Gå til innhold

god husk på små detaljer

Anbefalte innlegg

Gjest bare små detaljer

har ei datter på 7 år som alltid har husket små detaljer godt.Jeg kan glemme og nekte om hun sier noe fordi hun har som regel rett.Hennes bestemor har flyttet og jeg hadde glemt det nye husnummeret.Vi hadde vært og tittet i den nye leiligheten hennes 1 gang og jeg sier att jeg må ringe og spørre om addressen.Min datter sier det er hus nummer 10.Jeg mener det er feil men neida nummer 10 var riktig.Min mann har en eldre bil hvor en må slå kode for og starte bilen.De ringte fra verksted og fikk ikke startet bilen og glemt koden.Jeg spurte min datter om hun kanskje husket den.Hun sier det er 0205 og det stemte.

Har barn på den alderen så god husk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292914-god-husk-p%C3%A5-sm%C3%A5-detaljer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Slik er det ofte med små barn.

Sønnen min på seks år husker gjerne små detaljer fra ferier langt tilbake, ting folk har sagt. Dessuten er han en racer på spillet Memory!

Å få ham til å huske hvor han har lagt klærne sine, eller hva læreren har bedt dem ta med hjemmefra, derimot... :/

Mine to har vanvittig god hukommelse og jeg har forlengst sluttet å krangle med dem om slike ting - de har jo rett uansett. :o)

Poden har dessuten en vanvittig klisterhjerne når det gjelder tall. For tiden har faren lånt en gammel guinness rekordbok til ham og jeg får stadig tutet ørene fulle av høyest og størst og eldst og mint og lavest og...

Slik er våre unger også, spesielt datteren på straks 8 år. Senest i morges ved frokostbordet satt våre to håpefulle og snakket om detaljer fra sommerferien 2006. Jeg og mannen bare vekslet blikk og ristet på hodet, vi husket ingenting av det de snakket om, men barna snakket sammen som om det hadde hendt i går...

Annonse

Vi har merket det lenge med gutten vår på 3,5 år, og som jeg pleier å si - barn har nok god lagringsplass i hodet, de opplever mindre forstyrrelser, og husker dermed bedre detaljer.

Jeg var utrolig god på detaljer før, som navn, tlf.nr, fødseldatoer, osv. Men når vi så blir eldre får vi fler og fler ting å huske på, og hjernen må sortere vekk mer eller mindre viktige detaljer. Det er hvertfall min teori. :o)

Gjest Elextra

Mine to har vanvittig god hukommelse og jeg har forlengst sluttet å krangle med dem om slike ting - de har jo rett uansett. :o)

Poden har dessuten en vanvittig klisterhjerne når det gjelder tall. For tiden har faren lånt en gammel guinness rekordbok til ham og jeg får stadig tutet ørene fulle av høyest og størst og eldst og mint og lavest og...

Ja, utrolig det med barn og tall. Husker at jeg på barneskolen syntes det var en selvfølge å kunne telefonnumrene til alle i klassen, uten at jeg noen gang hadde gått inn for å lære meg dem. De bare satt etter å ha hørt/lest dem én gang.

Jeg har alltid vært sånn. Husker en gang, jeg var 5-6 år, og tante leita i telefonkatalogen etter nummeret til Drosjene. Tante ble oppgitt, så forbannet, telefonkatalogen var håpløs! Da utbrøt jeg ; " se på Taxi, da! Og nummeret er xxxxx" Tante og mamma bare himlet med øynene, og måtte dobbeltsjekke. Jepp, jeg hadde visst rett.

Like etterpå ble hun igjen like oppgitt, for hun skulle ringe en venninne, og fant henne ikke oppført i katalogen. "Hvor bor'a da?" spurte jeg. "Hun bor på Melhus, men jeg finner ikke Melhus oppført engang, og hun står ikke registrert i Trondheim, det sjekka jeg aller først", svarte tante. "Se under Midtre Gauldal, da", sa jeg. Jepp, der sto det. :)

Alle telefonnummer og fødselsdager og masse annen unyttig info ligger på harddisken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...