Gå til innhold

Gravid: trenger hvite løgner til jul..

Anbefalte innlegg

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid, foreløpig bare 5 uker på veg, og ønsker ikke å formidle dette til noen da jeg tidligere har hatt en spontanabort (uke 8). Men hva gjør jeg i jula; jeg drikker vanligvis vin til maten, og tar gjerne en likør etter at ungene har lagt seg. Skal feire julaften med alle fire besteforeldrene. Vi har vel vært veldig tydelig tidligere på at vi ikke skal ha mer enn to barn (de er 8 og 5 år) så jeg tror ikke de forventer at jeg er gravid, men hvilken forklaring må jeg ha for å ikke drikke vin til maten? Trenger en god, hvit løgn som er troverdig...

I tillegg så skal vi på en vennefest 4. juledag, her tror jeg det skal gå med melding om at jeg skal kjøre og på jobb dagen etter...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294372-gravid-trenger-hvite-l%C3%B8gner-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har sovet dårlig og vil ikke utfordre den latente hodepinen?

Evt. hvis du vil holde deg til sannheten er du litt uvel pga. noen magegreier. Hvis noen spør nærmere, feier du dem av med at du har hatt det før og vet det går over, men det passer dårlig sammen med alkohol.

Evt. hvis du vil holde deg til sannheten er du litt uvel pga. noen magegreier. Hvis noen spør nærmere, feier du dem av med at du har hatt det før og vet det går over, men det passer dårlig sammen med alkohol.

''at du har hatt det før og vet det går over, men det passer dårlig sammen med alkohol.''

Det var dagens! Fantastisk!

*ler så tårene triller*

Gjest la dem bare servere deg alt de har..

Sett deg ved siden av mannen din, og bytt glass med ham innimellom. Han kan drikke av ditt glass. Fyll på alkoholfri drikke i glasset ditt når ikke alle er obs på det. Ta med glasset når du mingler litt rundt, og hell ut litt drikke i vasken på kjøkkenet, fyll opp med alkoholfritt fra kjøleskapet osv. Så lenge du ikke lager noe sak av det, er det ikke sikkert noen merker at du ikke drikker. Det blir mye mer sak av det hvis du sier neitakk, la de fylle opp glasset ditt, og la det stå der.

Ha veldig vondt i halsen og litt vondt i hodet. Holder du kanskje på å få influensa? Du har ihvertfall mer lyst på en stor kopp te enn et glass vin når dere har pakket opp julegavene. (og portvinen /sherryen /cognagen de gir deg for halsen, den takker du for, nipper til, og så forsvinner den i en slurk hos mannen din når ingen ser hvilket glass han drikker av.

Mannen min ble full flere ganger på denne måten, fordi han drakk alt som var mitt, sånn tilfeldig uten at noen merket det..

På vennefest er kjøring og jobb neste dag fint. Er barna hos barnevakt, kan jo yngstemann være litt kvalm, og du vil fort hjem hvis han blir syk..

Gratulerer!

Annonse

tzatziki1365380058

HAHA!!! :)

"jeg har noe magegreier"... :)

Kjempeforklaring!! :-)

Skal du være hjemme hos deg selv?

Det er mye lettere å ubemerket gi seg selv alkoholfri drikke hvis man selv har kontrollen.

Jeg ville holde min graviditet hemmelig under en stor felles bursdagsfeiring for flere venninner i leid lokale. Mannen min ordnet en alkoholfri variant av velkomstdrikken, og så byttet vi når ingen så det.

Senere passet jeg på å fylle opp ølglasset mitt mens jeg ordnet med ymse, og jeg hadde alkofritt øl på lur. Når du har bare et glass og ingen flaske ser jo ingen forskjell på øl med og uten alkohol.

Men det høres litt verre ut å klare det i et lite selskap med bare dne nærmeste familien, særlig hvis det står en felles flaske på bordet som det sjenkes fra.

Hadde de trodd på deg dersom du sa du heller ville ha øl, og hadde du klart å sjenke i glasset uten at det var rart at ikke flaska havner på bordet?

Min erfaring, gjennom to graviditeter, er at det bare er å takke ja takk, og la være å drikke det som er i glasset. Folk flest er mest opptatt av seg og sitt eget drikke, og legger ikke merke til om du ikke drikker særlig av din. Skulle anledningen by seg, kan du jo helle ut litt fra glasset.

Jeg var i flere middager som tidlig gravid uten ønske om å dele nyheten ennå. Til tross for at jeg mer enn gjerne tar et glass vin eller tre var det ingen som la merke til at jeg knapt nippet til glasset mitt. Folk har nok med sin egen vin :-).

Skyld på en infeksjon, og si du går på penicillin - da kan du jo ikke drikke.

Infeksjonen kan ha vært i halsen, magen, hvor som helst - men gjerne et sted som gjør at folk ikke spør mer ;)

"Dere skjønner det, kjære svigerforeldre, at jeg har pådratt meg en kjønnssykdom" ;-)

Annonse

Gjest Ulvinnen

Forslaget til Elextra er godt.

Og du trenger ikke å være redd for ikke å få noe å drikke, det er veldig vanlig å drikke vann ved siden av vin. Om du ikke får det servert, så kan du be om det. Det gjør alltid jeg, selv om jeg ikke er gravid :-)

Laban sin variant var morsom, men om de andre tenker i de baner, så er ikke "magegreier som går over, men ikke passer sammen med alkohol" så vanskelig å gjette hva kan være.

Da jeg ville skjule min graviditet kjøpte jeg alkoholfri øl ute og ba om å få den i vanlig ølglass. Mange utesteder serverer jo gløgg også i jula, denne kan du sikkert på både med og uten alkohol uten at noen behøver vite hvilken du drikker.

Hvis dere skal være hjemme hos noen kan kjøpe alkoholfri rødvin også, men det ser man jo på flaska. Eller helle over noe annet på en rødvinsflaske med kork..

Skjønner at du vil skjule dette litt til :-)

AneM1365380603

Jeg synes du har fått veldig mange gode forslag her. Jeg likte godt den med å helle alkoholfri vin på en flaske. Flere sorter har jo skrukork nå, så det går greit.

Du kan jo også si du går på pencilin pga bihulebetennelse eller noe, og du er redd for å ødelegge kuren.

Jeg var på julebord da jeg ventet sistemann. Bl annet var min mor og stefar der. Det var ingen som la merke til at jeg drakk alkoholfritt. Jeg tenkte mye på det selv, at de helt sikkert legger merke til alt, men ingen tenkte nå på annet enn sin egen drikke :).

Jeg synes du har fått veldig mange gode forslag her. Jeg likte godt den med å helle alkoholfri vin på en flaske. Flere sorter har jo skrukork nå, så det går greit.

Du kan jo også si du går på pencilin pga bihulebetennelse eller noe, og du er redd for å ødelegge kuren.

Jeg var på julebord da jeg ventet sistemann. Bl annet var min mor og stefar der. Det var ingen som la merke til at jeg drakk alkoholfritt. Jeg tenkte mye på det selv, at de helt sikkert legger merke til alt, men ingen tenkte nå på annet enn sin egen drikke :).

''men ingen tenkte nå på annet enn sin egen drikke :)''

Det er så sant. Det er også en trøst når man skal på fest og ikke er helt fornøyd med antrekket/sveisen/ansiktet/rumpa/skoene.

De aller fleste er mye mer opptatt av seg selv enn av meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...