Gå til innhold

råd til trassige 3 åringer

Anbefalte innlegg

Oppdaget en ny måte å få ting til å gå glattere på i går.

Har hatt litt problemer med påkledning, kveldstell og legging på min treåring.

Det beste er jo å unngå for mye skrik i disse situajonene.

Jeg foreslo da et rollespill, der vi byttet roller, jeg var baby og hun var mamma,n.

Det er det morsomste hun vet.

Absolutt alt gikk strålende, og leggetiden ble halvert.

Jeg anbefaler denne metoden, i denne alderen, lever de seg helt utrolig inn i andres roller.Spesielt hvis de får velge selv hva de vil være.

Så prøv det hvis dere har noen i trassalder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294291-r%C3%A5d-til-trassige-3-%C3%A5ringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser for meg at hun tar på meg pysjen og pusser tennene mine, så plutselig ligger jeg i senga med beskjed om å sove, og hun går ut i stua igjen. ;)

Hvordan kan hun være mammaen og du baby når det er hun som skal bli pusset tennene på og få på pysj? Hadde virkelig trengt noe for å forkorte leggetida her og, for det kan gå trått til tider.

Ser for meg at hun tar på meg pysjen og pusser tennene mine, så plutselig ligger jeg i senga med beskjed om å sove, og hun går ut i stua igjen. ;)

Hvordan kan hun være mammaen og du baby når det er hun som skal bli pusset tennene på og få på pysj? Hadde virkelig trengt noe for å forkorte leggetida her og, for det kan gå trått til tider.

:) Det lurte jeg på også.

For oss så hjalp det bare å si at jeg nå var babyen, og at jeg skulle hjelpe mamman min til å bade, og kle på seg.

Og så sa jeg at jeg var trøtt og at hun, mamman måtte hjelpe babyen i seng.

Ja ja for oss så gikk dette altså veldig bra, men det er mulig andre unger er litt mer nøye og detaljerte og tar det litt for alvorlig, og da går det jo ikke slik jeg har gjort det.

Brukte fantasien litt jeg, og det funket, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...