Gå til innhold

Ekspertene skylder på mor igjen

Anbefalte innlegg

Jeg tror absolutt de pennene oppfyller artikkelens beskrivelse av hva mor jakter på - "noe som utvikler barnas estetiske sans og pirrer deres intellektuelle nysgjerrighet".

*knegg*

Det er nesten så jeg begynner å lure på om jeg ikke skulle lese kronikken, ikke bare gullkornene du lirer av deg her :-)

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

11

• morsan

10

• PieLill

10

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest det er flaut

Adventstiden er en tid hvor man skal overgå hverandre i flotte gaver til barna hver eneste dag og stadig med glam og glitter ute og inne. Før var det en adventstjerne, jeg husker fortsatt at vi trakk litt på smilebåndet av nabokona som hadde to stjerner , hun var veldig opptatt av symmetri og hadde to vinduer....

I dag tidlig da jeg kjørte på jobb var det lys i alle vindu, det lys i alle vindu i de fleste hus, stjerner og nisser og rensdyr og syvarmede staker i mangfold, og utenfor husene sto det selvlysende julenisser og reinsdyr og juletrær på veranda og i hage, you name it.

Vi har det godt i Norge - men vi er sikkert det folkeslaget som klager mest over høye skatter, dårlige skoler, sykehus og eldreomsorg. VI kan da ikke betale mer skatt, hvordan skal vi da få råd til å kjøpe flatskjerm til 8-åringens soverom.

Jeg skjemmes - ja det gjør jeg, dypt og inderlig, over at jeg også er et bruk og kast- menneske selv om jeg hører til de mer nøkterne så blir jeg revet med jeg og.

Jeg tror absolutt de pennene oppfyller artikkelens beskrivelse av hva mor jakter på - "noe som utvikler barnas estetiske sans og pirrer deres intellektuelle nysgjerrighet".

Ja, selvsagt! Jeg er tross alt svært opptatt av å utvikle mine barns intelligens. Tøys og tull kjøper jeg ikke. Alt er nøye veloverveid. Skulle bare mangle!!

Pijuuu, Pijuuu.

Ratta-ta-ta-ta-ta-ta.

Med de nye gunnerne som var i barnas gavekalender i dag!

I morgen får de pil og bue.

Og på onsdag lasersverd.

Torsdag bombefly.

Så bare pass deg DU!!!!!!!!!!!!!1

;-)

mvh

Åh huffa meg. Gevær? Pil og bue? Er det rart vi kan si "Ungdommen nå til dags!" Makan!!

Ah - det var kalendergaver ja, trodde det var snakk om julegaver jeg. De skal jo ofte transporteres hit og dit, opp og ned av poser og så under treet og frem igjen.

Hehe, jeg gikk inn via "svar til meg" og leste første setninga di og trodde med det samme at du hadde trodd jeg gav en gelepenn til hver av ungene i julegave, men det var altså det sølvpapiret du snakka om *ler*

Annonse

*knegg*

Det er nesten så jeg begynner å lure på om jeg ikke skulle lese kronikken, ikke bare gullkornene du lirer av deg her :-)

Den er full av høydepunkt. Her om mor i huset ("hun"):

"Ved å forberede til jul og handle inn kalendergaver, utøver hun ikke bare omsorg for andre, men bekrefter også sitt domene i hjemmet og seg selv som kvinne og mor."

Gjest nissekjerringa

Her har vi aldri hatt pakke-kalender, kommer heller aldri til å ordne det.

Skal de få pakker i omtrent hele desember ...... nei, her er det en sjokoladebit på morgenen, noe de ikke får ellers i året. Pappaen her i huset har nesten gitt etter for presset fra eldstemann, men nei, her har jeg vært steil.

Jeg vet at flere pakker inn en liten karamell el.l., at det ikke trenger være noe "svært", allikevel sier mor nei. Pakkene kommer på julaften.

"Ved å forberede til jul og handle inn kalendergaver, utøver hun ikke bare omsorg for andre, men bekrefter også sitt domene i hjemmet og seg selv som kvinne og mor."

Far, derimot, slenger en pepperoni i ovnen så han kan få fred til å se på Håndball-VM.

Mannfolka er mye simplere enn oss kvinnfolk.

mvh

Annonse

Jeg vurderte å utarbeide en tilsvarende dissikering av fedres innkjøp av sportsutstyr og racerbilbaner til de håpefulle.

Men jeg har ikke tid til å gjøre en grundig nok resurch. Må prioritere alle de flotte muligheten til å få bekreftet meg selv som kvinne og mor.

Det er jo jul bare en gagn i året!

mvh

tzatziki1365380058

Jeg vurderte å utarbeide en tilsvarende dissikering av fedres innkjøp av sportsutstyr og racerbilbaner til de håpefulle.

Men jeg har ikke tid til å gjøre en grundig nok resurch. Må prioritere alle de flotte muligheten til å få bekreftet meg selv som kvinne og mor.

Det er jo jul bare en gagn i året!

mvh

Åh plis plis, gjør det!!! :)

Som skapt for tekstanalyse i norsk på videregående...

-selvfølgelig er det for å realisere meg selv som mor og kvinne og for å heve familiens sosiale status at jeg kjøper adventskalendre. Det er da innlysende.

Det er sikkert derfor jeg kjøper julemat og julepresanger også. Det er slett ikke for å gi ungene gode barndomsminner, veldig egoistisk og markedsstyrt og kommersiellt er det.

Filler'n at noen gjennomskuet oss, da damer!

-selvfølgelig er det for å realisere meg selv som mor og kvinne og for å heve familiens sosiale status at jeg kjøper adventskalendre. Det er da innlysende.

Det er sikkert derfor jeg kjøper julemat og julepresanger også. Det er slett ikke for å gi ungene gode barndomsminner, veldig egoistisk og markedsstyrt og kommersiellt er det.

Filler'n at noen gjennomskuet oss, da damer!

Ja, snakke rom å bli tatt på fersken du! Filler'n og!

"Hva har dere som gaver i disse delingskalenderne? Er det navn på pakkene, eller velger de fritt?"

Slik gjorde jeg det. Jeg pakket inn i papir med 3 forskjellige julefarger. Den

ene hadde rød farge, den andre grønn farge og den tredje gullfarge. Så la jeg alle pakkene i en julepyntet kurv. De kunne selv velge hvilken pakke de skulle ta når det var deres dag.

Jeg fisket litt på forhånd etter hva de kunne tenke seg eller "trengte" .

Det høres kjedelig ut med en truse, men jeg skal love deg at en tenåringsjente blir veldig glad for en fin blondetruse eller blonde-bh. En tenåringsgutt blir også glad for en tøff boxer.

Prikk likt som vi har det! Niesen min på 8 hylte av latter da hun hørte at fetteren på 17 hadde fått en UNDERBUKSE i kalenderen, hjelper ikke at det er dyre To Be-boxere når man er 8 nei... Men han får slike ting, og litt finere hårproduketer, sjokolade og Flaxlodd, jenten min får votter, hansker, hårting og DYYYRE bøker som mor også ønsker seg! :-)

mvh

Faktisk er jeg ikke helt uenig, og det sier jeg selv om jeg har gjort akkurat det samme selv tidligere - altså pakket inn 24 små, spesielle pakker!

Om jeg har gjort det av kjærlighet, nostalgi eller kommerialisme er relativt uinteressant for meg akkurat nå, men greia er at jeg faktisk har landet på at det blir for mye. Hele desember blir jul - så i år henger det 24 pyntede pepperkaker på veggen, og Poden er mer enn fornøyd.

Så får hansker, boxser, penal etc ligge under treet på selve dagen istedefor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...