Gå til innhold

Vanlig med maksimaltid i barnehage?

Anbefalte innlegg

Har ikke lest svarene dine, så det mulig korrekt svar står under her et sted.

Jeg saumfarte lovverket for en stund tilbake, men fant ikke dette punktet noe sted.

En del barnehager bruker makstid pr dag eller pr uke, men da er det vedtektsfestet. Dersom bhg er åpen 12 timer pr dag er det ikke urimelig å si at barnet "kun" får være 10 timer i døgnet. Eller døgnåpne bhg, de har vel som regel et regelverk som styrer oppholdstid.

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

15

• Sofline

8

• morsan

2

• Ulrikke

2

Slik er det ikke.

Barnehagen vår er åpen 10 timer hver dag, det gir oss voksne fin "fleksitid", men barnet skal ikke være der mer enn 9 timer pr. dag.

Ok, da lærte jeg noe nytt i dag og! ;-) Det er heldigvis ikke noe problem for oss uansett da, knærten er sjelden i bhg.mer enn 7 timer per dag i gjennomsnitt!

Det er maxtid i vår barnehage. Tror det er 50 timer i uka. Vet ikke hvor uhyre strenge de er på det da, om 10 minutter fra eller til hadde spilt noen rolle. De er nå så greie bortpå der så det kan jeg ikke tenke meg at det hadde vært noen krise. Men maxgrensen er jo til for barnets beste.

Persille1365381127

Det er maxtid i vår barnehage. Tror det er 50 timer i uka. Vet ikke hvor uhyre strenge de er på det da, om 10 minutter fra eller til hadde spilt noen rolle. De er nå så greie bortpå der så det kan jeg ikke tenke meg at det hadde vært noen krise. Men maxgrensen er jo til for barnets beste.

Hvor lenge har barnehagen åpent da? 50 timer i uken er jo ti timer om dagen - det er ganske mye...

Barnehagen vår er åpen 9,5 timer hver dag, men med en begrensning på 9 timer per dag per barn. Dvs. at om lille Per kommer kl. 715, så må han hentes innen 1615.

Vet ikke om barnehagen har eller bruker noen sanksjoner om noen prøver å overskride 9 timer.

Annonse

Gjest rullekanin

Hvor mye tjener dere til sammen da?

Hvis du bor i Oslo, så tilsvarer byens beste vestkant et hus til rundt 5 mill. (Et rekkehus koster vel rundt 4.) Hvis du skal ha bil og båt i tillegg, så er du oppe i 5.5 mill i lån tvert.

Forklar meg hvordan det er mulig på to vanlige lønninger? Og fortell meg hvordan det er mulig på en lønn pluss en redusert lønn.

Det er tross alt 3 ganger inntekt som er lov å låne, da.

I Oslos "dårligste" strøk koster rekkehusene mellom 2,4 og 3 mill.

Fortell meg hvordan det er mulig på to vanlige eller en redusert og en full normal lønn, da.

Ja, noen har en del egenkapital. Men andre har faktisk ikke noe. Og uansett - for å betjene et lån på 1,5 mill skal man ha en inntekt på 500000 til sammen.

Det er sikkert mulig for mange å jobbe redusert. Men det er noen det aldeles ikke er mulig for, og jeg synes det er provoserende å påstå det.

Og hvorfor er forresten båt og bil mer "høyverdige" ting å bruke penger på enn reising?

WOW!!! Har jeg sagt at jeg bor i Oslo? DET er jo et dårlig valg dersom man ønsker å være hjemme med barna.

Vi bor i en by på Vestlandet, har en bitteliten båt, en ok bil og en gammel (De går både bakover og fremover begge to)

Vi har et fint hjem, men ikke særlig stort. Alt vi har inne i huset er billig og bra møbler. Vi kjøper aldri dyre ting. Vi har et bilde som vi kan kalle kunst. Det fikk jeg i en eller annen bursdag. Ellers har vi fine plakater ol.

Det GÅR an!!!!!!!!

Gjest rullekanin

Hvor mye tjener dere til sammen da?

Hvis du bor i Oslo, så tilsvarer byens beste vestkant et hus til rundt 5 mill. (Et rekkehus koster vel rundt 4.) Hvis du skal ha bil og båt i tillegg, så er du oppe i 5.5 mill i lån tvert.

Forklar meg hvordan det er mulig på to vanlige lønninger? Og fortell meg hvordan det er mulig på en lønn pluss en redusert lønn.

Det er tross alt 3 ganger inntekt som er lov å låne, da.

I Oslos "dårligste" strøk koster rekkehusene mellom 2,4 og 3 mill.

Fortell meg hvordan det er mulig på to vanlige eller en redusert og en full normal lønn, da.

Ja, noen har en del egenkapital. Men andre har faktisk ikke noe. Og uansett - for å betjene et lån på 1,5 mill skal man ha en inntekt på 500000 til sammen.

Det er sikkert mulig for mange å jobbe redusert. Men det er noen det aldeles ikke er mulig for, og jeg synes det er provoserende å påstå det.

Og hvorfor er forresten båt og bil mer "høyverdige" ting å bruke penger på enn reising?

Tror kanskje vi tjener 350 000 kanskje 400 000. Jeg vet faktisk ikke :-D Nei, ikke 400 000. Mellom 300 000 og 350 000 tenker jeg.

Jeg trodde det var noe alle barnehager hadde, i likhet med krav om et minimum antall uker ferie. Hvis det er barn som er i barnehagen fra 6.30 til 17.00 må jeg si jeg synes synd på dem. Ikke at jeg kjenner til åpningstiden i din barnehage. Men det er forhåpentlig svært sjelden et problem.

Persille1365381127

Hvor lenge var forreste maksimaltiden hun ikke fikk utvidet?

Jeg vet ikke - det sto ikke. Det sto bare at hun ikke fikk utvide med ti minutter til - så da gikk det ikke.

Det er som du sier ikke et problem hos meg, men jeg ser for meg at dette kanskje egentlig bare gjelder de med deltidsplasser. For da skjønner jeg det jo. Om alle skal utvide med ti minutter hver dag - så er det jo fort en hel plass...

WOW!!! Har jeg sagt at jeg bor i Oslo? DET er jo et dårlig valg dersom man ønsker å være hjemme med barna.

Vi bor i en by på Vestlandet, har en bitteliten båt, en ok bil og en gammel (De går både bakover og fremover begge to)

Vi har et fint hjem, men ikke særlig stort. Alt vi har inne i huset er billig og bra møbler. Vi kjøper aldri dyre ting. Vi har et bilde som vi kan kalle kunst. Det fikk jeg i en eller annen bursdag. Ellers har vi fine plakater ol.

Det GÅR an!!!!!!!!

Når man snakker om vestkanten generelt i Norge forbinder de fleste det med Oslo vest. :-)

Annonse

Jeg vet ikke - det sto ikke. Det sto bare at hun ikke fikk utvide med ti minutter til - så da gikk det ikke.

Det er som du sier ikke et problem hos meg, men jeg ser for meg at dette kanskje egentlig bare gjelder de med deltidsplasser. For da skjønner jeg det jo. Om alle skal utvide med ti minutter hver dag - så er det jo fort en hel plass...

Ja, det har du rett i. 10 minutter her og 10 minutter der. Samtidig forstår jeg at enkelte, især aleneforeldre kan ha problemer med maxtid. Når jeg skal ha barnet mitt i barnehage må jeg både hente og levere selv de fleste dager, og hvis jeg skal jobbe fullt (noe jeg nok blir nødt til), blir jeg da avhengig av max. en halv time til jobb hvis maxtiden er på ni timer.

Jeg bor heller ikke i Oslo, men tenkte også automatisk Oslo vestkant. :-)

Er det i det hele tatt vanlig med "beste vestkant" andre steder enn i Oslo? (Snakker om Norge, altså)

Selv om de fleste (alle) byer/tettsteder har noen strøk som er bedre enn andre, er det ikke alltid at dette ligger på vestsiden. Øvre Singsaker er f eks et eksempel på et fiint strøk øst for elva;-)

Persille1365381127

Ja, det har du rett i. 10 minutter her og 10 minutter der. Samtidig forstår jeg at enkelte, især aleneforeldre kan ha problemer med maxtid. Når jeg skal ha barnet mitt i barnehage må jeg både hente og levere selv de fleste dager, og hvis jeg skal jobbe fullt (noe jeg nok blir nødt til), blir jeg da avhengig av max. en halv time til jobb hvis maxtiden er på ni timer.

Jada, ser den.

Men nå ser det ut til at dette kun er vanlig ved deltidsplasser - og da må det jo være sånn. Vil man ha fulltid så må man betale for fulltid. :)

Er det i det hele tatt vanlig med "beste vestkant" andre steder enn i Oslo? (Snakker om Norge, altså)

Selv om de fleste (alle) byer/tettsteder har noen strøk som er bedre enn andre, er det ikke alltid at dette ligger på vestsiden. Øvre Singsaker er f eks et eksempel på et fiint strøk øst for elva;-)

Jeg kommer fra en halvstor norsk by, og der er det absolutt en bedre vestkant. Fra gammelt av bodde arbeiderne i øst og funksjonærene i vest. Nå bor etnisk norske i vest og utenlendingene i øst. Jeg hadde en kjørelærer som bodde i øst, og han sa han var den eneste med norsk som morsmål i oppgangen sin. Det finnes selvfølgelig mange unntak, og jeg tror ikke prisforskjellene på boliger er særlig store.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...