Gå til innhold

Oppdatering - for dem som har fulgt med veslepia

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå nærmer vi oss jul igjen. Det føles rart at det er nesten ett år siden vi fikk vårt livs sjokk - at veslepia vår hadde kreft.

I forrige uke var vi i Tromsø for første sjekk etter endt behandling. Heldigvis fant de ikke noen tegn til kreft på MR og røntgen. Så kan vi senke skuldre og puste rolig - i alle fall fram til neste kontroll nærmer seg. Nyrefunksjonen i den gjenværende nyra var ikke blit bedre, dessverre, men vi får smøre oss med tålmodighet og håpe at det retter seg når det går litt tid fra siste kur.

Torsdag fikk vi fjernet knappen på magen, og forventet at såret/kanalen skulle lukke seg ganske raskt. (I følge legene skulle dette skje i løpet av 15 minutter til to døgn). Det har ikke skjedd, og lillepia har dermed et hull på magen, rett inn til magesekken. Det lekker og det blør - og hun sliter og har vondt :-(

Vi håper dette retter seg til jul!

Fortsetter under...

''Heldigvis fant de ikke noen tegn til kreft på MR og røntgen. Så kan vi senke skuldre og puste rolig ''

For en lettelse å lese!! Tenker titt og stadig på dere. Håper virkelig det såret på magen gror igjen greit nå så hun slipper å ha det vondt stakkars. Er det noen jeg virkelig ønsker at skal få en fin og god jul så er det dere. Takk for info. Går det bedre med deg nå da?

Innlegget ditt er faktisk en av de sterkeste minnene mine fra forrige jul. Jeg har tenkt mye på dere det året som har gått.

Håper de siste problemene løser seg og at dere får en kjempefin jul :)

''Håper de siste problemene løser seg og at dere får en kjempefin jul :)'' Det skal vi ha :-)

Annonse

''Heldigvis fant de ikke noen tegn til kreft på MR og røntgen. Så kan vi senke skuldre og puste rolig ''

For en lettelse å lese!! Tenker titt og stadig på dere. Håper virkelig det såret på magen gror igjen greit nå så hun slipper å ha det vondt stakkars. Er det noen jeg virkelig ønsker at skal få en fin og god jul så er det dere. Takk for info. Går det bedre med deg nå da?

''Er det noen jeg virkelig ønsker at skal få en fin og god jul så er det dere. Takk for info. Går det bedre med deg nå da?'' Vi SKAL ha en fin jul i år - uansett!

Med meg? Vet ikke helt. Sliten og deppa innimellom - men det hjelper at vi har fått første kontroll unnagjort!

Gjest Shira :o)

*adventsklem*

Gratulerer med fin førstekontroll! Tenker at det var en stor lettelse.

Håper hullet snart gror, det skal jo lukke seg ganske kjapt, så dere får vel oppfølging om det ikke gjør det?

Dere må ha en fantastisk jul i år, og virkelig kose dere.

Så håper jeg at nyrefunksjonen snart tar seg opp. Må hun ta GFR, eller har de en lettere metode for små barn, for å teste funksjonen?

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197296010' post='3745719]

*adventsklem*

Gratulerer med fin førstekontroll! Tenker at det var en stor lettelse.

Håper hullet snart gror, det skal jo lukke seg ganske kjapt, så dere får vel oppfølging om det ikke gjør det?

Dere må ha en fantastisk jul i år, og virkelig kose dere.

Så håper jeg at nyrefunksjonen snart tar seg opp. Må hun ta GFR, eller har de en lettere metode for små barn, for å teste funksjonen?

''Så håper jeg at nyrefunksjonen snart tar seg opp. Må hun ta GFR, eller har de en lettere metode for små barn, for å teste funksjonen?''

Tror det er GFR det heter - de sprøyter et radioaktivt stoff inn, så må hun ligge helt i ro, og ta blodprøver etter halvannen, to og to og en halv time.

Gjest Shira :o)

''Så håper jeg at nyrefunksjonen snart tar seg opp. Må hun ta GFR, eller har de en lettere metode for små barn, for å teste funksjonen?''

Tror det er GFR det heter - de sprøyter et radioaktivt stoff inn, så må hun ligge helt i ro, og ta blodprøver etter halvannen, to og to og en halv time.

''Tror det er GFR det heter - de sprøyter et radioaktivt stoff inn, så må hun ligge helt i ro, og ta blodprøver etter halvannen, to og to og en halv time.''

Ja, det heter det. Kjedelige greier, jeg som voksen synes det tar så lang tid, så jeg kan bare tenke meg hva barn synes. Er en god undersøkelse da, som finner ut nyrefunksjonen.

Må hun ta den livet ut? Jeg tar nå en gang i året for og passe på at den holder seg OK.

Jeg spør jeg, du trenger ikke svare :o)

Hei. Jeg husker veldig godt den første tråden du skrev om dette, og har fulgt med på senere tråder og tenkt masse på dere selv om jeg aldri har skrevet noe.

Det var så godt å lese det du skrev nå! Ha en kjempefin jul og kos dere så masse dere klarer!

Har fulgt med dere og tenkte på dere i forrige uke da en kollega fikk kreftdiagnose med spredning til jul.

Det var jo akkurat som dere fikk til jul i fjor.

(kollegaen har bittesmå barn hjemme)

Ha en koselig advent og kos dere hjemme med snuppa og guttene det fortjener dere!!

Annonse

Kjære KaVa, tusen takk for at du gir oss en oppdatering. Det er nok veldig, veldig mange her som har tenkt mye på dere i løpet av det siste året.

Ønsker dere alt godt, og håper dere får en harmonisk og fredfylt jul sammen. Måtte vesla komme i form og måtte du få senke skuldrene!

[quote name=Shira :o)' timestamp='1197299539' post='3745761]

''Tror det er GFR det heter - de sprøyter et radioaktivt stoff inn, så må hun ligge helt i ro, og ta blodprøver etter halvannen, to og to og en halv time.''

Ja, det heter det. Kjedelige greier, jeg som voksen synes det tar så lang tid, så jeg kan bare tenke meg hva barn synes. Er en god undersøkelse da, som finner ut nyrefunksjonen.

Må hun ta den livet ut? Jeg tar nå en gang i året for og passe på at den holder seg OK.

Jeg spør jeg, du trenger ikke svare :o)

Vet faktisk ikke om hun må ta den livet ut, men det er vel sannsynlig, i og med at hun bare har ei nhyre, og hun har fått medisiner som kan påvirke nyrefunksjonen livet ut.

Jeg får stor klump i halsen når jeg leser innleggene dine, og jeg blir så glad når du kommer med positive meldinger!

Håper magen ordner seg raskt, og at dere får en normalisert hverdag sånn smått om senn. Ønsker dere virkelig alt godt framover, og spesielt ei god høytid!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...