Gå til innhold

Når søsken blir gravid.


neelie (ferri)

Anbefalte innlegg

''For å være helt ærlig så synes jeg at "Kvinners lovbok om lykkefølelser ved egne og andres svangerskap" passer best på et bokbål.''

For et herlig utsagn, PieLill! :)

Har du bensin og en lighter?

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    10

  • neelie (ferri)

    9

  • Orio

    4

  • Glimtipper

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjett om... *smiler stort*

Kan vi også brenne: "Amming - død eller levende!"? ;)

Jeg er med!

Og "Det alltid harmoniske barn og dets vennlige mor."?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at dette kan være vanskelig. Jeg har selv en bror som har en psykisk sykdom. Han har reagert med depresjon hver gang jeg har fått barn.

Kan du snakke med din søster om dette? Om sårheten rundt det hele - jeg tipper at hun vil forstå. For det er vel egentlig ikke snakk om å ikke glede seg på andres vegne - det dreier seg vel mer om at du føler på såre følelser i forhold til noe du kanskje ikke kommer til å oppleve selv?

Forøvrig så kan jeg fortelle at min bror er en flott onkel for tantebarna sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dette kan være vanskelig. Jeg har selv en bror som har en psykisk sykdom. Han har reagert med depresjon hver gang jeg har fått barn.

Kan du snakke med din søster om dette? Om sårheten rundt det hele - jeg tipper at hun vil forstå. For det er vel egentlig ikke snakk om å ikke glede seg på andres vegne - det dreier seg vel mer om at du føler på såre følelser i forhold til noe du kanskje ikke kommer til å oppleve selv?

Forøvrig så kan jeg fortelle at min bror er en flott onkel for tantebarna sine :)

''min bror er en flott onkel for tantebarna sine''

Oppsann! ;-) "Onkelbarna", mener du vel? ;-)

Å omtale en mann som tante er vel jevngodt med kastrering;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh.. jeg fikk vite det forje helg.

Det er jo ikke så lenge siden. Og med alt du har å slite med fra før er det ikke rart om det blir mye å ta inn.

Det er nok mange rare følelser som kommer nå som din søster starter sin egen familie, og du blir på en måte hengende igjen alene i det vanskelige forholdet du har til foreldrene dine. Samtidig minner det deg om en fremtid som virker uoppnåelig for deg. (Jeg skriver "virker uoppnåelig", har ikke lyst til å være med på å utelukke muligheten for at du i fremtiden kan få barn, f.eks. via adopsjon.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dette kan være vanskelig. Jeg har selv en bror som har en psykisk sykdom. Han har reagert med depresjon hver gang jeg har fått barn.

Kan du snakke med din søster om dette? Om sårheten rundt det hele - jeg tipper at hun vil forstå. For det er vel egentlig ikke snakk om å ikke glede seg på andres vegne - det dreier seg vel mer om at du føler på såre følelser i forhold til noe du kanskje ikke kommer til å oppleve selv?

Forøvrig så kan jeg fortelle at min bror er en flott onkel for tantebarna sine :)

Som onkel har han vel onkelbarn, ikke tantebarn? :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''min bror er en flott onkel for tantebarna sine''

Oppsann! ;-) "Onkelbarna", mener du vel? ;-)

Å omtale en mann som tante er vel jevngodt med kastrering;-)

HEhe....HVA tenkte jeg på. Godt at min bror ikke ser dette...*rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEhe....HVA tenkte jeg på. Godt at min bror ikke ser dette...*rødme*

*he he*

Jeg omtalte forresten min ekskjærestes niese som hans 'tantebarn' engang, og jeg skal love deg at denne ordbruken sporenstreks ble slått ned på;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å se det på denne måten:

Om noen mnd/år kommer du til å bli den kuleste onkelen denne ungen kan få. Og jobben til onkler/tanter er å lære ungen mest mulig ramp for å så å levere tilbake til foreldrene :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Skjonner at det er svaert trist for deg aa aldri kunne faa barn. Tror det kan vaere viktig for deg aa gaa inn i deg selv, proeve paa aa vaere ydmyk, hvis du skjoenner?

Etterhvert vil du kunne glede deg paa hennes vegne, uten aa kjenne dine paa dine saar saa godt som du gjor naa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å se det på denne måten:

Om noen mnd/år kommer du til å bli den kuleste onkelen denne ungen kan få. Og jobben til onkler/tanter er å lære ungen mest mulig ramp for å så å levere tilbake til foreldrene :-)))

''Og jobben til onkler/tanter er å lære ungen mest mulig ramp for å så å levere tilbake til foreldrene :-)))''

Våre barn har en slik en. Og selv om jeg noen ganger har vurdert å knekke nakken på vedkommende, er h*n høyt oppskattet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og jobben til onkler/tanter er å lære ungen mest mulig ramp for å så å levere tilbake til foreldrene :-)))''

Våre barn har en slik en. Og selv om jeg noen ganger har vurdert å knekke nakken på vedkommende, er h*n høyt oppskattet.

mvh

Mm, vi er uvurderelig :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Kanskje du rett og slett må gjennom en sorgprosess.? Hennes graviditet minner deg på at du ikke kan få barn, og det kjennes litt vondere når hun er din søster.

Jeg har stor tro på at den vonde følelsen vil forsvinne etterhvert, du bare trenger tid på deg til å fordøye det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...