Gå til innhold

Liksom-kreativt julebilde av ungene..

Anbefalte innlegg

Må spørre mer jeg.. har forsøkt å få tatt bilde av ungene med nisselue, men det er helt håpløst å få begge til å sitte i ro, smile, se i kamera (evt..) mens de beholder nisselua på (jada, det er klisjé :-)

så.. jeg tenkte å klippe og lime fra flere ulike bilder, og går det da an å bruke et bakgrunnsbilde jeg finner på nett? F.eks om jeg Googler opp bilder av Christmas tree, kommer det masse fine bilder. Kan jeg lime mine utsnitt oppå disse og lage julekort via en fotoforhandler på nett?

Skjønte noen dette?? Har litt bråttom her.. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293492-liksom-kreativt-julebilde-av-ungene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke ta et vanlig bilde som du har liggende?

Og begge MÅ ikke se i kameraet. Naturlig er også fint!

Hva med å ta et bilde der de leker sammen (inne eller ute)?

Jeg synes sånne bilder som du foreslår ofte blir litt "pålimte" og er enig med "lykke til". Et år tok jeg to pappkasser som jeg dekket med julepapir og sløyfebånd og plasserte ungene oppi. Det syntes de var kjempefestlig - det ble et utrolig kult bilde :-)

Annonse

Hva med et bilde der de pynter pepperkakehus eller noe, eller om de er mindre og tøyser med nisseluene: ta bilde når de tøyser!

Det prøvde jeg da vi pyntet pepperkakehus i går, men det gikk dårlig.

Jeg skulle egentlig helst fått svar på det jeg spør om..... :-)

Jeg synes sånne bilder som du foreslår ofte blir litt "pålimte" og er enig med "lykke til". Et år tok jeg to pappkasser som jeg dekket med julepapir og sløyfebånd og plasserte ungene oppi. Det syntes de var kjempefestlig - det ble et utrolig kult bilde :-)

Pålimt eller ikke, det begynner nå å haste, og foreløpig kan ingen gi meg svar på det jeg faktisk spør om.

;-)

Har du noe fotoediteringsprogram selv? Hvis ikke, ville jeg bare gått inn på forskjellige nettbutikker som har julekort. Der kan du lime egne bilder inn på julekort, og ser hvordan det ser ut før du evt. bestiller. Noen varianter har mulighet for å lime inn mer enn ett bilde. Prøv deg frem!

F.eks. her (men det fins mange flere):

http://www.extrafilm.no/

Det burde gå fint. Eneste problemet er at bilder du finner på nettet ofte har lav oppløsning. Man anbefaler høyere oppløsning på printede bilder.

Jeg gjorde noe lignende i fjor, men i stedet for foto brukte jeg illustasjoner av juletre, julegrøt og julesleiv. Så pritet jeg ut bildene selv, men det burde ikke spille noen rolle om man bruker en fotolab eller en fotoskriver.

Har du noe fotoediteringsprogram selv? Hvis ikke, ville jeg bare gått inn på forskjellige nettbutikker som har julekort. Der kan du lime egne bilder inn på julekort, og ser hvordan det ser ut før du evt. bestiller. Noen varianter har mulighet for å lime inn mer enn ett bilde. Prøv deg frem!

F.eks. her (men det fins mange flere):

http://www.extrafilm.no/

Takk, det skal jeg prøve :-)

Det burde gå fint. Eneste problemet er at bilder du finner på nettet ofte har lav oppløsning. Man anbefaler høyere oppløsning på printede bilder.

Jeg gjorde noe lignende i fjor, men i stedet for foto brukte jeg illustasjoner av juletre, julegrøt og julesleiv. Så pritet jeg ut bildene selv, men det burde ikke spille noen rolle om man bruker en fotolab eller en fotoskriver.

Takk :-)

Annonse

Jeg svarer på spørsmålet ditt...! Du kan selvfølgelig gjøre dette, men pass på at bildet du henter fra nettet har god nok oppløsning (gif-bilder vil sannsynligvis ha for dårlig oppløsning).

Selv klipp og lim prosessen må du nok gjøre i et bildebehandlingsprogram, var litt usikker på om du spurte om dette kunne gjøres hos et nettforhandler av bilder. Tror ikke det, men er ikke helt sikker.

Jeg svarer på spørsmålet ditt...! Du kan selvfølgelig gjøre dette, men pass på at bildet du henter fra nettet har god nok oppløsning (gif-bilder vil sannsynligvis ha for dårlig oppløsning).

Selv klipp og lim prosessen må du nok gjøre i et bildebehandlingsprogram, var litt usikker på om du spurte om dette kunne gjøres hos et nettforhandler av bilder. Tror ikke det, men er ikke helt sikker.

Har bare paint dessverre, men det blir ikke så verst - har nå klippet ut hver sitt søte ansiktsbilde av ungene, limt det på en enkel bakgrunn av juletre med litt pynt. Deretter skal jeg bestille dette utklippsbildet som julekort fra Eurofoto. Det blir helt ok. Klisjé, men slik er det bare :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...