Gå til innhold

Har deres femåring tv på rommet?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

Jeg leste i Aftenposten, at hver fjerde femåring har tv på rommet, når foreldrene skaffer ny tv, så havner den gamle på barnerommet.

Det jeg lurer er hvordan man kan kontrollere hva barna ser på, når de har egen tv?, og hvordan vet man at ikke barnet ser på tv etter leggetid?

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• mariaflyfly

2

• birdie

1

• mamma til ni

1

Nei det har vår seksåring ikke og skal heller ikke ha det på maaange år.

Jeg synest det er en vel lettvint løsning. Blir sikkert lettere å få barna til å være på rommet sitt men man mister jo samtidig kontrollen på hva de ser på.

Jeg synest heller ikke gutta skal ha mulighet til å skru på en tv så fort de kjeder seg....

Ingen av mine har tv på rommet, og jeg håper jeg klarer å unngå at de får det også.

Når jeg kjøper ny tv, er det dessuten fordi den gamle er ødelagt, og da har jeg jo ingen gammel tv å flytte inn på rommene deres.

Men vi har lekerom med felles tv, som brukes mest til spill.

Annonse

Her fikk ungene tv på rommet når minste var 6, eldste 9. Den er ikke tilknyttet noe antenne, den er kun til dvd og evt. spill.

De må spørre for å slå den på, taes av når de får beskjed. Har aldri vært noe problem.

Vurderer å anskaffe antenne så de kan se barne-tv der inne, men den vil ikke bli tilknyttet kabelen.

Jeg har ingen femåring, men åtteåringen (som nok gjerne kunne tenkt seg det) har ikke TV på rommet. Hos oss får de ikke det før de er store nok til å forstå selv at man må sove om natten.

17-åringen har et gammelt apparat som ble til overs i familien. Tror hun var 15 eller noe sånt da vi / hun overtok det.

Annonse

Her har verken 7- eller 9-åringen tv på rommet og det blir ikke aktuelt på flere år heller. Hvorfor skal de sitte der og være asosiale? Jeg synes det er koselig å se tv sammen med ungene jeg. Og etter leggetid skal de sove, ikke se tv.

Her er det bare en 16 åring i huset, h*n har aldri hatt TV på rommet og får det sannsynligvis aldri.

Når Tv`en i stua (har bare èn) skal skiftes ut er det forde den ikkje virker lengre, og da havner den på dynga, Tv`en er fra 1994 så den ryker vel snart.

Nei!!

Våre jenter på 4 og 6 år har ikke TV på rommet - og kommer heller aldri til å få det. Vår 16-årige fosterdatter har heller ikke TV på rommet - og det hadde heller ikke storjentene våre mens de enda bodde hjemme.

Vi har to TVer i huset - ett i TV-stua i 1. etg og ett i loftsstua. Det holder i massevis. Syns det er mye viktigere at barn/ungdom er sammen med oss voksne, enn at de skal "bure seg inne" på rommet sitt for å se TV.

Og ja, på dette er jeg ganske steil ;o)

Her er det bare en 16 åring i huset, h*n har aldri hatt TV på rommet og får det sannsynligvis aldri.

Når Tv`en i stua (har bare èn) skal skiftes ut er det forde den ikkje virker lengre, og da havner den på dynga, Tv`en er fra 1994 så den ryker vel snart.

Min tv er vel ögså fra rundt 1994, må jeg regne med at den takker for seg snart altså? Den funker helt fint på alle måter ennå.

Våre barn (8,6 og 2 år gamle) har ikke TV på rommet, og kommer ikke til å få det heller på maaaaaange år.

Vi har 2 TV'er i huset. En i stua og en nede i kjelleren i ei TV-stue. Nede kan barna gjerne se TV hvis de vil, men vi har oversikten :)

Nei, vi har ikke TV på barnerommet (vi har to på 5 og 8 som deler soverom), men etter jul kommer vi til å omrokkere litt og da blir GameCuben m/en TV flyttet fra stua og inn på lekerommet. Det blir ikke mulighet til å se film eller vanlige TV-sendinger der, kun spilling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...