Gå til innhold

Haster!!! Hvor kaldt på rommet???

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg lurer på hvor kaldt kan det/bør det være på rommet det babyer sover?? Min sønn er vel et halvt år, og sover på samme rom som oss. Der har vi det kaldt, under 14 grader. Han er veldig kald på hendene og nederst på underarmene om morgenen, men god og varm ellers. Han ligger på skinn, har et tynt ullteppe over seg + dynen. Er det farlig at han puster inn for kald luft???

Veldig, veldig takknemlig for raskt svar dere!!!!!!

Noen tips hva vi eventuelt kan gjøre? Vi har pr i dag ikke eget rom til ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294088-haster-hvor-kaldt-p%C3%A5-rommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det dere eventuelt kan gjøre er å øke temperaturen på rommet eller ta på varmere pysj.

Med barn som alltid sparker teppet av seg synes jeg 14* blir for kaldt. Holder barnet seg under dyna, er frisk og rask uten luftveisproblemer, burde det meste være greit.

mvh

Annonse

Selv om mange mødre her inne mener 14*C er OK på soverommet, mener jeg at barnelegen her på DOL har frarådet så lav temperatur. Jeg ville hatt det litt varmere, minst 16 helst 18*C. Ullpysj til babyen er OK uansett. Hvis du ikke har varmeovn på rommet, ville jeg satt døren litt på gløtt til resten av huset. Jeg ville ikke holdt ut 14*C selv heller, hvis jeg hadde et valg... *GRØSS*

Nøstebarn har sikkert noen tynne ullvotter han kan ha på seg om natten. :o) Så lenge han sover godt og er god og varm på kroppen så går det helt fint. Overoppheting er mye verre.

Tusen takk for svarene.

Jeg er jammen i tvil jeg... Vi har det definitivt kaldere enn 14 grader på soverommet om natten. Gutten vår er god og varm på kroppen og i nakken, men veldig kald på hendene om morgenen. Litt kald også på armene, som er over dyna. Han ligger i en sprinkelseng, med "sprinkelbeskytter" rundt, ligger på saueskinn. Han sover godt. Men nå er jeg VELDIG i tvil om dette er forsvarlig for ham om natten. Vi har bare ett soverom, så nå må vi nok finne på noe lurt.

Hva gjør dere som ligger på samme rom som nurket? Er ikke 18 grader altfor varmt for dere om natten????

Tusen takk for svarene.

Jeg er jammen i tvil jeg... Vi har det definitivt kaldere enn 14 grader på soverommet om natten. Gutten vår er god og varm på kroppen og i nakken, men veldig kald på hendene om morgenen. Litt kald også på armene, som er over dyna. Han ligger i en sprinkelseng, med "sprinkelbeskytter" rundt, ligger på saueskinn. Han sover godt. Men nå er jeg VELDIG i tvil om dette er forsvarlig for ham om natten. Vi har bare ett soverom, så nå må vi nok finne på noe lurt.

Hva gjør dere som ligger på samme rom som nurket? Er ikke 18 grader altfor varmt for dere om natten????

Vi har det neppe mer enn 10 grader på soverommet nå på vinteren vil jeg tro. Deilig er det. Men vi har ikke småunger der da.

Tusen takk for svarene.

Jeg synes det høres altfor kaldt ut. Bruker du lue på barnet ditt? Hadde jeg hatt det så kaldt ville jeg vurdert det, men når babyen begynner å bli såpass stor er den vel mer urolig, og da må man passe på at snorene under haka ikke strammes rundt halsen. I en vogn ute får de ikke bevegd seg så mye. Ville nok foretrukket varmere rom, ja. Tror barnelegen her anbefalte minimun 18 grader for barn under ett år og 16 grader for småbarn. Kan du ikke spørre en lege, da? For barn med astma er det iallfall ikke anbefalt å ha det for kaldt, det vet jeg av egen erfaring.

Hei.

Tusen takk for alle svar.

Vi målte temperaturen på soverommet i natt (og da hadde vi ikke det så kaldt som vi har hatt tidligere), og den var 11 grader!!!!!! Lillegutt hadde sparket av seg teppene på morgenkvisten, og var ganske kald da jeg tok ham opp. Rett i badekaret med ham, en god flaske melk til frokost, og nå ligger han og pludrer i sengen sin,

Men mamma`n hans følte seg IKKE som en ansvarlig forelder i morges. Vi har hatt det kaldere enn dette i noen netter nå. Kan han ha tatt skade av det, eks i forhold til å utvikle astma??????

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...