Gå til innhold

Barnepark og kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den som er av interesse kaller korttidsbarnehage. Gjelder det samme da? Den er åpen fra 9.15 - 14.30.

Nja - hvis det er en barnehage som bare har kortere åpningstid, kan det bli annerledes. Det jeg skrev, gjelder parkene som er basert på utendørs aktiviteter.

Ring (bydelen) og spør om den aktuelle barnehagen får statstøtte og dermed kommer under reduksjonsregelen.

Nja - hvis det er en barnehage som bare har kortere åpningstid, kan det bli annerledes. Det jeg skrev, gjelder parkene som er basert på utendørs aktiviteter.

Ring (bydelen) og spør om den aktuelle barnehagen får statstøtte og dermed kommer under reduksjonsregelen.

Ok, jeg ringer de og spør om barneparker generelt i bydelen. Takk for svar :)

Annonse

Persille1365381127

Den som er av interesse kaller korttidsbarnehage. Gjelder det samme da? Den er åpen fra 9.15 - 14.30.

Nei, da får du redusert støtte. Jeg tror ordinær barnehageplass er 41 timer, og så får du kontantstøtte tilsvarende resten dersom du har redusert plass. Har du f.eks 50% plass, som er ca 20 timer - får du 50% kontantstøtte.

Her er det i hvert fall sånn at parken (som ikke mottar noen offentlig støtte) gir rett til full kontantstøtte, mens korttidsbarnehagen gir redusert kontantstøtte (beregnet utfra hvor mange timer i uken barnet er der).

Vi bruker park, 4 timer pr dag, betaler 1000 kr/mnd, og mottar kontantstøtte.

Om det er en korttidsbarnehage som mottar statsstøtte vil kontantstøtten reduseres i forhold til plasstørrelsen. Reduksjonen går trinnvis, så det lønner seg å lese reglene først.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...