Gå til innhold

Spis sobril og vær glad.

Orio

Anbefalte innlegg

Gjest megogmeg

Jeg regner ikke med at folk skal forstå hvordan angst oppleves. Jeg hadde ingen peiling (selv om jeg trodde det) før jeg selv fikk angst.

Det jeg skulle ønske var at folk kunne stole litt på meg når jeg sier at det ikke går an å proppe seg med sobril, at du faktisk kan bli avhengig av det.

Bare du kan sette disse grensene - selv bruker jeg vival ved behov og er ikke det minste bekymret for og bli avhengig av det. Vival er også et preparat i likhet med Sobril som gir lite bivirkninger - sett bort fra avhengighet.

Jeg mener at folk "hyler" for mye om avhengighet når det gjelder b-preparater. Heller en vival i ny og ne enn SSRI hver dag. Og i mitt tilfelle er det ingenting som fjerner angst så effektivt som Vival - så det blir det jeg velger når angsten er for sterk.

Jeg foretrekker og kunne være en del av verden rundt meg til tider og da er Vival noen ganger nødvendig - andre ganger går det supert uten. Men jeg gidder rett og slett ikke og plage meg selv unødvendig.

Nå vet ikke jeg hva du mener med og proppe i seg? Må man det er man vel allerede avhengig.

Du setter dine grenser - og jeg tror utsagnene fra din familie skyldes ren skjær uvitenhet og ikke at de ønsker at du skal bli avhengig av noe for og være sosial. De ønsker rett og slett at du skal hygge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare du kan sette disse grensene - selv bruker jeg vival ved behov og er ikke det minste bekymret for og bli avhengig av det. Vival er også et preparat i likhet med Sobril som gir lite bivirkninger - sett bort fra avhengighet.

Jeg mener at folk "hyler" for mye om avhengighet når det gjelder b-preparater. Heller en vival i ny og ne enn SSRI hver dag. Og i mitt tilfelle er det ingenting som fjerner angst så effektivt som Vival - så det blir det jeg velger når angsten er for sterk.

Jeg foretrekker og kunne være en del av verden rundt meg til tider og da er Vival noen ganger nødvendig - andre ganger går det supert uten. Men jeg gidder rett og slett ikke og plage meg selv unødvendig.

Nå vet ikke jeg hva du mener med og proppe i seg? Må man det er man vel allerede avhengig.

Du setter dine grenser - og jeg tror utsagnene fra din familie skyldes ren skjær uvitenhet og ikke at de ønsker at du skal bli avhengig av noe for og være sosial. De ønsker rett og slett at du skal hygge deg :)

Ja, utsagnene skyldes helt klart uvitenhet. De har ingen tro på at det går an å bli avhengig, i alle fall ikke uten å spise store doser hver dag i et år eller to. :- )

Jeg tok sobril på forhånd, for jeg vet den typen selskapelighet er gir meg masse angst. Uten hadde jeg vel ikke klart å være med heller. Det familien mener jeg bør gjøre/burde gjort er å ta enda en sobril, og så kanskje en til, helt til angsten ble borte. Jeg synes det er greit å holde meg til den dosen legen har sagt. :- )

Når det gjelder medisiner er jeg forøvrig av typen "ja takk, begge deler", jeg bruker både AD og har sobril som jeg kan bruke ved behov i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...