Gå til innhold

Julefeiring, med hvem?

Gjest jul med din glede...

Anbefalte innlegg

Gjest rullekanin

Uff, jeg greier ikke sette meg inn i situasjonen, for hos oss er det så totalt annerledes. Min mor og min svigermor er verdens snilleste damer med tonnevis av kjærlighet til de små. (og store)

Så, JA, jeg ville invitert mor på en av juledagene. Du må ikke fortsette de dårlige "vanene" din mor har, men vise at du har et stort hjerte selv om hun er någet spesiell..

Fortsetter under...

Gjest rullekanin

Jeg kommer ikke til å bli en like dårlig mormor som det moren min er nei.

Når mine barn får barn, kommer jeg til å ville passe dem og prate og kose med dem.

Nei, men du trenger ikke stenge henne ute selv om hun gjør det med deg. Vis deg som litt bedre enn henne.

Det håper sannelig ikke jeg at jeg blir heller men man kan aldri vite hvordan ungene synes bestemor bør være. Det ser vi jo tydelig her inne når folk klager på besteforeldrene.

Jeg må si at jeg synes noen av klagene er ganske urimelige.

Jeg er i grunnen enig med deg i det. Også småbarnsforeldre bør legge litt godvilja til overfor besteforeldrene, for å sikre best mulig kontakt mellom dem og barnebarna.

Men samtidig kan man ikke lære en gammel sau å breke - man må bare ta barnets besteforeldre for det de er også.

Blir dere bedt til henne noen gang? Hvis ikke dere ber henne i jula, gjør hun da noe for å ta kontakt?

Ja, hun er veloppdragen nok til å både be oss og til å oppføre seg pent enten vi er hos henne eller hos oss. Men hun er ikke så voldsomt opptatt av barnebarna, da.

Jeg ser ingen grunn til at du skal være den som gjør ting verre. Med andre ord ville jeg invitert hvis jeg var deg, og kanskje gitt henne litt dårlig samvittighet med det...

''Jeg ser ingen grunn til at du skal være den som gjør ting verre.''

Enig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...