Gå til innhold

Julebord i barnehagen - meny?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

På den barnehagen mine barn gikk i (de er skolebarn nå) hadde de julebord bare for barna. Det var veldig populært. Vi voksne går jo på julebord, så hvorfor skal ikke barna? Det var i barnehagetiden, da. Barna kledde seg opp i finstasen, og preget av stundens alvor. Dette var høytidelig. Så var det en av fedrene som var "kelner" med hvitt tørkle over armen. Levende lys hører med! Menyen var julemat, kanskje litt barnevennlig laget til, med poteter, ribbe, julepølse, surkål og medisterkaker. Og et alternativ til muslimske barn. Og selvsagt dessert!

Jeg synes foreldre bør slippe å være med, da er det like hyggelig med en kopp kaffe om morgenen og noen lussekatter el.l. Det skjer så mye før jul uansett.

Men jeg er veldig for julebord til ungene!

På den barnehagen mine barn gikk i (de er skolebarn nå) hadde de julebord bare for barna. Det var veldig populært. Vi voksne går jo på julebord, så hvorfor skal ikke barna? Det var i barnehagetiden, da. Barna kledde seg opp i finstasen, og preget av stundens alvor. Dette var høytidelig. Så var det en av fedrene som var "kelner" med hvitt tørkle over armen. Levende lys hører med! Menyen var julemat, kanskje litt barnevennlig laget til, med poteter, ribbe, julepølse, surkål og medisterkaker. Og et alternativ til muslimske barn. Og selvsagt dessert!

Jeg synes foreldre bør slippe å være med, da er det like hyggelig med en kopp kaffe om morgenen og noen lussekatter el.l. Det skjer så mye før jul uansett.

Men jeg er veldig for julebord til ungene!

Jeg var nok litt uklar: foreldrene er ikke med, men de lager maten. Resten står barnehagen for. Kjempegøy, men jeg syns det er så vanskelig å finne på mat. Skal jo ikke være så enorme greier siden det er spleiselag, men jeg er så dårlig på sånt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...