Gå til innhold

Å hoi, da er visst dugnadslivet i gang....

Anbefalte innlegg

Gjest oioi, idrettsforelder, jeg???

Seksåringen går på "turning"/"idrettsskole", begynte i høst. Og nå fikk vi brev fra hovedidrettslaget om dugnad to dager til våren med kafé på håndballkamper.... Og dette er bare hovedidrettslaget. I tillegg kommer dugnad for det lokallaget/den idretten man er med i.

*sukk* Skal stille vi, men syns kanskje de går litt hardt ut når de setter igang med fullt trøkk på førstegangsreisende seksåringsforeldre. Første tanke var *hjælp*, vi hopper av straks, men kan jo ikke det da. Hadde tenkt å bli korpsforelder etterhvert, og der er det masse dugnad, men ble litt paff av at det starter allerede med all-idretten.

Jaja- gi ungene en trompet før fotballen tar dem.... men musikk får de jo ikke begynne med så tidlig dessverre ;-)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vil bare si at vi har ett barn i korpset, og jeg håper nestemann begynner også (han er ingen fotballgutt). Det er slett ikke avskrekkende mye å gjøre i vårt korps.Vi har to loppemarkeder, der det meste av jobben er å hente lopper, samt selv loppemarkedet. Men det er mange som deler på jobben. Dessuten er det skikkelig hyggelig arbeid, ungene synes det er gøy og vi blir kjent med mange andre korpsforeldre.

Noe av det beste med korpset (utover det fantastiske at de får lære å spille et instrument) er av barna blir kjent med andre barn i ulike aldre. I feks fotball er det gjeren bare den samme aldersgruppen de er sammen med.

Tror ikke det er noe mindre dugnad i idrettslaget enn det er i korpset, heller motsatt. Enig at det var ganske heftig til å være førsteårs medlemmer, trodde man ofte skjermet de ferskeste litt?

-min 5-åring spiller forøvrig trompet, men det er i kulturskolen og ikke i korpset foreløpig.

Gjest oioi, idrettsforelder, jeg???

Tror ikke det er noe mindre dugnad i idrettslaget enn det er i korpset, heller motsatt. Enig at det var ganske heftig til å være førsteårs medlemmer, trodde man ofte skjermet de ferskeste litt?

-min 5-åring spiller forøvrig trompet, men det er i kulturskolen og ikke i korpset foreløpig.

''-min 5-åring spiller forøvrig trompet, men det er i kulturskolen og ikke i korpset foreløpig.''

Å, så flott :-) Jeg er nok ganske forutinntatt som gammel "fanatisk" messingblåser, og skulle gjerne begynt snart med min ...

Hvordan kom dere inn på kulturskolen så tidlig? Har inntrykk av at man må settes på venteliste i årevis.... Hadde så mye glede av musikken, og har egentlig håpet at han kommer igang med det istedet for fotball. Sunt med kroppsøving, men har inntrykk av at det er mer press på å være god og best i idretten enn i musikklivet.

''-min 5-åring spiller forøvrig trompet, men det er i kulturskolen og ikke i korpset foreløpig.''

Å, så flott :-) Jeg er nok ganske forutinntatt som gammel "fanatisk" messingblåser, og skulle gjerne begynt snart med min ...

Hvordan kom dere inn på kulturskolen så tidlig? Har inntrykk av at man må settes på venteliste i årevis.... Hadde så mye glede av musikken, og har egentlig håpet at han kommer igang med det istedet for fotball. Sunt med kroppsøving, men har inntrykk av at det er mer press på å være god og best i idretten enn i musikklivet.

Spesialopplegg for småbarn på trompet som heter Rett-på-musikken, og for å få plass må man jo sette seg på den ventelista da. Tror 8-åringen min venta i 2,5 år på pianoplass...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...