Gå til innhold

bekkenløsning


Gjest ~Vill så gjerne~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Vill så gjerne~

Hei. Jeg sliter med bekkenløsning, etter endt fødsler(2001 og 2005) Jeg lurer på om du har noen råd for hvordan jeg bør trene i forhold til smerter. Vet det er store individuelle forskjeller, men om du har noen tips på hva jeg selv kan prøve ut, noe som ikke belaster bekket for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Jeg har slitt med bekkenløsning nå i 14 år, og det beste for meg har vært å gå turer i eget tempo...

Husk også å sette deg ned istedet for å bøye overkroppen. Kjenn på smerteterskelen din og ikke gjør noe som går over den.

Bruk gjerne en puten mellom knærne når du sover.

Knipeøvelser er også viktig da det styrker bekkenbunnen.

Dette er mine erfaringer. Håper de kan være til hjelp i tillegg til råd fra fagperson ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekkenleddssyndrom

Jeg har slitt med bekkenet i mange år og har diagnose kronisk bekkenleddsyndrom. Jeg vil anbefale deg medisinsk treningsterapi, med fysioterapeut eller manuell terapeut. Da får du øvelser og oppfølging. Kanskje du "kvalifiserer" til diagnose, gitt av spesielist, og da får du i tilfelle dekt det meste av fysikalsk behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekkenløsningsplaget

Hei!

Bekkenløsning er et vanskelig og sammensatt problem, flere fysioterapeuter har gjort undersøkelser og Britt Stuge har forsket på problematikken,

http://www.apollon.uio.no/vis/art/2004/2/bekken.

Nanna Bjørnstad har skrevet flere bøker om bekkenløsning og undervist fysioterapeuter og spesialister i manuell terapi om hvilke behandlinger som her mest hensiktsmessig.

http://www.sykepleien.no/article.php?articleID=1080

Jeg har selv vært invalidisert av bekkenløsning i 25 år og bruker elektrisk rullestol.

Lykke til med treningen, mange blir veldig mye bedre med adekvat behandling.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Vill så gjerne~

Jeg har slitt med bekkenet i mange år og har diagnose kronisk bekkenleddsyndrom. Jeg vil anbefale deg medisinsk treningsterapi, med fysioterapeut eller manuell terapeut. Da får du øvelser og oppfølging. Kanskje du "kvalifiserer" til diagnose, gitt av spesielist, og da får du i tilfelle dekt det meste av fysikalsk behandling.

Hei. takk for svar.

hva slags spessialist burde jeg gå til for i tilfelle kunne fått en diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekkenleddssyndrom

Hei. takk for svar.

hva slags spessialist burde jeg gå til for i tilfelle kunne fått en diagnose?

Jeg fikk den av en fysikalsk medisiner. Men det er mulig at den kan settes av revmatolog også. Da må du ha god dokumentasjon på plagene dine og sykehistorien. I mitt tilfelle fikk jeg den nok mye på grunnlag av det som var vedlagt av min manuell terapeut de siste årene. Det er jo ofte slik at vi som har hatt plager lenge ikke har så mange tegn på det i kroppen i det øyeblikket noen ber oss løfte høyre fot. Hos meg var det hele funksjonen i bekkenet som bare ikke ville fungere. Nå er det 11 år siden og selv om jeg var blant de som ble tildels sengeliggende i mange år, og har slitt med dette, har jeg det ganske bra i dag. Jeg kjenner absolutt til det, og jeg har lidd meget, men har det bedre, så det er håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt plager etter fødsel i 99. Dette har IKKE vært sterke plager, men veldig irriterende og ubehagelig i mange situasjoner. Spinning har gjort livet mitt bedre. I tillegg fant jeg en osteopat som fant at noe hadde flyttet seg litt i hoftene mine slik at et bein hadde blitt lengre enn det andre.

Han rettet på problemet og gav med noen øvelser. Jeg er veldig mye bedre nå, og kan gjøre det aller meste uten noen form for plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

De rådene du har fått av "likemenn" kan jeg ikke gjøre bedre.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...