Niffi Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hei igjen. Nå er jeg på riktig forum. Lurte bare på om du bestemte deg for å gå for sykepleie utdanning?? Håper det er greit at jeg spør deg her?? Ønsker deg en riktig god jul!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294486-jubalong70/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hei og hopp!!! Så koselig med privat melding Joda, jeg har bestemt meg for å begynne på sykepleien. Gleder meg til å kunne sende søknad og venter spent på hvordan det skal bli å være student. Så langt er planen å være fulle arbeidsdager på skolen for å prøve å frigjøre litt tid på kveldene. God jul til deg og dine også, Niffi. Nå skal vi ut og hente bjørkepinner for å ha til pinnekjøttet. Deretter skal juletreet inn og pyntes Jeg gleder meg til i morgen!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294486-jubalong70/#findComment-2375731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffi Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Hei og hopp!!! Så koselig med privat melding Joda, jeg har bestemt meg for å begynne på sykepleien. Gleder meg til å kunne sende søknad og venter spent på hvordan det skal bli å være student. Så langt er planen å være fulle arbeidsdager på skolen for å prøve å frigjøre litt tid på kveldene. God jul til deg og dine også, Niffi. Nå skal vi ut og hente bjørkepinner for å ha til pinnekjøttet. Deretter skal juletreet inn og pyntes Jeg gleder meg til i morgen!!!!!!! Heisan. Vel overstått jul!!! Åh, så spennende at du har bestemt deg for sykepleien :-) Du har valgt et yrke, hvor du vil ha mange muligheter etter endt utdannelse. Tror også du får gjort mye på hele dager på skolen, slik at du kan ha mest mulig skolefri på ettermiddag/kvldene. Masse, masse lykke til til deg, Jubalong70. Og igjen; tusen takk for alle gode svar :-) Juleklem fra Niffi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294486-jubalong70/#findComment-2376917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Heisan. Vel overstått jul!!! Åh, så spennende at du har bestemt deg for sykepleien :-) Du har valgt et yrke, hvor du vil ha mange muligheter etter endt utdannelse. Tror også du får gjort mye på hele dager på skolen, slik at du kan ha mest mulig skolefri på ettermiddag/kvldene. Masse, masse lykke til til deg, Jubalong70. Og igjen; tusen takk for alle gode svar :-) Juleklem fra Niffi Vel overstått jul til deg og dine også Ja, de blir spennende. Langtidsplanene er å bli jordmor, så får vi se hvordan jeg skal gjennomføre det i praksis. Nærmeste jordmorskole er 3 timers kjøring unna... Uansett vil det være minst 4 år til, og da kan det jo tenkes at mannen har sluttet å pendle. Minsten har da begynt på skolen han også. Jeg tror at alt ordner seg for snille jenter - og så tror jeg at jeg er ei snill jente ( i alle fall av og til ) Er du sykepleier du? I så fall, hvordan var studiene? Hva var det vanskeligste? Hvor hadde du praksis og hvor var det meste spennende å arbeide? Oj, jeg har mange spørsmål som du ser og "gruleder" til skolestart 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294486-jubalong70/#findComment-2377118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niffi Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Vel overstått jul til deg og dine også Ja, de blir spennende. Langtidsplanene er å bli jordmor, så får vi se hvordan jeg skal gjennomføre det i praksis. Nærmeste jordmorskole er 3 timers kjøring unna... Uansett vil det være minst 4 år til, og da kan det jo tenkes at mannen har sluttet å pendle. Minsten har da begynt på skolen han også. Jeg tror at alt ordner seg for snille jenter - og så tror jeg at jeg er ei snill jente ( i alle fall av og til ) Er du sykepleier du? I så fall, hvordan var studiene? Hva var det vanskeligste? Hvor hadde du praksis og hvor var det meste spennende å arbeide? Oj, jeg har mange spørsmål som du ser og "gruleder" til skolestart Heisan. Det blir spennende!!!!! :-) Tror det kommer til å gå VELDIG bra med deg; å kombinere skole og familieliv!!! Jeg er ikke sykepleier, men fysioterapeut. Ganske likt opplegg, med hensyn til utdannelse og praksis. Da jeg gikk, husker jeg at vi hadde praksis både i byen, der skolen var, og i områdene utenfor. I sistnevnte tilfeller, bodde vi på praksisplassen de ukene den varte. Men de på kullet som hadde små barn, fikk førsterett til praksisplasser i nærheten av der de bodde (skulle jo bare mangle, da....) :-) Jeg har jobbet både på sykehus, på institutt og i kommunen. Alle stedene har sin sjarm. På sykehus jobber du MYE tettere med andre, og det er litt fastere regimer på hva du skal gjøre. Jobber også mer tverrfaglig, og det liker jeg godt. På institutt (privat), jobber en mye alene, og er din egen sjef (likte det minst). I kommunen er en mye mer selvstendig, og jobber endel alene, selv om tverrfaglig samarbeid er kjempeviktig også her. Jeg vet ikke hvor du bor, men noe sier meg at det er i nærheten av Bergen??? :-) Da har du jo flere muligheter, både på Haukeland og Haraldsplass, eller Haugesund (hvis du bor der). Også Kvinneklinikken da.... (Vi tok IVF forsøk der, og var KJEMPEFORNØYDE)!!!!! Hadde jeg skulle ha valgt igjen nå, så tror jeg faktisk jeg hadde valgt sykepleien fremfor fysioterapi... Det er et flott yrke du har valgt!!!! Bare spør, hvis det er noe jeg kan svare på så gjør jeg veldig gjerne det :-) Klem fra Niffi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294486-jubalong70/#findComment-2378134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.