Gå til innhold

Kveldens Idol


AneM1365380603

Anbefalte innlegg

*Flirer* skulle det stå. :o) Enten kødder du eller så har du virkelig ikke peiling på Idol.

''Enten kødder du eller så har du virkelig ikke peiling på Idol.''

Eg trodde seriøst at ho hadde vunnet!

Men eg har bare sett ett program i år, siden eg har sett det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 168
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    36

  • AneM1365380603

    33

  • Lillemus

    19

  • trultis

    14

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

Ja. Men det er slik de gjør det på American Idol, og jeg synes årets norske Idol er mye mer lik den enn i tidligere år. Blant annet opplegget når de som gikk til semifinalene ble utvalgt.

Det er bra de fornyer seg da :) Jeg har ikke sett den amerikanske versjonen, bortsett fra noen snutter på Youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Let it snow" er jo julete den altså, men jeg synes nå det var bare "O' Helga Natt" som var en skikkelig julesang og var litt skuffet over de andre sangvalg.

Så med "skikkelig" julesang menes altså bare gamle sanger og bare dem som også synges i kirker? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med "skikkelig" julesang menes altså bare gamle sanger og bare dem som også synges i kirker? ;-)

Nei, men jeg synes de skulle valgt noen som var mer julete ja. Og kanskje med norsk tekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra de fornyer seg da :) Jeg har ikke sett den amerikanske versjonen, bortsett fra noen snutter på Youtube.

Noe de ikke har tatt med til Norge (ennå), er at de til å begynne med (i "semifinalerundene") har rene gutte- og jentekvelder, annenhver gang, og en og en stemmes ut, til de står igjen med de 5-6 beste fra hvert kjønn. Da slår de sammen og har som i norske finalerunder.

Kanksje det hadde vært like greit? For slik som det er i norsk semi nå, er det jo svært få fra hvert program som går videre. Kanskje mer rettferdig å ta dem ut en og en?

Her er forresten en tidligere deltager i American Idol som er med i et spørreprogram på TV!! *S*

http://www.youtube.com/watch?v=juOQhTuzDQ0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Noe de ikke har tatt med til Norge (ennå), er at de til å begynne med (i "semifinalerundene") har rene gutte- og jentekvelder, annenhver gang, og en og en stemmes ut, til de står igjen med de 5-6 beste fra hvert kjønn. Da slår de sammen og har som i norske finalerunder.

Kanksje det hadde vært like greit? For slik som det er i norsk semi nå, er det jo svært få fra hvert program som går videre. Kanskje mer rettferdig å ta dem ut en og en?

Her er forresten en tidligere deltager i American Idol som er med i et spørreprogram på TV!! *S*

http://www.youtube.com/watch?v=juOQhTuzDQ0

Det med jente- og guttekveld høres greit ut :)

*se videoklippet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg synes de skulle valgt noen som var mer julete ja. Og kanskje med norsk tekst?

Ja, bare tenk at noen til og med sang på _svensk_!! *sjokkert*

;-) *erte*

Enig i at det kunne vært mer norsk. De har vel ikke hatt 'norsk på norsk' heller i år? Dumt! :-(

Sett bort fra det gir "All I want for Christmas" gode vibber til filmen "Love Actually" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

Så med "skikkelig" julesang menes altså bare gamle sanger og bare dem som også synges i kirker? ;-)

Nei, trenger ikke å synges i kirker!... Men for å sette meg i julestemning må jeg ha noe jeg kjenner godt til da! Og enig med lillemus at de kan gjerne synge på norsk.

Dessuten liker jeg julesanger som kan gi meg høytidsstemning, og da blir det o heilag natt, deilig er jorden o.l. Andre julesanger er ok til julepartybruk :)

Vi er kanskje konservative vi ;-) (*snakker for meg selv da*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistnevnte! ;-) Har bare tatt ett glass vin i 8-tida;-)

'fer' er dialekt for 'driver på'.

Ok. :-) Takk for opplysningen.

Da antar eg at ''scjønne'' & ''væl'' må tilskrives vinen, eg tror deg når du sier du har tatt ett glass vin i åttetiden, men kor mange du har drukket i nitiden og titiden har du ikkje sagt noe om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, trenger ikke å synges i kirker!... Men for å sette meg i julestemning må jeg ha noe jeg kjenner godt til da! Og enig med lillemus at de kan gjerne synge på norsk.

Dessuten liker jeg julesanger som kan gi meg høytidsstemning, og da blir det o heilag natt, deilig er jorden o.l. Andre julesanger er ok til julepartybruk :)

Vi er kanskje konservative vi ;-) (*snakker for meg selv da*)

''Vi er kanskje konservative vi ;-) (*snakker for meg selv da*)''

Jeg er så konservativ i en del ting at jeg begynner å lure på om jeg har britiske aner. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

''Vi er kanskje konservative vi ;-) (*snakker for meg selv da*)''

Jeg er så konservativ i en del ting at jeg begynner å lure på om jeg har britiske aner. ;o)

lol, ja du og jeg har visst funnet fellesnevneren her! Jeg er også konservativ i mange ting, og liker juletradisjoner spesielt godt :)

Kanskje er det en kontrast, men jeg er også nyfiken på alt mulig nytt, særlig innenfor relasjonsbaserte arenaer, så jeg hopper på Internettforumer, facebook, blogger osv.fordi det er artig å være der hvor folk er :)

Nysjerrig og nyskapende konservativ med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :-) Takk for opplysningen.

Da antar eg at ''scjønne'' & ''væl'' må tilskrives vinen, eg tror deg når du sier du har tatt ett glass vin i åttetiden, men kor mange du har drukket i nitiden og titiden har du ikkje sagt noe om. :)

*S* På seg selv kjenner en andre?

Men for å ta det med moccaskje:

"Ho fer å flire, scjønne du væl! "

= Hun driver på og flirer, skjønner du vel (dvs "ferflire" som Lillemus skrev)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, trenger ikke å synges i kirker!... Men for å sette meg i julestemning må jeg ha noe jeg kjenner godt til da! Og enig med lillemus at de kan gjerne synge på norsk.

Dessuten liker jeg julesanger som kan gi meg høytidsstemning, og da blir det o heilag natt, deilig er jorden o.l. Andre julesanger er ok til julepartybruk :)

Vi er kanskje konservative vi ;-) (*snakker for meg selv da*)

''Andre julesanger er ok til julepartybruk :)''

Men er ikke Idol litt sånn party, da? ;-)

Jeg liker også veldig godt de klassiske, nesten sakrale julesangene, men hvert til sitt bruk. F eks når sølvguttene synger julen inn - DA passer det kjempegodt med f eks Deilig er jorden.

Men forleden satt jeg på en kafé på en myldrete formiddag tidlig i desember og hørte Deilig er jorden over høytaleranlegget er, og det synes jeg var litt kræsj. De spilte sikkert en slags 'jule-samleplate', for ikke lenge etterpå kom en mer pop-julesang (Kanskje Last Christmas med Wham!? Husekr ikke helt...), og det var noe helt annet.

Hjemme, nærmere jul og kanskje også med fyr på peisen ville jeg klart foretrukket deilig er jorden! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S* På seg selv kjenner en andre?

Men for å ta det med moccaskje:

"Ho fer å flire, scjønne du væl! "

= Hun driver på og flirer, skjønner du vel (dvs "ferflire" som Lillemus skrev)

Neida...he.he..

Eg har ikkje smakt alkohol siden 1 januar, sjøl om eg drakk mye den dagen, så går eg utifra at promillen er borte no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...he.he..

Eg har ikkje smakt alkohol siden 1 januar, sjøl om eg drakk mye den dagen, så går eg utifra at promillen er borte no.

Wow! Nyttårsforsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

''Andre julesanger er ok til julepartybruk :)''

Men er ikke Idol litt sånn party, da? ;-)

Jeg liker også veldig godt de klassiske, nesten sakrale julesangene, men hvert til sitt bruk. F eks når sølvguttene synger julen inn - DA passer det kjempegodt med f eks Deilig er jorden.

Men forleden satt jeg på en kafé på en myldrete formiddag tidlig i desember og hørte Deilig er jorden over høytaleranlegget er, og det synes jeg var litt kræsj. De spilte sikkert en slags 'jule-samleplate', for ikke lenge etterpå kom en mer pop-julesang (Kanskje Last Christmas med Wham!? Husekr ikke helt...), og det var noe helt annet.

Hjemme, nærmere jul og kanskje også med fyr på peisen ville jeg klart foretrukket deilig er jorden! :-)

Jo... jeg er egentlig med deg i det! Men det er vel den fremføringsbiten i Idol som gjør at det ikke er party likevel... hvis JEG er på juleparty med dans og høy stemning, da synes jeg sånne sanger som de andre sang i dag passer! Men det er noe eget med de sakrale julesangene, hvis de fremføres godt, noe jeg synes Kim Rune gjorde i dag! Blir de bare så sinnsykt herlige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo... jeg er egentlig med deg i det! Men det er vel den fremføringsbiten i Idol som gjør at det ikke er party likevel... hvis JEG er på juleparty med dans og høy stemning, da synes jeg sånne sanger som de andre sang i dag passer! Men det er noe eget med de sakrale julesangene, hvis de fremføres godt, noe jeg synes Kim Rune gjorde i dag! Blir de bare så sinnsykt herlige! :)

*S*

Min desiderte favoritt i kveld var Josh Groban! :-D

Som tidligere nevnt var Kim'ern mer en slags gospel-runar-sørgård-kladeis i kveld. Er mer for Jussi Bjørlings variant;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...