Gå til innhold

smertefulle bryster


kristan

Anbefalte innlegg

Jeg har nå slitt meg gjennom fem uker med smertefull amming. Først hadde jeg kjøttsår på vortene deretter kom en intens brystbetennelse som ble behandlet med antibiotika. Det har hjulpet kraftig at brystbetennelsen er borte og den ene vorten er helet, men jeg har fortsatt en brennende/stikkende (ikke brystspreng) smerte som kommer rett etter at jeg har ammet og avtar litt etter litt. Smerten brer seg utover brystene og bak til ryggen. Jeg konsulterte legen min med dette, men det eneste hun sa var at hun hadde hatt det på samme måte selv og at det var ingenting å gjøre ved. Jeg fikk bare se hvor lenge jeg holdt ut! Heldigvis har smerten gitt seg veldig nå, men jeg lurer på hva det kommer av, og om det virkelig ikke finnes hjelp å få.

På forhånd takk!

Vennlig hilsen Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Kristan. Kan tenkes du har hatt en soppinfeksjon etter antibiotikakuren, likner mye de smertene du beskriver. Søk på sopp her å du vil finne mange svar fra tidligere. Hvis du fortsatt har smerter ved amming eller etter, ta kontakt med noen som kan se om barnet ditt suger riktig. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...