Gå til innhold

Klesvask farga blå - litt kor i maskina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En hvitvask blei i går kveld farga lyseblå da det hadde sniki med seg ei blå t-skjorte oppi. :(

Kan jeg ha litt klor i maskina og vaske på nytt? Eller ødelegger dette noe i maskina? Og hva med det som skal vaskes etterpå?

Anyone?

Skrevet

Det eneste jeg har prøvd som hjelper, er Biotex hvitt.

Har ikke det i huset. :(

Skrevet

Legg klærne i litt kklorvann inntil du ser virkningen, og så vasker du de på vanlig måte i maskinen etterpå :-)

Skrevet

Ikke ta klor i maskinen. Legg det i en bøtte frem til du ser resultat, og vask alt to ganger i maskinen etter på. Viktig å få skylt ut kloren skikkelig, da man kan reagere på huden viss det sitter klor i klær.

Skrevet

Skjønner du gleder deg til konsertene !

Jepp. :)

Skrevet

-

Jeg la ikke merke til den manglende l-en. Men det kunne jo vært spennende å høre hvordan det gikk med et kor i maskinen. Det måtte vært et barnekor, kan ikke helt se for meg at du klarer å stappe hele mannskoret fra Berlevåg i vaskemaskinen.

Skrevet

Jeg la ikke merke til den manglende l-en. Men det kunne jo vært spennende å høre hvordan det gikk med et kor i maskinen. Det måtte vært et barnekor, kan ikke helt se for meg at du klarer å stappe hele mannskoret fra Berlevåg i vaskemaskinen.

Det er Berlevåg-gjengen som virkelig hadde trengt en omgang i maskina. Så kanskje det kunne kommet en rein tone etterhvert... ;)

Skrevet

Det er Berlevåg-gjengen som virkelig hadde trengt en omgang i maskina. Så kanskje det kunne kommet en rein tone etterhvert... ;)

Så det er en runde i vaskemaskinen som skal til for å synge rent? Da er det håp for meg også, bare jeg finner en stor nok vaskemaskin. :- )

Skrevet

-

Trodde du plutselig hadde fått et nynorskanfall! ;-)

Skrevet

Her har vi vasket med klor noen ganger. Jeg har aldri tenkt på at det kan ødelegge maskinen; den fungerer i hvert fall fortsatt.

Skrevet

Har ikke det i huset. :(

Da ville jeg kjøpt det. For det går i maskina uten å skulle ødelegge den. Ellers er det sikkert lurt å legge klærne i bløt slik at du ser resultatet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...