Gå til innhold

Når barna er rasende sint

Anbefalte innlegg

Noen kan ha nytte av en bokseball eller lignende å la sinnet gå ut over på en ikke destruktiv måte.

Men for andre kan dette virke ekskalerende på sinnet.

Har ikke erfaringer med det selv.

mvh

Hvordan skal det da gå den dagen barnet blir rasende sint og de er på en plass hvor de ikke har bokseball?

(Nå aner jeg ikke hva en bokseball er, men regner med det er noe ligndende som boksesekk)

Fortsetter under...

ok, Greit å høre, for det er kjempevanskelig. Innimellom så kan man jo lure på om vi er et eneste som har det slik.

Min 4åring gjør akkurat det samme. Han er råsterk så det er en skikkelig utfordring å holde ham, men nå har jeg funnet en teknikk til å holde armene hans slik at han ikke kan slå eller klore.

Setter meg ned med ham, selv om det er midt i butikken, holder rundt og sier at jeg er gald i ham men han ikke får lov å slå/kaste med ting. Der sitter vi til han har roet seg ned. Etterpå vanker det klemmer fra en angrende lillegutt.

Heldigvis er det blitt færre raserianfall i det siste!

Ville du holdt dem fast om de gikk løs på inventaret andre steder enn hjemme?

Hva ville du forventet av andre foreldre om barna deres gikk løs på inventaret hjemme hos dere?

Jeg tror at barn som er så totalt ute av seg og har mistet kontrollen over seg selv så mye, kan oppleve trygghet i en fysisk og meget følbar grense.

Det handler jo om å sette de nødvendige grensene som barnet ikke klarer å sette for seg selv i øyeblikket.

mvh

Hvis ungen slår seg vrang, holder jeg ham uansett hvor vi er. Har hatt et par flaue episoder på gulvet i butikken. Er helt svett når vi må luske oss ut etter endte raserianfall :-/

Hvordan skal det da gå den dagen barnet blir rasende sint og de er på en plass hvor de ikke har bokseball?

(Nå aner jeg ikke hva en bokseball er, men regner med det er noe ligndende som boksesekk)

En bokseball/sekk vil hjelpe barnet å lære seg å ta ut sinnet på en ikke destruktiv måte.

Det vil alltid være en viss avstand til sekken. Så barnet må faktisk tenke litt og bestemme seg for en ikke destruktiv utladning.

Barnet har jo heller ikke sekken med på skolen og til venner eller på trening.

Det handler om å lære å ta besvisste valg på å ta ut sinne på en ikke destruktiv måte.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...