Gå til innhold

7 måneders baby med feber

Anbefalte innlegg

Gjest Aripeder

Hei! Min datter har hatt feber i 3 dager. På lørdag hadde hun 40 i feber og den har svinget mellom 37 og 40 grader siden. Har vært på barneklinikken (i går ettermiddag) og da sank temperaturen til 36,5 og hun var veldig kvikk. Ble sendt hjem med åpen retur de neste 3 dagene. I natt har hun ikke sovet mer enn 20 min om gangen pga hoste, hun har mye snott og gørr som renner. Det er også vanskelig å gi henne mat - vil ikke ha grøt, vann eller melk (kun små mengder), har prøvd med sukkervann med delte resultater. Nå vil hun verken spise, sove eller gjøre noen ting. Bare smågriner. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg bade henne når hun har feber (hadde 38,7 for 1 time siden)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292913-7-m%C3%A5neders-baby-med-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer du fortsatt? Jeg ville isåfall ammet og ammet og ammet...

Bruk barnenesespray et par ganger om dagen i noen dager for å få vekk snørr.

Selve feberen er ikke farlig, små barn får veldig fort høy feber. Pass på at hun ikke har på henne for mye klær - la henne sove i bare bleia, evt en liten body på. Ikke la det vært for varmt i rommet, dropp dyna og bruk bare helseteppe. Gi Paracet stikkpiller når feberen kommer over 39 grader, så har du kontroll på den og unngår store svingninger i temperaturen, som igjen kan føre til feberkramper.

Det viktigste er at du får i henne drikke. Dersom hun ikke tar drikke, ville jeg kontakta lege igjen. Det er fare for dehydrering når det går flere med feber og lite næring. Du kan også ringe legevakten og høre hva de sier. (her i Oslo svarer alltid en sykepleier på telefonen, og de har alltid gitt meg veldig gode svar!)

God bedring til dere. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...