Gå til innhold

Praktiske råd til syke aleneforeldre?

Anbefalte innlegg

Forresten, hvis han liker å leke med vann, så finn frem en stol foran kjøkkenvasken og sett frem litt zalo, en oppvaskkost og noen plastkopper. Det burde holde han i sjakk i et par timer..:-)

Ta gjerne på han en regnbukse og støvler.. hihi.

Fortsetter under...

Forresten, hvis han liker å leke med vann, så finn frem en stol foran kjøkkenvasken og sett frem litt zalo, en oppvaskkost og noen plastkopper. Det burde holde han i sjakk i et par timer..:-)

Ta gjerne på han en regnbukse og støvler.. hihi.

Takk for morsomt tips :)

Men vi har laminatgulv på kjøkkenet, det tåler ikke vann, så jeg vet ikke om jeg tør det :)

Du har min største medfølelse!

Jeg har hatt lungebetennelse én gang, lenge før jeg fikk barn, og det var ikke noe særlig selv uten barn å ta ansvaret for. Men jeg kan underskrive på det som flere har sagt at man bedrer seg raskt etter noen dager med antibiotika.

_Med_ barn husker jeg spesielt en gang da barnet var sånn cirka 17-18 mnd, og _begge_foreldrene var helt utslått av omgangssyke samtidig. Husker at jeg var et hår bedre enn husbonden og såvidt klarte å kreke meg til bhg for å hente, og vel hjemme lå vi flatt på stuegulvet mens et utålmodig barn klatret over oss! ;-)

Barnets middag bestod av middagsglass fra Nestlé, og mors og fars lettelse var stor da søsteren min ringte og spurte om hun skulle komme og hente barnet og ha han hos seg om natta! :-)

Det 'dumme' var at dette var andre gangen vi hadde overnattingsbarnevakt, og så lå vi bare fullstendig utslått begge to;-)

Annonse

Du har min største medfølelse!

Jeg har hatt lungebetennelse én gang, lenge før jeg fikk barn, og det var ikke noe særlig selv uten barn å ta ansvaret for. Men jeg kan underskrive på det som flere har sagt at man bedrer seg raskt etter noen dager med antibiotika.

_Med_ barn husker jeg spesielt en gang da barnet var sånn cirka 17-18 mnd, og _begge_foreldrene var helt utslått av omgangssyke samtidig. Husker at jeg var et hår bedre enn husbonden og såvidt klarte å kreke meg til bhg for å hente, og vel hjemme lå vi flatt på stuegulvet mens et utålmodig barn klatret over oss! ;-)

Barnets middag bestod av middagsglass fra Nestlé, og mors og fars lettelse var stor da søsteren min ringte og spurte om hun skulle komme og hente barnet og ha han hos seg om natta! :-)

Det 'dumme' var at dette var andre gangen vi hadde overnattingsbarnevakt, og så lå vi bare fullstendig utslått begge to;-)

Tusen takk for medfølelsen, morsan :)

Ja, det er kjipt å være syk med ansvar for barn. Man klarer knapt ta vare på seg selv, minst av alt noen andre. Men må man, så må man.

Jeg har brukt all min viljestyrke og ubenyttede energilagre på å smøre brødskiver til middag. Nå prøver jeg å holde meg i vertikal stilling lenge nok til at jeg får spist litt og tørket av ungen når han er ferdig.

Jeg tror det blir sjokolade til kvelds ;)

Tusen takk for medfølelsen, morsan :)

Ja, det er kjipt å være syk med ansvar for barn. Man klarer knapt ta vare på seg selv, minst av alt noen andre. Men må man, så må man.

Jeg har brukt all min viljestyrke og ubenyttede energilagre på å smøre brødskiver til middag. Nå prøver jeg å holde meg i vertikal stilling lenge nok til at jeg får spist litt og tørket av ungen når han er ferdig.

Jeg tror det blir sjokolade til kvelds ;)

Ja, man må ta noen snarveier når man er syk! :-)

Det er når man er syk at man skjønner at NÅ har man blitt voksen! ;-) Stor forskjell på å bo hjemme hos mor og bare konsentrere seg om å bli frisk igjen, kontra det å selv måtte ut og handle melk og brød selv om man er syk...;-)

Det blir lettere å være syk med ansvaret for barn når de blir gamle nok til å kunne 'pasifiseres' ved å sette på en film;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...