Gå til innhold

Gruer meg til jul


Gjest D*lilith

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

Du har faatt mange svar allerede, og jeg synes ogsaa det med aa senke kravene er en god idè! Faar dere besok i jula? Da spor om de kan hjelpe til med middagen og dekking av bord feks. (Det er forovrig en selvfolge spor du meg)

Naa vet ikke jeg hva dere spiser i jula, men ribba feks. den er like god om du steker den dagen i forveien. Kanskje er det slik med mye annen mat ogsaa.

La alle bidra litt, dette er ikke alene ditt ansvar. Liker du duften av renvasket hjem? Sett en skaal med gronnsaape under sofaen, saa dufter det renvasket!

Har du mann og barn saa la de faa hver sine oppgaver som skal gjores fremover. Det er ikke alltid de ser slike ting som vi damer gjor:-)

Haaper du faar en koselig og avslappende jul, D*lilith!

Takk for det : )

Tar det litt mer med ro nå etter at jeg har lest det dere skriver,så takk for råd og god jul til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    14

  • Babette

    11

  • Orio

    1

  • hidi, the scorpion

    1

Mest aktive i denne tråden

Du kunne i det minste ha stilt et utdypende spørsmål før du kategorisk slo fast at mine holdninger var minst like ille som det å hate julegaver som ikke klaffer med ønskene.

Og ja: Jeg gikk hardt ut, og ble aldeles og fysisk kvalm og veldig trist av å lese om hvor latterlig det er å gi bort sengetøy og pynteting. For ikke å snakke om hverdagslige bruksting.

Helt greit at en diabetiker ikke blir så glad for konfekten - men det er fortsatt tanken som teller, og ved å jodle i vei om hvor dustete den og den gaven var, øker man ikke akkurat folks lyst til å finne på noe helt spesielt og overraskende.

Ja, jeg må bare beklage at jeg ikke stilte utdypende spørsmål, men dette er isåfall en gjenganger på dol - at man svarer ut fra det folk skriver og ikke ut fra det folk ikke skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''dette gidder jeg ikke å diskutere.''

Ha ha, akkurat det jeg hadde mest lyst til å svare etter ditt forrige innlegg! ;-)

Det er jo ganske utrolig at fordi DU har dårlige familieerfaringer så må JEG gå i meg selv for å finne ut årsaken til at mine gjester eventuelt ser på selskapene som krampeaktig familiehygge (noe jeg absolutt ikke har grunn til å tro).

Det at du på denne måten innfortolker at det skal være noe galt ved meg som gjør at familiemedlemmer kanskje skulle ha god grunn til å være så negativt innstilt, er som om jeg skulle innfortolke i ditt utsagn "Men du Hva betyr gode kaker og et fristende koldtbord når man opplever at ens nærmeste familie ikke er å stole på" som at du burde gå i deg selv for å finne ut hvorfor familiemedlemmene dine mener du ikke er til å stole på.

Men det gjør jeg altså ikke, fordi jeg ville synes det var særdeles ufint.

Hjelpes. Misforstår du med vilje eller? Dette blir bare altfor dumt. Ha en fin kveld, sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med deg i denne karakteristikken.

Du blander jo tydeligvis korta her. Og det er derfor jeg ikke orker å diskutere med deg, for samme hva jeg sier, så vrir du på det som er sagt. Og det er derfor jeg lurer på hvilke hensikter du har med det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Misforstår du med vilje eller? Dette blir bare altfor dumt. Ha en fin kveld, sånn ellers.

Jeg synes det er DU som er vanskelig og ikke engang forsøker å skjønne hva jeg mener eller forsøker å se ting fra en annen synsvinkel enn sin egen. Du kommer jo ikke engang med argumenter - bare lirer av deg påstander om at jeg kverrulerer og misforstår med vilje.

Vi kan gjerne avslutte 'diskusjonen' her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Jeg synes det er DU som er vanskelig og ikke engang forsøker å skjønne hva jeg mener eller forsøker å se ting fra en annen synsvinkel enn sin egen. Du kommer jo ikke engang med argumenter - bare lirer av deg påstander om at jeg kverrulerer og misforstår med vilje.

Vi kan gjerne avslutte 'diskusjonen' her og nå.

Syns vel, for D*lilith sin del at alle dere, som tydeligvis ikke har en god tid i mnd, kan samle dere i en annen tråd enn i denne..

Snakk om avsporing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Isflaket

Syns vel, for D*lilith sin del at alle dere, som tydeligvis ikke har en god tid i mnd, kan samle dere i en annen tråd enn i denne..

Snakk om avsporing!

Hva med å joine gjengen i julekort-krigen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vel, for D*lilith sin del at alle dere, som tydeligvis ikke har en god tid i mnd, kan samle dere i en annen tråd enn i denne..

Snakk om avsporing!

''Syns vel, for D*lilith sin del at alle dere, som tydeligvis ikke har en god tid i mnd, kan samle dere i en annen tråd enn i denne..

Snakk om avsporing!''

Snakk om avsporing? Det var jo nettopp det D*lillith skrev, at hun også gruer seg til jul. Og det var jo nettopp det jeg responderte på. Er det avsporing? Jeg synes det heller er avsporing å legge ut om at man er fornærmet hvis folk ikke er takknemlige nok i selskapet, når mange av oss andre snakker om at julen kan være et mareritt og en stor psykisk påkjenning. Forstår hva denne personen skriver, men hvis det er noe som er avsporing her, så er det dette. Og det var derfor jeg ble irritert, fordi hn så tydelig ikke forstår at det å grue seg til familieselskaper i jula ikke er ensbetydende med at man ikke er takknemlig - og her må man skille litt på hva som er hva og ikke kverulere videre på noe som ikke har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Syns vel, for D*lilith sin del at alle dere, som tydeligvis ikke har en god tid i mnd, kan samle dere i en annen tråd enn i denne..

Snakk om avsporing!

Snakk om avsporing for stå for din regning! Er helt enig med fnugget, som man roper i skogen får man svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

''Syns vel, for D*lilith sin del at alle dere, som tydeligvis ikke har en god tid i mnd, kan samle dere i en annen tråd enn i denne..

Snakk om avsporing!''

Snakk om avsporing? Det var jo nettopp det D*lillith skrev, at hun også gruer seg til jul. Og det var jo nettopp det jeg responderte på. Er det avsporing? Jeg synes det heller er avsporing å legge ut om at man er fornærmet hvis folk ikke er takknemlige nok i selskapet, når mange av oss andre snakker om at julen kan være et mareritt og en stor psykisk påkjenning. Forstår hva denne personen skriver, men hvis det er noe som er avsporing her, så er det dette. Og det var derfor jeg ble irritert, fordi hn så tydelig ikke forstår at det å grue seg til familieselskaper i jula ikke er ensbetydende med at man ikke er takknemlig - og her må man skille litt på hva som er hva og ikke kverulere videre på noe som ikke har med saken å gjøre.

Oioioi.. gidder ikke å lee gjennom alt igjen, men det var aldeles ikke for å irettesette deg dette.. Det var vel de andre som sporet skikkelig av.. Unnskyld visst jeg plasserte det jeg skrev feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rullekanin

Gjør det du har lyst til. Gidder du ikke pynte, så lar du det være. Slapp av å nyt synet av alle rundt deg som kaver og styrer.

Jeg gleder meg til jul, til pynting og alt.

MÅ du kjøpe julegaver så kjøp mange av en sort.

Jeg tømte en Parfymelle butikk for en sort parfyme i går.

Ønsker deg en rolig og avslappet førjulstid og jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Syns vel, for D*lilith sin del at alle dere, som tydeligvis ikke har en god tid i mnd, kan samle dere i en annen tråd enn i denne..

Snakk om avsporing!''

Snakk om avsporing? Det var jo nettopp det D*lillith skrev, at hun også gruer seg til jul. Og det var jo nettopp det jeg responderte på. Er det avsporing? Jeg synes det heller er avsporing å legge ut om at man er fornærmet hvis folk ikke er takknemlige nok i selskapet, når mange av oss andre snakker om at julen kan være et mareritt og en stor psykisk påkjenning. Forstår hva denne personen skriver, men hvis det er noe som er avsporing her, så er det dette. Og det var derfor jeg ble irritert, fordi hn så tydelig ikke forstår at det å grue seg til familieselskaper i jula ikke er ensbetydende med at man ikke er takknemlig - og her må man skille litt på hva som er hva og ikke kverulere videre på noe som ikke har med saken å gjøre.

''Jeg synes det heller er avsporing å legge ut om at man er fornærmet hvis folk ikke er takknemlige nok i selskapet, når mange av oss andre snakker om at julen kan være et mareritt og en stor psykisk påkjenning. Forstår hva denne personen skriver, men hvis det er noe som er avsporing her, så er det dette. Og det var derfor jeg ble irritert, fordi hn så tydelig ikke forstår at det å grue seg til familieselskaper i jula ikke er ensbetydende med at man ikke er takknemlig - og her må man skille litt på hva som er hva og ikke kverulere videre på noe som ikke har med saken å gjøre.''

Unnskyld meg, men D*lilith skrev ikke noe om at hun gruet seg til familieselskaper, men om stresset med julegaver og julevask og pynting inne i huset. Hun bad om råd til hvordan hun kan ta julen mer med ro, og de aller fleste svarene her inne går jo på nettopp det.

Så kommer det ETT innlegg om grusomme selskaper, og derfra skal man liksom skjønne intuitivt at det er 'mange' i denne tråden som har psykiske problemer i forhold til julen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi.. gidder ikke å lee gjennom alt igjen, men det var aldeles ikke for å irettesette deg dette.. Det var vel de andre som sporet skikkelig av.. Unnskyld visst jeg plasserte det jeg skrev feil.

Nei, du plasserte det riktig - under _meg_! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes det heller er avsporing å legge ut om at man er fornærmet hvis folk ikke er takknemlige nok i selskapet, når mange av oss andre snakker om at julen kan være et mareritt og en stor psykisk påkjenning. Forstår hva denne personen skriver, men hvis det er noe som er avsporing her, så er det dette. Og det var derfor jeg ble irritert, fordi hn så tydelig ikke forstår at det å grue seg til familieselskaper i jula ikke er ensbetydende med at man ikke er takknemlig - og her må man skille litt på hva som er hva og ikke kverulere videre på noe som ikke har med saken å gjøre.''

Unnskyld meg, men D*lilith skrev ikke noe om at hun gruet seg til familieselskaper, men om stresset med julegaver og julevask og pynting inne i huset. Hun bad om råd til hvordan hun kan ta julen mer med ro, og de aller fleste svarene her inne går jo på nettopp det.

Så kommer det ETT innlegg om grusomme selskaper, og derfra skal man liksom skjønne intuitivt at det er 'mange' i denne tråden som har psykiske problemer i forhold til julen?

Nei, hvor mange det er må vel gudene vite. Jeg tolket det som at hun gruet seg til jula i alle fall da. Og så kom jeg med mine frustrasjoner ang familieselskaper, og så kommer du med dine frustrasjoner ang fam.selskaper som er noe helt annet igjen.

Jeg tror at vi har litt vanskelig for å forstå hverandre. Det er vel ikke vits i å diskutere dette mer, i og med at vi snakker om to ulike ting. Det jeg reagerte mest på, var vel at du dro inn dine erfaringer med utakknemlige gjester, når jeg presenterte noe som er svært sårbart for meg, nemlig å møte familien min i selskaper i julen og at de forventer takknemlighet, mens de på den andre siden er ufine og ikke snille.

Så jeg hadde litt vanskeligheter med å forstå at du trakk inn akkurat det i den sammenheng og det provoserte meg vel litt. Men uansett, så blir vi nok ikke helt kloke på hverandre, så jeg tror det er best vi avslutter der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvor mange det er må vel gudene vite. Jeg tolket det som at hun gruet seg til jula i alle fall da. Og så kom jeg med mine frustrasjoner ang familieselskaper, og så kommer du med dine frustrasjoner ang fam.selskaper som er noe helt annet igjen.

Jeg tror at vi har litt vanskelig for å forstå hverandre. Det er vel ikke vits i å diskutere dette mer, i og med at vi snakker om to ulike ting. Det jeg reagerte mest på, var vel at du dro inn dine erfaringer med utakknemlige gjester, når jeg presenterte noe som er svært sårbart for meg, nemlig å møte familien min i selskaper i julen og at de forventer takknemlighet, mens de på den andre siden er ufine og ikke snille.

Så jeg hadde litt vanskeligheter med å forstå at du trakk inn akkurat det i den sammenheng og det provoserte meg vel litt. Men uansett, så blir vi nok ikke helt kloke på hverandre, så jeg tror det er best vi avslutter der. :-)

''Det jeg reagerte mest på, var vel at du dro inn dine erfaringer med utakknemlige gjester''

Da har du nok misforstått meg, for jeg har overhodet ikke noen erfaring med utakknemlige gjester.

Jeg har kommentert at jeg ikke synes det er noe bedre å være utakknemlig som gjest enn å være utakknemlig som gavemottaker - that's all!

Jeg har også sagt at jeg skjønner at det kan være spesielle forhold som gjør seg gjeldende som forsvarer at man ikke ser frem til familieselskaper.

Men det _spesielle_ endrer for meg ikke det _generelle_ .

Og avslutningsvis vil jeg bare kommentere at du skriver at jeg "trakk inn akkurat det i den sammenheng" - Jeg skrev jo innlegget om utakknemlige gjester (NB: På _generelt_ grunnlag - kan tydeligvis ikke gjentas for ofte! *S*) FØR du fortalte om at du har et vanskelig forhold til en familie som er ufine og slemme og likevel forventer takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sitronkaramell

Ja gruer meg til jul. Skal hjem til familien (foreldre og søsken) og redd det

blir masse bråk grunnet legningen til den ene av søsknene mine osv:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...