Gå til innhold

Svigermors kommentar

Gjest kunne ikke dy meg...

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Ring henne og si at du har tenkt litt over den kommentaren hennes, og at det var en god ide å lage noe kjøttmat i jula, siden dere ellers alltid bare har spist pannekaker på julaften.

Spør henne deretter om hun har noen gode tips til å lage noe "skikkelig kjøttmat", og om hun tror man får kjøpt ribbe som er slaktet halal...

Så takker du alvorlig for tipsene, avslutter samtalen og føyer det inn i boka over ting du har gjort som du kan le høyt og lenge av :-)

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• laban

5

• hidi, the scorpion

4

• trultis

2

''Men hun ber fremdeles sønnen sin hjem på middag alene - så han kan få skikkelig mat innimellom.''

LOLOL! Nei, hvordan skulle han vel ellers få i seg næring?

Moren min, som "bare" har meg og søsteren min, hevdet at enkelte mødre (f.eks. blant hennes egne bekjente) ble sprø når de fikk sønner. Jeg har iblant sett og hørt om eksempler på at hun har rett.

''Jeg har iblant sett og hørt om eksempler på at hun har rett.''

Og kanskje erfart selv? ;-)

Nehei, jeg er ikke det minste svak for minstemann :-|

Men ikke still storesøsteren hans noen kontrollspørsmål om saken...

;-)

Nå har ikke jeg noe sammenligningsgrunnlag, men jeg har jo tenkt tanken om at det jo bare er 'typisk' at det er mor som får skylda! Det er jo ikke _mitt_ Y-kromosom han bærer på, da! ;-)

hidi, the scorpion

Har nesten ikke ord... så du syns den kommentaren var helt grei? (Var ikke ironisk ment, ikke med humor, men i fult alvor. Som sagt har vi et veldig sunt og godt kosthold (i motsetning til svigermor) så det har ihvertfall ikke noe med at ungene mine ikke får skikkelig mat! Vi er altså ikke typen som bare serverer pølser, pizza og pommes frites.

Og hva i alle dager har dette med om jeg er bortskjemt eller ikke? Har du lest alle innleggene mine i denne tråden?

Jeg svarte deg ang frokosten, intet mer eller mindre!

Gjest kunne ikke dy meg

Ring henne og si at du har tenkt litt over den kommentaren hennes, og at det var en god ide å lage noe kjøttmat i jula, siden dere ellers alltid bare har spist pannekaker på julaften.

Spør henne deretter om hun har noen gode tips til å lage noe "skikkelig kjøttmat", og om hun tror man får kjøpt ribbe som er slaktet halal...

Så takker du alvorlig for tipsene, avslutter samtalen og føyer det inn i boka over ting du har gjort som du kan le høyt og lenge av :-)

;)

Annonse

hahaha, er det sant? Inviterer hun kun ham? Går han da?

Mn svigermor er snill og koselig, men hun har noen sider som e vanskelig å like. Feks hjelper jeg henne ikke på kjøkkenet lenger, for det jeg gjør er ikke bra nok.... Vi var mange damer på kjøkkenet og jeg vasket kniver og gafler. lutselig sier hun høyt og tydelig: Hvem er det som har vasket bestikket? Det er IKKE bra nok, gjør det en gang til.

Fr den dag og det sekund forlot jeg kjøkkenet hennes for godt.

Ja hender han går - jeg synes egentlig det er deilig å slippe å være med noen ganger... så alle får det de vil ut av det :)

Det første året vi bodde sammen ringte hun hver kveld og lurte på hva vi hadde spist. Det er tydligvis ikke så lett å slippe kontrollen for noen. Nå bare ler jeg av det, men det var ikke moro mens det sto på!

Ja hun er meget spesiell, og vi er ikke mer sammen enn vi må - for å si det på den måten.

Hei - hvor skrev jeg at jeg var irritert?

Men hvorfor trenger vi frokost når vi har spist for en time siden? Eller bør vi skippe frokosten fordi vi skal til henne?

Når vi skal på slik tur, og det diskes opp med frokost kl ti, så er jo vi allerede sultne igjen. Forøvrig er det jo bare en time unna lunchtid for ungene på skole/bhg, så vi tar det som en lunch. Og jeg syns det er kjempekoselig at de disker opp litt ekstra siden de får gjester.

• 2 uker senere...
Gjest kunne ikke dy meg....

Ja, det gjelder å legge godvilja litt til!

Og ikke minst bør man etterhvert ha fått med seg at svigermor faktisk serverer frokost til gjestene klokka 1000, og da kan man jo like gjerne innrette seg på det og la være å spise først.

Mine svigerforeldre ber f eks typisk inn til søndagsmiddag kl 15 eller 16, hvilket er MYE tidligere enn vi bruker å spise middag. Da må vi jo bare tilpasse spiserytmen til det at vi er invitert bort, og la være å spise lunsj en times tid før.

Verre er det ikke.

Svigermor "serverer ikke frokost til gjestene klokka 10" - hun dekker opp med masse mat uansett når vi kommer og uansett hva vi har spist og gjort rett før. Og uansett om det feks er bare en time til hun har sagt at det er middag. Hun tror sikkert at vi er helt utsultet og ikke spiser hjemme.

hidi, the scorpion

Svigermor "serverer ikke frokost til gjestene klokka 10" - hun dekker opp med masse mat uansett når vi kommer og uansett hva vi har spist og gjort rett før. Og uansett om det feks er bare en time til hun har sagt at det er middag. Hun tror sikkert at vi er helt utsultet og ikke spiser hjemme.

For en stygg ting å si!

Svigermor er opplært fra sine foreldre og alltid servere mat til gjestene sine, noe annet ble sett på som svært uhøflig!

Har du hørt om empati?

Gjest kunne ikke dy meg...

For en stygg ting å si!

Svigermor er opplært fra sine foreldre og alltid servere mat til gjestene sine, noe annet ble sett på som svært uhøflig!

Har du hørt om empati?

Jeg er fullt klar over det og tror du jeg sier noe til henne? Hun er ikke på DOL akkurat og jeg må da få lov til å uttrykke frustrasjon her inne?

Jeg har ikke noe med det annet enn at hun må respektere at jeg ikke spiser mer enn det jeg vil.

Dessuten er alle i familien overvektige, har diabetes og høyt blodtrykk ol. Så særlig lurt lever de da ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...