Gå til innhold

Morsomt fra barnemunn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De leser sikkert Jostein Gaarders julekalenderfortelling om engelen Ariel :o)

Nå er det årevis siden jeg leste Julemysteriet, heter egenelen der også Ariel!? *Stønn* Ikke rart vi på biblioteket går i surr, det finnes ørten fortellinger om engler som heter Ariel eller Ariella jo.Tror jeg må lage meg et lite word-notat på de ulike fortellingene så jeg har oversikten neste jul...

Nå er det årevis siden jeg leste Julemysteriet, heter egenelen der også Ariel!? *Stønn* Ikke rart vi på biblioteket går i surr, det finnes ørten fortellinger om engler som heter Ariel eller Ariella jo.Tror jeg må lage meg et lite word-notat på de ulike fortellingene så jeg har oversikten neste jul...

Nei, han har skrevet en adventsfortelling (i tillegg til Julemysteriet) som handler om juleegangeliet, sett fra den lille engelen Ariels perspektiv. Jeg var i alle fall veldig sikker på at det var Jostein Gaarder?

Hvorfor tror du det? Er det ikke mulig at de rett og slett er blitt gjort kjent med Juleevangeliet?

Den adventsfortellingen jeg snakker om er juleevangeliet sett gjennom den lille engelen Ariels øyne. Og en av hans store vanskeligheter er at han ikke klarer å si "ære være", men ender på "elle melle Gud i det høyeste" hver gang. De skal ha øvelse med englekoret, og erkeengelen (Gabriel) sender han avgårde for å øve. Dermed sitter han under et tre og synger "elle melle Gud det høyeste" ørten ganger etterhverandre i løpet av de første kapitlene (ett kapittel hver dag i adventstiden).

Ungene pleier å le seg aldeles fordervet over akkurat det :o)

Jeg jobber i barnehage, og denne adventsfortellingen er det veldig mange som bruker i samlingsstundene nå i desember.

Annonse

Nei, han har skrevet en adventsfortelling (i tillegg til Julemysteriet) som handler om juleegangeliet, sett fra den lille engelen Ariels perspektiv. Jeg var i alle fall veldig sikker på at det var Jostein Gaarder?

Du tenker ikke på Eyvind Skeie? Hans heter Ariella. Lurer på om det er den som brekker vingen? Har vært opplesningsserie i Portveien 2.

Ellers Simon Flem Devold? Han har en historie om en engel som heter Ariel.

Den adventsfortellingen jeg snakker om er juleevangeliet sett gjennom den lille engelen Ariels øyne. Og en av hans store vanskeligheter er at han ikke klarer å si "ære være", men ender på "elle melle Gud i det høyeste" hver gang. De skal ha øvelse med englekoret, og erkeengelen (Gabriel) sender han avgårde for å øve. Dermed sitter han under et tre og synger "elle melle Gud det høyeste" ørten ganger etterhverandre i løpet av de første kapitlene (ett kapittel hver dag i adventstiden).

Ungene pleier å le seg aldeles fordervet over akkurat det :o)

Jeg jobber i barnehage, og denne adventsfortellingen er det veldig mange som bruker i samlingsstundene nå i desember.

Åååååååååå...sånn ja :) Da skjønner jeg hva du mente. Det er tydelig at jeg ikke har lest boken!

Det er en Ariel i Gaarders "I et speil, i en gåte", men det er ikke noen småbarnsfortelling.

Ariel med elle melle tror jeg er Simon Flem Devold.

Du tenker ikke på Eyvind Skeie? Hans heter Ariella. Lurer på om det er den som brekker vingen? Har vært opplesningsserie i Portveien 2.

Ellers Simon Flem Devold? Han har en historie om en engel som heter Ariel.

Simon Flem Devold var det visst ja! Hadde av en eller grunn for meg at det var Gaarder, men tok visst feil der :o)

Det er en Ariel i Gaarders "I et speil, i en gåte", men det er ikke noen småbarnsfortelling.

Ariel med elle melle tror jeg er Simon Flem Devold.

Simon Flem Devold var det visst ja! Hadde av en eller grunn for meg at det var Gaarder, men tok visst feil der :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...