Gå til innhold

stjerner og staker


Gjest lysvesen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har gått til innkjøp av ei stjerne nå nettopp.

Når kan jeg henge ut kransen?

7-arma lysestaker spyr jeg nesten av... gubben mener vi MÅ ha, men han tror meg når jeg sier jeg kommer til å kaste den om det kommer en i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Liker du ikke staker??

Jeg er også en av dem som aldri skal ha en sånn syvarmet stake innenfor døren. Har ingen elektrisk stjerne i vinduet heller. Derimot har jeg etterhvert fått flere av disse store Georg Jensen stjernene. En er på juletreet, og to i stuevinduene - men ikke før det nærmere seg julaften. Adventsstaken er jo på bordet da selvsagt - med fire lilla lys:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én stjerne med lys i, den henger i stuevinduet. Vi hadde to (fordi det passet veldig godt i vårt vindu), men den ene ble ødelagt - og da fant vi ut at vi skulle holde oss til den ene ledestjerna vi også.

Vi arvet en 7-armet lysestake etter svigerne, men den sluknet for godt for noen år siden, og kommer ikke til å bli fornyet. Den sto i et annet vindu.

Vår desemberpynt er i tillegg en meget enkel adventsstake med stearinlys, og en stor, lilla kule som passer til et fat som henger på veggen hele året. Og så henger jeg opp en sånn dings til å ha julepost i når det første julekortet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ganske ambivalent forhold til slikt, det ser jo litt koselig ut, særlig utenfra, men de er ofte gruelig stygge - særlig innenfra, når du ser dem på nært hold.

Har en stjerne som jeg ikke har hengt opp ennå - fordi jeg egentlig tenkte jeg skulle kjøpe en penere en (om mulig). Elektrisk stake skal jeg nok aldri ha.

*S* Nesten som jeg skulle skrevet det selv! ;-) Jeg har også ambivalent forhold til slikt, men har nå likevel en messingstjerne. Men i motsetning til deg har jeg hengt den opp;-)

Jeg synes den kan se helt OK ut innenfra også, seå lenge jeg har en ganske svak pære i.

''Elektrisk stake skal jeg nok aldri ha.''

Slik har jeg tenkt også, men det er jo ikke helt samsvar i dette, da, at jeg har hengt opp stjerne men synes staker ikke er noe særlig...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor mange stjerner og staker har dere?''

*he he* For meg er egentli dette er et underlig spørsmål! ;-) Skulle jeg spurt om dette, ville jeg no heller spurt "har du stjerne eller stake?"

Men svaret viser jo at det er mange som har begge deler og dertil flere av hver, da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor mange stjerner og staker har dere?''

*he he* For meg er egentli dette er et underlig spørsmål! ;-) Skulle jeg spurt om dette, ville jeg no heller spurt "har du stjerne eller stake?"

Men svaret viser jo at det er mange som har begge deler og dertil flere av hver, da! ;-)

gikk litt fort unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én stjerne med lys i, den henger i stuevinduet. Vi hadde to (fordi det passet veldig godt i vårt vindu), men den ene ble ødelagt - og da fant vi ut at vi skulle holde oss til den ene ledestjerna vi også.

Vi arvet en 7-armet lysestake etter svigerne, men den sluknet for godt for noen år siden, og kommer ikke til å bli fornyet. Den sto i et annet vindu.

Vår desemberpynt er i tillegg en meget enkel adventsstake med stearinlys, og en stor, lilla kule som passer til et fat som henger på veggen hele året. Og så henger jeg opp en sånn dings til å ha julepost i når det første julekortet kommer.

''Og så henger jeg opp en sånn dings til å ha julepost i når det første julekortet kommer.''

Likeså, og i år ble den tatt fram mye tidligere enn jeg hadde regnet med, ettersom vi fikk det første julekortet allerede i forrige uke! Må være rekord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*S* Nesten som jeg skulle skrevet det selv! ;-) Jeg har også ambivalent forhold til slikt, men har nå likevel en messingstjerne. Men i motsetning til deg har jeg hengt den opp;-)

Jeg synes den kan se helt OK ut innenfra også, seå lenge jeg har en ganske svak pære i.

''Elektrisk stake skal jeg nok aldri ha.''

Slik har jeg tenkt også, men det er jo ikke helt samsvar i dette, da, at jeg har hengt opp stjerne men synes staker ikke er noe særlig...;-)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...