Gå til innhold

Juleavslutning på skolen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

20

• laban

8

• Sofline

7

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Heh.. da trekker jeg meg fiiint og stille ut av denne, da! *rygger* Beklager!

=)

Du må ha framme nøyaktig det innlegget du ønsker å svare på, når du trykker "svar på innlegg", ellers blir svaret ditt feilplassert. Det er ikke nok at innlegget har riktig overskrift.

Jeg synes også det blir veldig mye nå i desember. Har man flere barn så er jo mye av "fritiden" faktisk lagt beslag på av skolen.

Men når jeg husker tilbake, er det jo ikke noe som er mere koselig for ungene enn å faktisk ha underholdning for oss foreldre, og gang rundt juletre. Jeg har valgt å bite tennene sammen og ikke klage, og heller glede meg sammen med barna.

Hvis jeg ikke hadde orket, hadde jeg rett og slett meldt avbud.

Men hvis jeg hadde dratt, ville jeg kost meg og vært stolt av barnet og ikke klaget i etterkant.

Selv synes jeg det er viktig å møte opp på slike tilstelninger for barna. Det er en hyggelig setting å treffe de andre foreldrene som man såvidt nikker til i en travel hverdag. Vi får et lite innblikk i ting barna har gjort på skolen, se klasserommet og alt de har pyntet det med og laget istand, og vi får hilst og pratet litt med klassekameratene som jenta vår prater om hjemme.

Og ikke minst, barna har øvd lenge på sanger/dikt osv. som de stolt viser frem.

Å møte opp på skoleavslutning er å vise anerkjennelse til barna våre og til læreren som gjør en fantastisk jobb.

*rister på hodet*.......

Merkelig at foreldre har tid til egne julebord....forestillinger....

div.besøk.....osv...., men ikke kan bruke max 3 timer på en juleavslutning.

Ungene bruker ca 26 timer på skolen......skolen er med andre ord en stor del av deres liv.....da bør det kanskje prioiteres!?

Annonse

Gjest rullekanin

Til deg også? Fint du klager på folk uten noen saklig grunn? Jeg forstår godt frustrasjonen hennes, man "må" liksom på alt, og med flere søsken så går det bare ikke. Noe må ofres.

Man MÅ faktisk ikke.. Hadde jeg kjøpt biletter til noe annet, ville jeg gått på Jul i Blåfjell og droppet det på skolen.

Jeg skjønner godt at det blir mye for de som har mange unger, men samtidig er det flott at noen gidder å arrangere ting og tang.

Vi skal ha juleverksted i år, og vi skal ha med kveldsmat....!!? DET er helt på trynet, men jeg kan ikke klage. Jeg skal heller gjøre ting annerledes det året jeg skal være foreldrerepresentant.

Ellers er det vel lov å komme med tilbakemeldinger til de som styrer?

*rister på hodet*.......

Merkelig at foreldre har tid til egne julebord....forestillinger....

div.besøk.....osv...., men ikke kan bruke max 3 timer på en juleavslutning.

Ungene bruker ca 26 timer på skolen......skolen er med andre ord en stor del av deres liv.....da bør det kanskje prioiteres!?

Til din informasjon kan jeg opplyse deg om at jeg ikke skal på et eneste julebord eller "annen forestilling" før jul annet enn det jeg skal med mitt eget kor den uka jeg ikke har barna.

Jeg klaga over at det blir for mye i desember med avslutninger i huet og ræva, samt at jeg heller ville prioritert å ha med begge barna på teater istedetfor å trøkke på en skoleavslutning der ørten talentløse unger skal opptre og like mange mødre skal tørrprate om vær og vind, den kule delen av mødregjengen skal sitte i et hjørne og fnise og alle skal tvinges til å kose seg, samt at jeg må ha med meg en uinteressert 3-åring på det hele.

Jeg synes også det blir veldig mye nå i desember. Har man flere barn så er jo mye av "fritiden" faktisk lagt beslag på av skolen.

Men når jeg husker tilbake, er det jo ikke noe som er mere koselig for ungene enn å faktisk ha underholdning for oss foreldre, og gang rundt juletre. Jeg har valgt å bite tennene sammen og ikke klage, og heller glede meg sammen med barna.

Jeg hatet slike tilstelninger allerede da jeg gikk på barneskolen, så jeg ser ikke helt moroa i det.

Og jeg skulle ønske de hadde valgt å gjøre det i noe enklere former, slik at det ikke tok en hel kveld.

"Satt på spissen" Du har tid til å se andre barn på scenen, men ikke dine egne barn?

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Jeg ville gjort noe hyggelig sammen med begge mine to barn istedet for å måtte passe på en uinteressert 3-åring på en kjedelig skoleavslutning.

Storebror vil på skoleavslutning, Lillesøster vil på Blåfjell... :(

Du kjenner ingen som kan overta billettene og ta med lillesøster og sitt eget barn på Blåfjell, da?

På den måten går dere jo glipp av familieutflukten, men den yngste får en forestilling hvor hun er mer i målgruppen enn om hun må være med på skolen, og du kan konsentrere deg helt om den eldste på avslutningen.

Jeg forstår jo at storebror synes han må være med på avslutningen, de har sikkert øvd i ukevis og hauset det opp noe veldig.

Annonse

Du får melde deg som arrangør neste år og gjøre det på en måte du liker. Vi hadde f.eks. nettop oppe i FAU om ikke vi skulle ha en felles sommeravslutning for hele skolen slik at de med flere barn slipper å fly på ørten avslutninger. Det vil ikke hjelpe deg nå, men det er nok sikkert stemning for forslag som gjør livet lettere for folk.

Ellers kan jeg jo opplyse om at jeg ville blitt dritsur hvis vi skulle hatt julefrokost. Vi har kaos på jobb før jul og jeg har ikke rom for å ta noe ekstra fri i denne tiden. Da må jeg i såfall jobbe mer i helgen og det vil jeg helst slippe nå før jul. Da stiller jeg heller på kveldstid i et tidsrom som jeg likevel bruker sammen med barna.

Du kjenner ingen som kan overta billettene og ta med lillesøster og sitt eget barn på Blåfjell, da?

På den måten går dere jo glipp av familieutflukten, men den yngste får en forestilling hvor hun er mer i målgruppen enn om hun må være med på skolen, og du kan konsentrere deg helt om den eldste på avslutningen.

Jeg forstår jo at storebror synes han må være med på avslutningen, de har sikkert øvd i ukevis og hauset det opp noe veldig.

Det er den løsninga jeg jobber med å få til. :) Men det ser vanskeligere ut enn jeg trodde. :(

Du får melde deg som arrangør neste år og gjøre det på en måte du liker. Vi hadde f.eks. nettop oppe i FAU om ikke vi skulle ha en felles sommeravslutning for hele skolen slik at de med flere barn slipper å fly på ørten avslutninger. Det vil ikke hjelpe deg nå, men det er nok sikkert stemning for forslag som gjør livet lettere for folk.

Ellers kan jeg jo opplyse om at jeg ville blitt dritsur hvis vi skulle hatt julefrokost. Vi har kaos på jobb før jul og jeg har ikke rom for å ta noe ekstra fri i denne tiden. Da må jeg i såfall jobbe mer i helgen og det vil jeg helst slippe nå før jul. Da stiller jeg heller på kveldstid i et tidsrom som jeg likevel bruker sammen med barna.

For meg er det ypperlig med julefrokost på skolen. :o) Men jeg begynner såpass sent på jobben at jeg rekker det akkurat nå når jeg har begynt å kjøre bil selv. Mye bedre med julefrokost enn med kveldsavslutning.

Jepp. Neste år skal jeg sørge for å ha en finger med i spillet, og da skal det ikke legges ting helt oppi jula. ;)

For meg er det ypperlig med julefrokost på skolen. :o) Men jeg begynner såpass sent på jobben at jeg rekker det akkurat nå når jeg har begynt å kjøre bil selv. Mye bedre med julefrokost enn med kveldsavslutning.

Ja, slik er det. Til lags åt alle kan ingen gjera :-)

Vi har deltatt på Lucia og Påskefrokoster i barnehagen i alle år, men jeg må si jeg er glad det ikke er slikt på skolen. Skolen begynnner jo ikke før 8.30, da har jeg vanligvis vært på jobb i 1.5 timer allerede, så hvis jeg da skal være på frokost en times tid og så reise på jobb, kan jeg nesten like gjerne ta en fridag. Og en fridag på jobb rett før feriene er veldig vanskelig i min jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...