Gå til innhold

Kan noen si jeg har vært flink?


Orio

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Du er altfor selvsentrert! Alt på dette forum må ikke nødvendigvis handle om deg.....

Du bør begrense deg selv! Nå blir det litt mye Orio på alle forum, skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    25

  • frosken

    5

  • mariaflyfly

    4

  • tonie

    3

Mest aktive i denne tråden

Det krever ikke mye innsats å finne alt jeg ikke klarer. Det er verre å finne ting jeg kan være fornøyd med. Men egentlig bør jeg være fornøyd med min bittelille tur, for noen måneder siden hadde det vært helt utelukket.

''Det krever ikke mye innsats å finne alt jeg ikke klarer''

Kanskje det hadde hjulpet deg å godta/akseptere at slik er det for deg _nå_ men at du vil bli bedre på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp da du har bruk for evnen til å skille mellom følelser, tanker og handlinger. Det spiller ingen rolle at du har tanker eller følelser som omhandler selvmord, så lenge du sørger for å ikke utføre destruktive handlinger. Du har kontroll over handlinger, og det må du holde fast ved.

Prøv å avlede litt akkurat nå. Kanskje du kan se på et eller annet halvidiotisk program på tv, eller kanskje du kan klare å lese en krimroman. Eller evt. kan du prøve å sove litt. (Du trenger ikke prøve å gå på ski akkurat nå...*s*)

Hadde du sett været her ville du skjønt at skigåing var utelukket. Her er det regn, varmegrader og bar asfalt.

For tiden overlever jeg på en kombinasjon av tanketomme tv-programmer, lettleste krimbøker og dol (spesielt i reklamepausene.)

Denne tråden var også et forsøk på å flytte fokus over på noe annet, kanskje til og med klare å føle at jeg har gjort noe bra i dag. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!!

Igår hadde du kanskje ikke klart det du klarte idag, så her går det framover. Folk klarer forskjellige ting og det beste man kan gjøre er å konkurrere med seg selv ;)

Kanskje klarer du å gå like langt imorgen (eller enda noen meter til)?

Du er flink fordi du gjør noe med situasjonen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedtrekk har det vært en dag hvor verden har rast sammen igjen, og jeg har mest lyst til å gi opp hele livet. Nå som jeg endelig trodde ting var i ferd med å "normalisere" seg. Hadde du visst hva slags tanker som svirrer rundt inni hodet på meg nå ville du ikke brukt ordet "konstruktivt".

Jeg synes du skal la deg selv få lov til å være både konstruktiv og mindre konstruktiv jeg - du har det tross alt ikke lett. Kan ikke kreve av deg at du skal være konstruktiv hele tiden - ingen er det.

Hvilke "krav" har du egentlig til deg selv? Hvilke standarder har du for hvordan du skal være? Hvem sine standarder er det? Dine/andres? Er det mulig du er for streng med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forstår du hvorfor dette er et problem for deg? Det å ha innsikt i hvorfor noe er vanskelig gjør det lettere å akseptere de tingene du ikke er helt fornøyd med.

Tror ikke jeg skal tenke for mye på hvorfor det er et problem for meg akkurat nå, ender bare med at jeg er en håpløs idiot og en latsabb som ikke gidder ta meg sammen. Det spørsmålet utsetter jeg til en annen gang, når jeg forhåpentlig klarer å være mer konstruktiv i tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg klarte å tenke på samme måten. Jeg har gjort noe som for bare noen måneder siden var utenkelig, så jeg bør egentlig være fornøyd.

Faktisk har du litt av æren for at jeg har kommet så langt, jeg har lest dine entusiastiske beretninger om joggeturer, og hadde lyst til å oppleve noe av det samme. :- )

''Faktisk har du litt av æren for at jeg har kommet så langt, jeg har lest dine entusiastiske beretninger om joggeturer, og hadde lyst til å oppleve noe av det samme. :- )''

Så koselig å høre, Orio! Om du har hatt utbytte av mine joggeturer så er ingenting bedre enn det! ;o) *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altfor selvsentrert! Alt på dette forum må ikke nødvendigvis handle om deg.....

Du bør begrense deg selv! Nå blir det litt mye Orio på alle forum, skjønner?

Jeg liker Orio jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal tenke for mye på hvorfor det er et problem for meg akkurat nå, ender bare med at jeg er en håpløs idiot og en latsabb som ikke gidder ta meg sammen. Det spørsmålet utsetter jeg til en annen gang, når jeg forhåpentlig klarer å være mer konstruktiv i tankegangen.

Jepp, det er sikkert lurt! Du kan gjømme det i bakhodet så lenge. Prøv å gjøre noe du liker, eller det du har behov for nå. Om du vil grave deg ned, så gjør det en stund. Og så blir ting bedre igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tror jeg det er for mange, både friske og psyke. Jeg kan gi meg selv juling på den måten jeg også på dårlige dager. Da blir det om å gjøre å "juge" til man overbeviser seg selv. Man må i alle fall prøve;)

Så hvis jeg føler meg som en kjempeløgner har jeg i alle fall gjort et bra forsøk? :- )

Foreløbig er jeg på det stadiet at jeg lyver for meg selv, men håper å komme så langt at jeg tror på løgnene etter hvert. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg liker Orio jeg :-)

Har jeg sagt at jeg ikke liker henne?

Har stor respekt både for deg og Orio, men man lar ikke blinde lede blinde? Gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg føler meg som en kjempeløgner har jeg i alle fall gjort et bra forsøk? :- )

Foreløbig er jeg på det stadiet at jeg lyver for meg selv, men håper å komme så langt at jeg tror på løgnene etter hvert. :- )

Ja, det synes jeg du har. En vakker dag tror du på det, og da skjønner du at det aldri var løgner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært kjempeflink, Orio! Ble faktisk litt glad når jeg leste at du har gått en liten tur. Ikke vær for streng med deg selv - dette var jo tross alt første turen på lenge, og når man ikke trener jevnlig så er man ikke i god fysisk form. Så jeg synes du skal lytte til signalene kroppen gir deg og begynne sakte og forsiktig. Jeg tror du har mye å vinne på å senke kravene.

Er glasset halvtomt, eller er det halvfullt? Du kan velge å se på det som et nederlag fordi du ikke klarte å gå lenger, men du kan også velge å se på det som en seier, at du har klart å overvinne hindringene det har vært for deg ang gå tur.

Sier ikke NHD noe sånt som at fysisk aktivitet har en _langsiktig_ effekt på psyken? Og at man bør gå minst 30 min tre ganger i uka? (Correct me if I´m wrong)..

Så ikke gi opp Orio! Jeg begynte også veldig forsiktig, fordi jeg merker at når jeg sliter psykisk, så klarer jeg mindre fysisk. Så ta det etter ditt tempo, tror det er det lureste for at du ikke skal miste motivasjonen!

Jeg har brukt lang tid på å komme dit at jeg begynte å gå turer igjen. Nå har jeg ikke gått på en måned pga sykdom, men gikk min første tur i går. Merket at jeg hadde vondt i korsryggen, så jeg gikk bare en kort runde. Det var tungt. Men Gud så deilig etterpå! Dessuten merker jeg at når jeg beveger meg får jeg mer selvtillit :)

Fremgang går ikke i trappetrinn, men i sikksakk, husk det :)

Håper du får en så fin kveld som mulig, kjære Orio.

Har du endelig begynt å bli bedre av infeksjonen?

Jeg er ikke i så dårlig form fysisk som jeg trodde, har gått turer sammen med en annen en gang i uka de siste ukene, og merker at jeg er kommet i bedre form allerede. (Men det skulle jo ikke så mye til, da.) Og jeg kjenner også at jeg har glede av å bevege meg, ikke bare på grunn av hyggelig selskap, derfor har jeg lyst til å klare det alene også. Det er kjedelig å være så avhengig av andre hele tiden.

I dag var det helt klart angsten som var problemet, jeg kjente at det knøyt seg i brystet og at jeg ikke pustet ordentlig. På en måte synes jeg det er greit at det er angsten som gir meg størst problemer der også, da har jeg ikke elendig kondis i tillegg. (I alle fall ikke så elendig som jeg trodde.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Faktisk har du litt av æren for at jeg har kommet så langt, jeg har lest dine entusiastiske beretninger om joggeturer, og hadde lyst til å oppleve noe av det samme. :- )''

Så koselig å høre, Orio! Om du har hatt utbytte av mine joggeturer så er ingenting bedre enn det! ;o) *Klem*

Skulle ønske de hadde hatt effekt på kondisen min også. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!!

Igår hadde du kanskje ikke klart det du klarte idag, så her går det framover. Folk klarer forskjellige ting og det beste man kan gjøre er å konkurrere med seg selv ;)

Kanskje klarer du å gå like langt imorgen (eller enda noen meter til)?

Du er flink fordi du gjør noe med situasjonen din:)

''Du er flink fordi du gjør noe med situasjonen din''

Det skal jeg prøve å huske, det viktige er ikke om jeg får til alt jeg ønsker, men at jeg gjør noe med situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at jeg ikke liker henne?

Har stor respekt både for deg og Orio, men man lar ikke blinde lede blinde? Gjør man?

Hva er det du prøver å få frem nå da? At jeg og Orio ikke er kompetente til å gi hverandre råd o.l? Du kan mene hva du vil, men dette må jo Orio eller jeg avgjøre om er nyttig eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altfor selvsentrert! Alt på dette forum må ikke nødvendigvis handle om deg.....

Du bør begrense deg selv! Nå blir det litt mye Orio på alle forum, skjønner?

Unnskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det krever ikke mye innsats å finne alt jeg ikke klarer''

Kanskje det hadde hjulpet deg å godta/akseptere at slik er det for deg _nå_ men at du vil bli bedre på sikt?

Det hadde sikkert vært en stor hjelp å akseptere at jeg faktisk har det utgangspunktet jeg har. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til.

Nå har jeg fått beskjed om at jeg er for selvsentrert og tar opp for mye plass her på dol, så jeg skal prøve å holde meg borte en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du endelig begynt å bli bedre av infeksjonen?

Jeg er ikke i så dårlig form fysisk som jeg trodde, har gått turer sammen med en annen en gang i uka de siste ukene, og merker at jeg er kommet i bedre form allerede. (Men det skulle jo ikke så mye til, da.) Og jeg kjenner også at jeg har glede av å bevege meg, ikke bare på grunn av hyggelig selskap, derfor har jeg lyst til å klare det alene også. Det er kjedelig å være så avhengig av andre hele tiden.

I dag var det helt klart angsten som var problemet, jeg kjente at det knøyt seg i brystet og at jeg ikke pustet ordentlig. På en måte synes jeg det er greit at det er angsten som gir meg størst problemer der også, da har jeg ikke elendig kondis i tillegg. (I alle fall ikke så elendig som jeg trodde.)

Jeg hadde problemer med å komme i gang å gå pga når pulsen øker så lignet det på angst. Så det var sperren min i lang tid. Men når jeg først kommer over den, så ble jeg avhengig av å gå 20 min hver dag :) Og så har jeg mp3 på mobilen og har lastet ned mye god musikk. Det hjelper faktisk litt på den sosiale angsten. For noen ganger synes jeg det er ekkelt å gå ute og bli "sett" av andre. Da hjelper det meg at jeg enten lytter til musikk eller radio.

Synes du er flink når du går en gang i uka jeg - du står i fare for å bli avhengig etterhvert, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld.

Du har ingenting å unnskylde. Hidi kan være litt skarp av og til, ingenting å bry seg om. Jeg merker at jeg faktisk trenger å være litt selvsentrert for å bli bedre - altså på den "rette" måten. Det er ikke det samme som egoisme. Ikke unnskyld deg, du tar ikke opp for stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...