Gå til innhold

Noen som har gode forslag til barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Ja nå er det atter desember og barnebursdagen står for tur. Er en 7 års bursdag, og nå er det blitt veldig poppis med både peppes, kino, badeland osv. Dette føler jeg vi ikke har råd til da hele klassen skal bli bedt. Det er da snakk om 10 barn.

vil gjerne ha en litt annerledes hjemmebursdag, men står helt fast på ideer. Selvfølgelig kan vi ha utebursdag med grilling og aking, men det kommer jo ann på været. Alle tips tas imot med takk, tenker å holde på ca 2 1/2 time.

Fortsetter under...

Om du har tilgang til en projektor (gjennom jobben f.eks.) og en PC m/DVDspiller, kan dere ha kino hjemme. En mor jeg kjenner kombinerte vanlig bursdag med kake hjemme med hjemmekino på veggen/lerret. De hadde lekepenger, billetter og popcornbod. Og før kinoen var det reklame, der pappaen i huset mimet, og barna måtte gjette hva han reklamerte for (den biten skulle jeg gjerne ha sett ;-))

Om du har tilgang til en projektor (gjennom jobben f.eks.) og en PC m/DVDspiller, kan dere ha kino hjemme. En mor jeg kjenner kombinerte vanlig bursdag med kake hjemme med hjemmekino på veggen/lerret. De hadde lekepenger, billetter og popcornbod. Og før kinoen var det reklame, der pappaen i huset mimet, og barna måtte gjette hva han reklamerte for (den biten skulle jeg gjerne ha sett ;-))

Vi har hjemmekino hjemme og stort lerret, men av erfaring så har noen sett filmen, noen synes den er kjedelig osv.. Synes det er vanskelig å få unger til å sitte rolig så lenge som en film varer når vi er hjemme... Men ellers er forslaget topp, men er som sagt allerede blitt prøvd ut :-)

AneM1365380603

Synd det skal være krav om at selskapet skal være så spesielt og utenom det vanlige. Da mine ble 7 år holdt det lenge med pizza eller pølser, kaker og is. Så var det noen leker utenom som alltid engasjerte barna. Som f eks stolleken, dorull-lek og karaoke. Det går an å lage rebus for å finne godteriposer, om du har slike. Ungene i den alderen er så kreative i seg selv at de ikke trenger å bli aktivisert så mye.

Hva med temabursdag? Pynte huset i et spesielt tema, feks "sydhavsøy", ha mat som står i stil, barna må kle seg ut osv?

Godt forslag, men huset er jo allerede julepyntet.. Men det er jo nesten sånn nå att noen barn ikke vil komme såfremt det ikke er på badeland osv.. Vurderer faktisk å bare be noen få og lage pysjamasfest og la de overnatte. Må gruble litt mere her tror jeg. Takk for forslag ;-)

Annonse

Nå som det snart er jul, hva med å bake julekaker eller ha en form for juleverksted. På datter sin bursdag hadde vi en bollebakingdag. Det slo virkelig an. Vi lagde deig, så var det pølser og kake mens deigen sto til heving og etterpå var det å lage bollene, så var det høytlesing mens de etterhevet. Da de ble stekt var det bare venting og forventninger. De fikk med seg de bollene de hadde lagd hjem.

Dette var for mange år siden så det er mulig at dette blir for kjedelig til dagens barn.

Gjest labolina

Kontakt en eller to større jenter (12-15 år?) som er gode til å danse, be dem om å lære barna en dans eller to mot at de får noen kroner hver. Dersom du ikke kjenner noen som er aktuelle kan du kanskje kontakte kulturskolen der du bor??

Slike ungjenter er jo veldig populære for 7-8 åringene, og dersom de har forberedt seg litt er jeg sikker på at dette kan bli bra.

Godt forslag, men huset er jo allerede julepyntet.. Men det er jo nesten sånn nå att noen barn ikke vil komme såfremt det ikke er på badeland osv.. Vurderer faktisk å bare be noen få og lage pysjamasfest og la de overnatte. Må gruble litt mere her tror jeg. Takk for forslag ;-)

Ja, dumt det har blitt sånn at vanlig barnebursdag ikke er bra nok lenger! Men pysjamas-party m eller uten overnatting høres ut som en god ide;)

Ha utebursdag, uansett vær. Bare be gjestene kle seg etter været ( og kanskje kutte ned til 2 timer om det er veeeldig vått og kaldt). Kan du leie en lavvo? (Eller lage en hytte av stokker og presenning...), Ha skattejakt i mørket ( kjøp billige lommelykter),

Om noen barn er så bortskjemte at de ikke vil komme til vanlige bursdagsselskaper, skal du ikke bry deg om. De er ikke venner du vil ha til barnet ditt likevel.... Vi har det heldigvis ikke slik her, de fleste barn ønsker faktisk å ha selskap hjemme selv om de får tilbud om noe anent. Vi skal snart ha selskap for 11 åringen med 17 gjester til lasagne, disco og Singstar!

Siden huset er julepyntet kunne kanskje et nisseselskap være aktuelt? Alle kler seg ut som niserr, du serever grøt og kanskje kommer julenissen innom på førjulsbeøsk også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...