Gå til innhold

Trenger tips til nybakt mamma og den lille

Anbefalte innlegg

Fikk melding fra min venninne om at nå er fødselen igang.

Ho er førstegangsfødende.

Holder på å lage til en kurv som er til den nybakte mammaen og den lille.

Har noe av det jeg har tenkt å putte oppi, men trenger noen gode tips til flere lure/fine/nyttige ting.

Noen gode forslag?

Fortsetter under...

Dusjsåpe. (Helst uten for mye lukt.)

Notisbok til å skrive i om den lille.

Noen kluter ("gulpekluter").

Twist.

Et babyhelseteppe (sånn "hullete" i bomull).

En cd med rolig, avslappende musikk (etter hennes smak)

Pure lan-krem for såre brystvorter :-)

Annonse

Et supermykt babyteppe. Det finnes mange så nydelige tepper nå for tiden, sånne som man ikke klarer å la være å snuse i når man går forbi i butikken. De lukter sååå godt!!

Hvis du har tenkt å gjøre enda litt mer ut av det, så kan du legge oppi en smukk, en tåteflaske, en pakke gazkluter, et par søte nyfødtsokker, en smikke, ja listen er uendelig. Det er kun prisen som stopper en..

Til mor: ammeinnlegg i ull, en veldig lettlest bok (f.eks Marian Keyes), en CD med rolig musikk, litt sjokolade, en god håndkrem.

Til barn: Inotyol-salve (helt uvurderlig salve for såre bleierumper), kluter, myk rangle, sokker, barne-CD.

Er enig med KaVa når det gjelder notisbok, eller ei litt mer skikkelig ei så mor kan skrive i. Jeg skrev masse i min og hadde stor nytte av den. Fortsatte å bruke den senere, slike ting som hva frøken sa når osv. :-)

Ullsokker er fint, og ammeinnlegg. Og selvfølgelig noe godt, kanskje også ett fint glass å drikke vann av?

Noe godt å ha i dusjen,kremer,badekuler,alt som oser litt "luksus"..Det treng litt etter en fødsel! :0)

Kanskje litt snop og skjokolade?

Gavekort på pizza el er genialt!! Det fikk jeg!! :0)

Til babyen kunne du kjøpt sånn hånd/fot avtrykk sett,minnebok,

klorevotter,bildealbum,rangle ovs...

Og glem nå ikke far da!! ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...