Og så får man skjenneprekenbrev i posten etterpå og da hjelper det verken å skylde på sykdom eller andre ting.

Helst bør man også stille på julesangaften, julegudstjeneste og julesalget også. Det er fem kvelder før jul det.

Gjest b&u arbeider

Jeg er heldigvis (foreløpig ) ferdig med førjulsterroren (les; barn i barnehage/småskole), min datter er 20. Men nå driver vi å planlegger å få en til, og jeg må si at jeg blir litt i tvil når jeg leser innlegg som dette...Jeg husker så altfor godt hvordan det var - og jeg hadde bare 1 stk barn!

Men altså; hvorfor går ikke foreldre (mødre) sammen og setter foten ned overfor skole og barnehage? Jeg har møtt meeeget få mødre opp gjennom årene som ikke mener det samme som deg, mariaflyfly! Så godt som alle syns disse aktivitetene i skole/barnehage er noe herk - og tidstyveri! De fleste har nok å gjøre fra før med hus & heim i tillegg til full jobb.

Jeg tror ikke det er nødvendig at foreldrene skal være med på alle slike avslutninger. Jeg tror at man godt kunne laget fine avslutninger for barna på dagtid, f.eks den siste dagen før jul på skolen/en av de siste dagene i barnehagen, slik det var i "gamle dager".

Man burde egentlig laget et opprør mot førjulstyranniet i barnehage og småskole! Ta adventa tilbake!!

:)

Som før i tiden? Det virker på meg som at du er ganske gammel?

Jeg husker ikke annet enn at vi hadde juleavslutninger til jul når jeg gikk på skolen!

Hvorfor skal vi ikke unne barna våre å få vise seg fram for foreldre,foresatte,besteforeldre, søsken? Det er snakk om èn dag før jul, å det får dere bare ta dere tid til synes jeg..

Er dere virkelig så opptatt hver kveld at dere ikke har tid til deres egne barn?, Da kommer spørsmålet mitt opp som så mange ganger før, hvorfor har dere barn??

Gjest pærebrus875

Slike som deg gjør at jeg blir sur og oppgitt!!!

Begredelig jul til deg

Til deg også? Fint du klager på folk uten noen saklig grunn? Jeg forstår godt frustrasjonen hennes, man "må" liksom på alt, og med flere søsken så går det bare ikke. Noe må ofres.

Jeg husker ikke annet enn at vi hadde juleavslutninger til jul når jeg gikk på skolen!

Hvorfor skal vi ikke unne barna våre å få vise seg fram for foreldre,foresatte,besteforeldre, søsken? Det er snakk om èn dag før jul, å det får dere bare ta dere tid til synes jeg..

Er dere virkelig så opptatt hver kveld at dere ikke har tid til deres egne barn?, Da kommer spørsmålet mitt opp som så mange ganger før, hvorfor har dere barn??

Men som jeg har forstått så er det akkurat det faktum at det ikke er _bare_ 1 dag i desember. Det er en hel haug av dager pr barn som er merket til slike formål.

Annonse

Det er sjelden snakk om bare en dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...