Gå til innhold

Har deres femåring tv på rommet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• mariaflyfly

2

• birdie

1

• mamma til ni

1

Min tv er vel ögså fra rundt 1994, må jeg regne med at den takker for seg snart altså? Den funker helt fint på alle måter ennå.

Vi kjøpte TV våren 1996, og den virket 100% fint helt til den plutselig gav fra seg et lite smell i fjor sommer (altså 10 år gammelt), og så virket det ikke mer. Ingen advarsel først, altså!

Nå hører det med til historien at Tv`en knapt har vært i bruk siste mnd, kun (stort sett) under lyden av lørdag som eg ufrivillig måtte lide meg igjennom av hensyn til husfreden.

Men typisk nok når bildet forsvinner og eg reiser meg for å røske litt i kablene så kommer bildet tilbake, og ramler utigjen med èn gang eg setter meg ned....

Ganske så irriterende, så neste gang får Tv`en seg en skikkelig omgang med juling! :-)

Vi hadde en tv i kollektivet jeg bodde i da jeg studerte som plutselig slokna, men hvis vi da kjappet oss og trampet hardt i gulvet kom bildet opp igjen og den virket en stundt til - og sånn holdt vi på kveld etter kveld...

Vi hadde en tv i kollektivet jeg bodde i da jeg studerte som plutselig slokna, men hvis vi da kjappet oss og trampet hardt i gulvet kom bildet opp igjen og den virket en stundt til - og sånn holdt vi på kveld etter kveld...

Hehe, stakkars jævler som bodde i etasjen under. ;)

Omtrent det samme som med min!

Annonse

Gjest Nei nei nei

Å la barn ha tv på rommet burde kvalifisere til straff. Et soverom skal kun være en plass man sover på. Å la barn gjøre lekser på soverommet skal heller ikke forekomme.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320854

Har en åtteåring og en på fire og et halvt (og ei på snart tre). Ingen av dem har TV på rommet - og ikke skal det noen TV inn der i de neste årene heller.

Vi har TV i loftstua - og da er det veldig lett å regulere når TVen kan være på. og når den skal være av.

Eldstemann kunne nok ha sett TV alle våkne timer i døgnet, om han hadde fått lov.

Jeg stusset også over oppslaget. Kjenner mange 5-åringer, men ingen med TV på rommet, tror jeg. Vi har to TV'er hvorav vi regner med én blir hovedsakelig til barnas bruk, men i felles oppholdsrom.

Mine er 4 og 6, og om jeg kan forhindre det skal de aldri ha TV på rommet. Men ikke den verste kamelen å svelge, da, om det skulle bli "nødvendig".

Annonse

Å la barn ha tv på rommet burde kvalifisere til straff. Et soverom skal kun være en plass man sover på. Å la barn gjøre lekser på soverommet skal heller ikke forekomme.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320854

Antakelig skal de da ikke leke på rommet sitt heller?

*rister på hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...