Gå til innhold

Når klipper barna neglene selv?

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen til to stk

Jeg har gutt og jente. De er nå på mellomtrinn begge to. Gutten må passes på, slik at han vasker seg og har rene klær. Jenta, som er yngst, ordner slikt selv. Hun ser om klærne hun hadde i går må byttes, og kjenner på seg når det er på tide med et bad.

Men gutten hadde enkelt og greit ikke sett ut om vi foreldre ikke passet på. Om genseren har en stoooor flekk - hva har nå det å si?! Og buksa kan nærmest stå av seg selv før han bytter. Men underbukse og sokker bytter han hver dag, det er fast takst hos oss. En inngrodd vane.

Jeg gruer meg til han begynner å lukte svette og vi må pine ham i dusjen mye oftere... Men kanskje skjønner han det selv innen den tid.

Når begynner barna å klippe neglene selv, forresten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292997-n%C3%A5r-klipper-barna-neglene-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

8-åringen min har klipt neglene sine selv siden han var ca 6 år. Da ga jeg ham en egen negleklipper fordi han bet negler, han fikk streng beskjed om å bruke negleklipperen istedet, og merkelig nok fungerte det. Han er derimot ikke flink til å passe på klesskift og dusjing sjøl, og protesterer heftig når jeg sier han skal skifte genser.

Jentungen på nesten 6 skifter mer enn gjerne klær, men jeg må fremdeles passe på negleklipp etc. Hun ser heller ikke alltid at hun er møkkete, men protesterer ihvertfall ikke så heftig...

Min 6 åring klipper negler selv. Det gjør også 8 åringen. & åringen elsker å bade og dusje, og gjør det gjerne på eget initiativ. Det er mest fordi han liker så godt å leke med båter i vannet, eller å dusje sammen med mamma eller pappa :) 8 åringen, derimot, er så opptatt av alt annet at hun ikke prioriterer å bruke verdifull tid før legging med å dusje. Hun bryr seg heller ikke om håret sitt, så vi må passe på at hun får vasket det ofte nok og grer det hver dag. Klær er hun ganske flink med, det er 6 åringen også. Selv om det tar tiiiiid å få dem på seg .....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...