Gå til innhold

hodesmerter

Gjest bekymret mamma - l

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mamma - l

Min 7 år gamle datter har i over to måneder hatt smerter hver eneste dag i sitt høyre øye. Hun har de siste dagene begynt å si at det av og til har begynt å gjøre vondt bak i hodet og at det flytter seg til fram i hele ansiktet for så bli i bare det høyre øyet igjen. Vi har laget en skala fra èn til ti hvor ti er veldig vondt. Det ser ut som det oftest er på ti morgen og når hun legger seg (kommer ofte ned og klager etter at hun har lagt seg). Hver dag må vi gi henne tre doser smertestillende, etter avtale med lege får hun 250mg paracet + 200 mg ibux (hun veier 17 kg). Siste uken har hun kommet hjem tidlig fra skolen hver dag fordi hun ikke orker være der. Mellom slagene (altså de to til tre timene de smertestillende virker) er hun aktiv og lekende - ikke syk på noen måte. Dagene varierer noe, noen ganger vrir hun seg i smerte, andre ganger er det bare litt vondt, men hun påstår å alltid kjenne det. Det ser ut som midt på dagen er den beste tiden. I det siste (siste uken ) har jeg lagt merke til at hun har endret litt personlighet - hun er veldig sint. Hun motsier meg i alt, krangler med søstrene og vennene sine - og er egentlig ganske aggressiv. Dette har vært veldig markant og jeg begynner å bli litt sliten. Vi har vært hos øyelege som ikke fant noe galt med øyet og antydet migrene. Vi er nå henvist til barnepoliklinikken men ventetiden er lang og vi fikk beskjed om at vi nok må vente til over jul. Jeg er urolig, og syns det høres rart ut med migrene som løsning. Min mann har migrene - hans anfall varer toppen to dager på rad, ikke 60 dager på rad. Sinnet skylder jeg vel på at hun sikkert er sliten selv, og kanskje ikke sover skikkelig, men hun kan løpe og hoie rundt og være kjempeglad, men sier du noe til henne så brøler hun... Så hva vil jeg fra deg? Hva tenker du når du hører om disse symptomene? Hvor mye skal jeg presse på legene/skal jeg presse på, eller er det greit å vente til over jul for flere undersøkelser selv om hun har så mye smerter og må få så mye smertestillende som ikke virker skikkelig engang (ledene spm..?). Uff, jeg er frustrert og redd. Hilsen bekymret mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292799-hodesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan høres ut som at hun har denne typen migrene, den har det med vondt i ett øye som et typiskt symptom. Søk gjerne mere på nettet.

4) Klasehodepine (clusterhodepine)

Anfallsvis hodepine som skiller seg fra migrene bl.a. ved større smerteintensitet, kortere varighet og større hyppighet. Det er vanlig å få mellom 1 og 4 anfall i døgnet som kan vare inntil 3 timer. Anfallene kommer gjerne jevnlig over en periode på 4 til 12 uker. Kontakt lege for å få hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292799-hodesmerter/#findComment-2355060
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...