Gå til innhold

Læreren ringte ikke, men...

Anbefalte innlegg

...hun skrev mer i meldingsboka. Jeg svarte i meldingsboka at jeg gjerne ville at hun kunne ringe meg, sånn at jeg fikk oppklart det som skjedde. Det var en ganske alvorlig sak som førte til at sønnen min fikk sanksjoner hjemme. Men jeg vet fortsatt ikke egentlig hva som skjedde, for sønnen min er veldig uklar på dette. Jeg vet bla ikke om noen ble skadet.....

Derfor ville jeg snakke med henne. Som kjent er det vanskelig å komme frem til lærere, de har mye undervisning og møter. Derfor ville jeg gjerne at hun ringte meg. Jeg er alltid på mobilen min fordi jeg har en datter som er hjemme alene etter skolen.

Men hun ringte ikke. Hun skrev derimot i meldingsboka at hun ikke hadde tid til å ringe, for hun måtte gå på møter.

Dette synes jeg er for dårlig! Hvordan kan vi hjemme følge opp slike saker da?

Det nytter ikke å ta opp saken flere dager i etterkant heller, til det er de for små. Men greit nok, nå har han fått sanksjoner hjemme, men jeg vet ikke hva som skjedde. Hva om det ikke egentlig var hans skyld?

Men hun har tid til å skrive to sider i meldingsboka. Ringe derimot, har hun ikke tid til. Merkelig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293658-l%C3%A6reren-ringte-ikke-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

4

• Sofline

3

• Helmi

2

• Persille1365381127

2

Gjest Angela25

Jeg hadde blitt veldig irritert hadde jeg vaert deg! Hun kan ikke bare svare deg slik, hun har vel et fem minutt til overs èn dag for aa forklare hva som skjedde?

Hva om du ringer rektoren? Kanskje h*n vet noe, eller kunne pratet med laereren?

Jeg hadde blitt veldig irritert hadde jeg vaert deg! Hun kan ikke bare svare deg slik, hun har vel et fem minutt til overs èn dag for aa forklare hva som skjedde?

Hva om du ringer rektoren? Kanskje h*n vet noe, eller kunne pratet med laereren?

Jeg ville også ringt til rektor hvis jeg var deg nå efoll! Det går ikke an å holde på sånn!

Mine barn har faktisk lærere som sier at det er greit å ringe - til og med hjem, hvis det er noe viktig,

Det jeg tenker med en gang er at dette må være en lærer som ikke har barn selv. Men det trenger jo ikke være tilfelle... synes bare at hun viser veldig dårlig evne til å forstå hvilke ringvirkninger hennes mangel på engasjement har...

Persille1365381127

Det går raskere å skrive enn å ringe - men det går likevel ikke an, jeg hadde ringt rektor og levert en muntlig klage der.

Si at du føler du ikke kan følge opp sønnen din skikkelig - og at om vedkommende ikke har tid til å ringe, så vil du ha navn på en som har tid til å snakke med deg, og som har GOD oversikt på hva sønnen din gjør.

Hører ikke rektor etter - send en formell klage.

Annonse

Det er for dårlig. Det er faktisk en del av den ubundne tiden hennes i jobben å ta sånne samtaler.

Hun kan ikke skylde på møter etc, dette er like mye en del av jobben (og en viktigere del, spør du meg) som kontaktlærer. -for jeg regner med at det er det hun er?

Det er for dårlig. Det er faktisk en del av den ubundne tiden hennes i jobben å ta sånne samtaler.

Hun kan ikke skylde på møter etc, dette er like mye en del av jobben (og en viktigere del, spør du meg) som kontaktlærer. -for jeg regner med at det er det hun er?

Ja, hun er kontaktlærer.

Jeg skal ringe henne i morgen hvis hun ikke selv tar kontakt i morgen.

Enig med de andre - du bør kontakte rektor. Denne læreren folger ikke opp forpliktelsene sine i forhold til kontakt hjem-skole.

En lærer skal ha en _velidg_ god grunn til ikke å ringe til foreldre som ber konkret om det.

Ja, jeg synes heller ikke at møter er noen god nok grunn! Hadde ikke tenkt å snakke med henne i timesvis, heller....

Det går raskere å skrive enn å ringe - men det går likevel ikke an, jeg hadde ringt rektor og levert en muntlig klage der.

Si at du føler du ikke kan følge opp sønnen din skikkelig - og at om vedkommende ikke har tid til å ringe, så vil du ha navn på en som har tid til å snakke med deg, og som har GOD oversikt på hva sønnen din gjør.

Hører ikke rektor etter - send en formell klage.

Ja, det var et godt tips det å spørre etter noen andre som har tid til meg. Jeg føler at jeg som forelder ikke kan noe som helst, ei heller en liten samtale?!

Jeg tar ikke kontakt med rektor med det samme. Det føler jeg er for mye, og jeg er redd det bare går utover gutten min.....Men jeg vil heller ta det opp med henne direkte. Det kommer jeg til å gjøre, særlig når jeg får så mye støtte her ;)

Mine barn har faktisk lærere som sier at det er greit å ringe - til og med hjem, hvis det er noe viktig,

Det jeg tenker med en gang er at dette må være en lærer som ikke har barn selv. Men det trenger jo ikke være tilfelle... synes bare at hun viser veldig dårlig evne til å forstå hvilke ringvirkninger hennes mangel på engasjement har...

Sønnen min sier at hun ikke har barn.....så der har du rett. Takk for støtten! Jeg skal ta kontakt med henne i morgen og si at jeg synes det er fordårlig at hun ikke har tid til 5 min på telefonen....

AneM1365380603

Når læreren ikke gjør jobben sin har jeg samme forslag som de andre, nemlig å kontakte rektor. Kontakten mellom skolen og hjemmet er så utrolig viktig, spesielt når elevene er så små.

Jeg er glad min sønns lærer ringer, sender sms eller tilbyr et ekstra møte om jeg ønsker det. Jeg føler at hun virkelig bryr seg om han, at han skal fungere både faglig og sosialt.

Annonse

Syns dette er utrolig sløvt av denne læreren. Det virker som om hun er konfliktsky og vegrer seg for å snakke med deg, og derfor velger hun letteste løsning for seg selv..

Men jeg undrer på en ting. Du sier at sønnen din går i 1. klasse. Hadde det vært aktuelt å følge han til døren i morgen og sagt til klassekontakten at du gjerne vil snakke med henne når hun har tid?

Jeg har også en førsteklassing som jeg kjører til skolen hver dag pga lang skolevei + at lillesøsteren blir kjørt i bhg. Titt og ofte følger jeg henne helt til døren (det gjør de fleste foreldre her) og dermed får jeg truffet læreren som henter barna ute når det ringer inn. Så hvis dette hadde gjeldt min datter, hadde jeg kunnet snakke direkte til læreren der og da, eller bedt om at hun ringte meg, evt avtalte et lite møte for å snakke sammen..

Det første som slo meg er at læreren kan ta telefonskrekk? Jeg tuller ikke, for vet at enkelte rett og slett har angst for å prate i telefonen. Du bør be om et møte med læreren, enten et fysisk møte mellom dere eller en telefonsamtale. Det er en meget viktig del av jobben til læreren å _samtale_ med foreldrene!

Gjest Angela25

Jeg tar ikke kontakt med rektor med det samme. Det føler jeg er for mye, og jeg er redd det bare går utover gutten min.....Men jeg vil heller ta det opp med henne direkte. Det kommer jeg til å gjøre, særlig når jeg får så mye støtte her ;)

Ja, det er bra! Det gaar nok greit skal du se:-)

Gjest Angela25

Det første som slo meg er at læreren kan ta telefonskrekk? Jeg tuller ikke, for vet at enkelte rett og slett har angst for å prate i telefonen. Du bør be om et møte med læreren, enten et fysisk møte mellom dere eller en telefonsamtale. Det er en meget viktig del av jobben til læreren å _samtale_ med foreldrene!

Der har du et poeng...! For det er jo merkelig at laereren ikke ringer pga. "moter"....

Persille1365381127

Ja, det var et godt tips det å spørre etter noen andre som har tid til meg. Jeg føler at jeg som forelder ikke kan noe som helst, ei heller en liten samtale?!

Skolen skal ha dialog med hjemmet, og om læreren er så presset på tid at hun ikke har anledning til å ringe - så får noen andre gjøre det da.

Etter all sannsynlighet er det hun sier feil - så vidt meg bekjent skal endel av planleggingstiden nettopp gå med til sånne ting, men det er en forutsetning at de kan gjøre det i kontortiden (8-16).

Så, ring rektor - og lykke til :)

Det høres merkelig ut. Når læreren virker så lite samarbeidsvillig ville jeg ringt en anne (rektor?) og bedt om å få skolens versjon. Rektor vet sikkert ikke hva som har skjedd, men kan i det miste pålegge læreren å ikke nekte å ringe foreldre.

Det samme tenker jeg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...