Gå til innhold

Sukk..Da er vi i gang med omgangsyke igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest syyykdom

Desember har vært en pyton sykdomsmåned. Vi starter desember med omganssyke. Alle i familien fikk sin runde. Uken etter fikk jeg og minsten forkjølelse med feber, hodepine å vondt overalt. Vi lå rakt ut i tre dager. Siste uken var vi alle friske og vi så fram til en sykdomsfri jul, men for to dager siden lå minsten igjen å spydde hele dagen og høg feber. en spyfri dag i går, men pån igjen i dag. Så hvordan ser julen ut for resten av familien? Og i dag får vi julegjester som skal være her en uke. Ser liksom ingen ende. Trøst meg nå å si at det er stor sannsynlighet for at vi andre ikke får den spysjuka......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294572-sukkda-er-vi-i-gang-med-omgangsyke-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa her skulle egentlig vært hos meg fra i går, men ettersom jeg jobber i dag så var de hos pappan, de hadde tenkt seg på julebesøk. Men de måtte bare snu etter kort tid da Snuppa fikk feber og spydde i bilen...

Satser på at det er over når de kommer til meg i ettermiddag...

Jeg har stort sett alltid stor suksess med å begrense smitten.

Vask håndtak, fjernkontroller, tolatt etc etc med klorvann flere ganger i døgnet.

Hender får seg en omgang håndsprit fra apoteket jevnlig og spesielt før mat/matlaging. MYE håndvask.

Munnbind når man tar seg av spy (det har stort sett fungert ok med et skjerf her siden spysyken stort sett har kommet overraskende på og man ikke akkurat har hatt medisinske remedier i hus. Man får iallefall tatt de verste dråpene som kommer gjennom lufta, selv om det ikke er perfekt).

Jeg har i bunn og grunn ikke hatt problemer med at flere enn én har blitt smittet etter at vi begynte med dette.

Rød te, Roibos, skal etter sigende være virushemmende - så bare bøtt nedpå.

Lykke til med å berge julen :)

Jeg har stort sett alltid stor suksess med å begrense smitten.

Vask håndtak, fjernkontroller, tolatt etc etc med klorvann flere ganger i døgnet.

Hender får seg en omgang håndsprit fra apoteket jevnlig og spesielt før mat/matlaging. MYE håndvask.

Munnbind når man tar seg av spy (det har stort sett fungert ok med et skjerf her siden spysyken stort sett har kommet overraskende på og man ikke akkurat har hatt medisinske remedier i hus. Man får iallefall tatt de verste dråpene som kommer gjennom lufta, selv om det ikke er perfekt).

Jeg har i bunn og grunn ikke hatt problemer med at flere enn én har blitt smittet etter at vi begynte med dette.

Rød te, Roibos, skal etter sigende være virushemmende - så bare bøtt nedpå.

Lykke til med å berge julen :)

Klorvann? Aha - da skal jeg ha en bøtte stående på badet og gå over dørhåndtak og fjernkontroller med jevne mellomrom. Håndsprit har vi ikke, men jeg skal være knallhard på håndvask og håndkleskift.

Annonse

Klorvann? Aha - da skal jeg ha en bøtte stående på badet og gå over dørhåndtak og fjernkontroller med jevne mellomrom. Håndsprit har vi ikke, men jeg skal være knallhard på håndvask og håndkleskift.

Vasket fingrene i klorvann i slike perioder ganske lenge før jeg fant ut at man fikk små søte flasker med håndsprit, tilsatt stoffer som minsker uttørking av huden, på apoteket.

AneM1365380603

Her har det også gått i ett i hele desmeber. Minstesnuppa hadde 39,5 i feber da hun la seg i kevld. I ettermiddag fikk vi besøk av en gutt. Han hadde feber og magesjau. Så da får vi vel det også. Hjemme hos dem har det visst vært kraftig magesjau. Jeg trodde han var frisk da han kom hit, men den gang ei :-/

Gjest syyyykdom

Gjestene vet at han er syk? Jeg ville ikke bodd hos noen som hadde spysyke....

Jeg håper han kommer i bedre form snart.

Fortsatt ingen flere syke. Jo da gjestene visste om at her er sykdom på gang. De kommer fra utlandet med fly og følte vel egentlig ikke at de kunne avbestille reisen pga dette, men utrolig dumt er det i alle fall. Krysser fingrene nå for oss andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...