Gå til innhold

Liten kar med tics og uvaner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AneM1365380603

Det forsvinner mest sannsynlig av seg selv. Det er ikke uvanlig at småbarn har forbigående perioder med tics. Det beste er at du ikke legger noe fokus på det, for han kan ikke kontrollere det.

Du kan jo også ta turen til legen slik at du får utelukket at det er andre ting som plager han. Jeg er sikker på at legen samtidig beroliger deg med at ticsa mest sannsynlig forsvinner av seg selv.

Overse det for det meste. Meget mulig at en han ser opp til gjør samme greia.... Det går over vil jeg tro. Mine, spesielt han eldste gjorde slike kast med hodet som gjorde meg sprø :) Jeg visste det ikke var han. Det tar tid å venne seg av med uvaner....

Overse det for det meste. Meget mulig at en han ser opp til gjør samme greia.... Det går over vil jeg tro. Mine, spesielt han eldste gjorde slike kast med hodet som gjorde meg sprø :) Jeg visste det ikke var han. Det tar tid å venne seg av med uvaner....

En av mine gutter hadde/tildels har dette.

Den ene uvanen tar den neste, men jeg har fått beskjed av lege om at dette nok ikke er noe å bry seg om, men at vi må følge med. Ikke la det få noe oppmerksomhet, og de som det kan avta etterhvert.

Hos oss har det blitt merkbart mindre, i perioder helt slutt.

Men så kan det komme en periode med mer, men jeg har en god magefølelse på at det blir helt bra jeg.

Lykke til, ta ham med til lege om du er veldig bekymret.

Mvh

Gjest Spekepølse

Det forsvinner mest sannsynlig av seg selv. Det er ikke uvanlig at småbarn har forbigående perioder med tics. Det beste er at du ikke legger noe fokus på det, for han kan ikke kontrollere det.

Du kan jo også ta turen til legen slik at du får utelukket at det er andre ting som plager han. Jeg er sikker på at legen samtidig beroliger deg med at ticsa mest sannsynlig forsvinner av seg selv.

Hm, innlegget jeg skrev i går er visst ikke kommet inn allikevel. Så jeg sier det igjen:)

Jeg har lignende ting i perioder selv, men det skyldes allergi mot støv. Det renner nye slim fra nesen og ned i halsen, og det klør i nesen.

Synes du bør få sjekket slike ting før du "bestemmer" deg for tics:) Spesielt når han selv sier at det klør.

Annonse

Det aller første jeg ville gjort er å ta en tur til legen for å utelukke fysiske årsaker til dette.

Om barnet virkelig har noe som irriterer i hals og nese og ikke føler seg trodd og tatt alvorlig på dette, vil det fort kunne føre til en overdreven "symptommarkering".

I forhold til kremting ville jeg tenkt fysiske symptomer i første omgang.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...