Gå til innhold

Gravid: trenger hvite løgner til jul..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes du har fått veldig mange gode forslag her. Jeg likte godt den med å helle alkoholfri vin på en flaske. Flere sorter har jo skrukork nå, så det går greit.

Du kan jo også si du går på pencilin pga bihulebetennelse eller noe, og du er redd for å ødelegge kuren.

Jeg var på julebord da jeg ventet sistemann. Bl annet var min mor og stefar der. Det var ingen som la merke til at jeg drakk alkoholfritt. Jeg tenkte mye på det selv, at de helt sikkert legger merke til alt, men ingen tenkte nå på annet enn sin egen drikke :).

''Jeg tenkte mye på det selv, at de helt sikkert legger merke til alt, men ingen tenkte nå på annet enn sin egen drikke :).''

Ja, folk har nok ofte mer enn nok med seg selv, ja! *humre* Men det er alltids en som følger litt mer med enn andre, eller legger merke til 'uregelmessigheter'! ;-)

''men ingen tenkte nå på annet enn sin egen drikke :)''

Det er så sant. Det er også en trøst når man skal på fest og ikke er helt fornøyd med antrekket/sveisen/ansiktet/rumpa/skoene.

De aller fleste er mye mer opptatt av seg selv enn av meg.

Det har du jammen meg rett i! Et godt tips å huske på det:-)

Min erfaring, gjennom to graviditeter, er at det bare er å takke ja takk, og la være å drikke det som er i glasset. Folk flest er mest opptatt av seg og sitt eget drikke, og legger ikke merke til om du ikke drikker særlig av din. Skulle anledningen by seg, kan du jo helle ut litt fra glasset.

Jeg var i flere middager som tidlig gravid uten ønske om å dele nyheten ennå. Til tross for at jeg mer enn gjerne tar et glass vin eller tre var det ingen som la merke til at jeg knapt nippet til glasset mitt. Folk har nok med sin egen vin :-).

Støtter Elextra her. Jeg var på julebord som gravid. Bordet var fullt v glass, hvitvin, rødvin, dessertvin, farris...Jeg takket ja til alt, og latet som jeg drakk. Ingen la merke til det - det fylles jo opp hele tiden, og folk har som sagt mer enn nok med sitt eget. Derimot har jeg blitt ferska den gangen jeg forsøkte å bytte glass med mannen min. Dersom du skal bruke mageonde/hodepine/penicilinkur så ville jeg kanskje ha varslet på forhånd - altså tatt en telefon til foreldre/svigers og sagt at du ikke var bra, men at du nå hadde vært hos legen og fått penicilin - så nå ville det bli bedre... Dermed trengte du ikke unnskylde at du ikke drakk på julaften.

Annonse

Min erfaring, gjennom to graviditeter, er at det bare er å takke ja takk, og la være å drikke det som er i glasset. Folk flest er mest opptatt av seg og sitt eget drikke, og legger ikke merke til om du ikke drikker særlig av din. Skulle anledningen by seg, kan du jo helle ut litt fra glasset.

Jeg var i flere middager som tidlig gravid uten ønske om å dele nyheten ennå. Til tross for at jeg mer enn gjerne tar et glass vin eller tre var det ingen som la merke til at jeg knapt nippet til glasset mitt. Folk har nok med sin egen vin :-).

Det er et kjempegodt råd, Elextra. Helt sant at folk ikke legger merke til sånt.

Jeg tilbragte en lang og god middag med venner for ikke så lenge siden, uten å legge merke til at en av jentene ikke rørte alkohol i det hele tatt - og hun gjorde det på samme måten. Først da hun nylig sprakk nyheten om graviditeten, skjønte vi det.

Hadde hun begynt å legge ut med lange forklaringer om diverse infeksjoner, ville folk blitt mye mer oppmerksomme på det.

Jeg støtter den som nevnte skjedekatarr lenger ned. _Ingen_ kommer til å spørre mer! :-)))

'' _Ingen_ kommer til å spørre mer! :-)))''

LOL, det tror jeg på!!

Men jeg ville likevel synes det var ubehagelig å skulle snakke om slikt med svigerfar til stede...;-)

Det er et kjempegodt råd, Elextra. Helt sant at folk ikke legger merke til sånt.

Jeg tilbragte en lang og god middag med venner for ikke så lenge siden, uten å legge merke til at en av jentene ikke rørte alkohol i det hele tatt - og hun gjorde det på samme måten. Først da hun nylig sprakk nyheten om graviditeten, skjønte vi det.

Hadde hun begynt å legge ut med lange forklaringer om diverse infeksjoner, ville folk blitt mye mer oppmerksomme på det.

''Hadde hun begynt å legge ut med lange forklaringer om diverse infeksjoner, ville folk blitt mye mer oppmerksomme på det.''

Det tror jeg også!

Takk ja til et glass vin, og behold det hele kvelden. Ingen legger merke til hvor mye/lite en annen drikker. Skål og "liksomdrikk", utrn å egentlig ta en slurk. Bytt med mannen ved anledning, når han har halvfullt glass. Drikke mye vann, brus, te. I verste fall og det blir kommentert: du har murrende hodepine.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...