Gå til innhold

Min merklige 8 åring

Anbefalte innlegg

Gjest Morten_46

Blir barn tidligere voksene nå? Eller er det bare min sønn som er tidligere ute. Han har begynt på eget initativ å dusje hver morgen. Han begynte for 2 uker siden. Ikke meg i mot, men jeg var 4 år eldre enn han når begynte med daglig dusjing. Han mener det vekker han og det er forfriskene. Andre som har en 8 åring som meg, eller er han spesiell

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293701-min-merklige-8-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treåringen her i huset elsker å dusje. Begynte plutselig å få dilla når hun fikk en egen dusjsåpe og siden har hun holdt på. Nå vil hun helst dusje både morgen og kveld. Det er jo sååå deiiiilig :)

Jeg tror du har skikkelige "jentejenter", togli? Som liker å shoppe og synes det er deilig å bli ren?

Mener ikke noe galt med det, altså. Det er bare så tydelig at de kommer fra en annen planet enn min sønn - selvom han også har et visst kjennskap til alminnelige innkjøp og hygiene...

Jeg tror du har skikkelige "jentejenter", togli? Som liker å shoppe og synes det er deilig å bli ren?

Mener ikke noe galt med det, altså. Det er bare så tydelig at de kommer fra en annen planet enn min sønn - selvom han også har et visst kjennskap til alminnelige innkjøp og hygiene...

Veeel, jeg har vel ikke fortalt deg om syvåringen min kanskje? Hun liker riktignok å shoppe og hun lager et svare styr hver morgen fordi hun lurer på hvilket antrekk hun skal ha på. Nå høres det ut som hun har overflod av klær, men det har hun altså ikke ;)

Selv om klærne er ufattelig viktige, så er håret et kapittel for seg. Hun vet nemlig ikke hva kam er for noe, så håret kan gjerne stå rett til værs, men klærne må være perfekte (i hennes øyne).

Dusjing er det verste hun vet, for håret blir nemlig så innmari vått...... Det hender vi må tvinge henne inn i dusjen og jeg har trua henne med at dersom hun ikke dusjer når vi sier det, så må hun begynne å dusje HVER dag!!! Den trusselen virker egentlig ganske bra ;-))

Annonse

Veeel, jeg har vel ikke fortalt deg om syvåringen min kanskje? Hun liker riktignok å shoppe og hun lager et svare styr hver morgen fordi hun lurer på hvilket antrekk hun skal ha på. Nå høres det ut som hun har overflod av klær, men det har hun altså ikke ;)

Selv om klærne er ufattelig viktige, så er håret et kapittel for seg. Hun vet nemlig ikke hva kam er for noe, så håret kan gjerne stå rett til værs, men klærne må være perfekte (i hennes øyne).

Dusjing er det verste hun vet, for håret blir nemlig så innmari vått...... Det hender vi må tvinge henne inn i dusjen og jeg har trua henne med at dersom hun ikke dusjer når vi sier det, så må hun begynne å dusje HVER dag!!! Den trusselen virker egentlig ganske bra ;-))

Hihi, det høres ut til å være en - eh - interessant kombinasjon - tenker på perfekt antrekk og hår til alle kanter.

For å fokusere på det positive: Sønnen min er veeeldig grei når det gjelder klær, så lenge tøyet ikke er vanskelig å få av og på. Jeg kommer til å svime av hvis (når?) han en dag sier jeg skal slutte å legge fram klær om morgenen fordi han vil velge antrekk selv...

Hihi, det høres ut til å være en - eh - interessant kombinasjon - tenker på perfekt antrekk og hår til alle kanter.

For å fokusere på det positive: Sønnen min er veeeldig grei når det gjelder klær, så lenge tøyet ikke er vanskelig å få av og på. Jeg kommer til å svime av hvis (når?) han en dag sier jeg skal slutte å legge fram klær om morgenen fordi han vil velge antrekk selv...

Jeg svimte nesten av her om dagen, da 11-åringen min kom og fortalte at han hadde spurt læreren om det var greit at han hadde slips på juleavslutningen.

Litt senere la han til at han egentlig ønsker seg en dress også...

Det hadde jeg aldri kunnet tenke meg for noen måneder siden, langt mindre da han var 8.

7-åringen min nekter å klippe seg til jul. Håret når henne nesten til skuldrene bak nå, men er tynt og flisete i tuppene. Hun skal _ikke_ klippes, men hun kan kamme seg til jul sier hun. *Hehe* Hun kammes eller børstes hver dag da.

AneM1365380603

Min sønn på 9,5 år dusjer ikke frivillig, nei, men får han ta seg et bad blir han kjempeglad. Datteren på 12 år har vel heller aldri vært spesielt glad i dusjen.

Småjentene på 4,5 år og 2 år elsker å dusje, så jeg har dem stort sett med meg når jeg selv dusjer.

Jeg synes du er heldig som har en sønn som dusjer frivillig. Han er ikke merkelig, men flink :) Han har selv funnet ut hvor forfriskende det er med en dusj. Ikke verst.

AneM1365380603

Det var en god trussel, he he. Jenta mi på 12 var også redd vann og hårbørste da hun var mindre. Hun husker fremdeles den gangen hun nektet å skylle shampoen ut, og jeg svarte "Nei, vel, så får du sove med shampo i håret da". Hun syntes jo det hørtes enda verre ut ;)

Jenta mi på 4,5 er så dillete. Hun liker å vaske håret, er nøye med at det skal være balsam i også. Etterpå børstes og stelles det. Klærne er også viktig for henne. Det skal være kjole eller skjørt, og alt skal helst matche.

Vår åtteåring er også storfornøyd om han får starte dagen med en dusj. Han sitter i badekaret og holder dusjhodet mot overkroppen (dusjkabinettet er opptatt av meg). Tror nok det er en "myk" og god start for noen og enhver, det der. Femåringen liker det også, selv om han er prisgitt å måtte flyte rundt i vannet rundt broren - han får ikke lov til å holde dusjhodet. :)

Jeg tror forresten ikke noen av dem synes at morgendusjen er ok fordi de da fremstår som rene og forfriskede overfor sine medmennesker, sånn i forhold til spørsmålet ditt om de blir tidligere voksne - her er det pur nytelse som er årsaken. ;)

Annonse

Gjest Morten_46

Vår åtteåring er også storfornøyd om han får starte dagen med en dusj. Han sitter i badekaret og holder dusjhodet mot overkroppen (dusjkabinettet er opptatt av meg). Tror nok det er en "myk" og god start for noen og enhver, det der. Femåringen liker det også, selv om han er prisgitt å måtte flyte rundt i vannet rundt broren - han får ikke lov til å holde dusjhodet. :)

Jeg tror forresten ikke noen av dem synes at morgendusjen er ok fordi de da fremstår som rene og forfriskede overfor sine medmennesker, sånn i forhold til spørsmålet ditt om de blir tidligere voksne - her er det pur nytelse som er årsaken. ;)

Ja det tror jeg også at det kan være pur nytelse. Som han selv sier hvorfor skal ikke jeg når dere gjør det?

Hehe, han høres igrunnen ut som en typisk gutte-gutt ;-)

7-åringen min nekter å klippe seg til jul. Håret når henne nesten til skuldrene bak nå, men er tynt og flisete i tuppene. Hun skal _ikke_ klippes, men hun kan kamme seg til jul sier hun. *Hehe* Hun kammes eller børstes hver dag da.

Sånn var eldstejenta også, helt til jeg sa at dersom man ikke klippet flisete tupper, så ville håret stoppe å vokse... Vel, en sannhet med modifikasjoner, men det tørre og flisete nederst gjør jo at håret knekker og dermed blir det ikke lengre. Nå stusses det i tupper stadig vekk ;-)

Det var en god trussel, he he. Jenta mi på 12 var også redd vann og hårbørste da hun var mindre. Hun husker fremdeles den gangen hun nektet å skylle shampoen ut, og jeg svarte "Nei, vel, så får du sove med shampo i håret da". Hun syntes jo det hørtes enda verre ut ;)

Jenta mi på 4,5 er så dillete. Hun liker å vaske håret, er nøye med at det skal være balsam i også. Etterpå børstes og stelles det. Klærne er også viktig for henne. Det skal være kjole eller skjørt, og alt skal helst matche.

Artig når unger er så forskjellge også, selv om man mener man har oppdratt dem likt ;-)

Gjest Angela25

Jenta mi kunne finne paa aa klippe seg selv da hun var mindre....Hun sluttet paa dagen da jeg tok henne med paa badet, sint, og jeg viste henne i speilet at "naa skal jeg klippe deg pinnkort som en gutt!!"

Naa har hun nydelig, lyst langt haar, ned til rumpa nesten:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...