Gå til innhold

Kan noen si jeg har vært flink?


Orio

Anbefalte innlegg

Det hadde sikkert vært en stor hjelp å akseptere at jeg faktisk har det utgangspunktet jeg har. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til.

Nå har jeg fått beskjed om at jeg er for selvsentrert og tar opp for mye plass her på dol, så jeg skal prøve å holde meg borte en stund.

Nei - ikke gå! Synes det er hyggelig at du er her jeg. Hjelpes - er det regler for hvor mye plass hver enkelt skal få her på DOL nå da? Vi har i alle fall én vaktbikkje, hehe.

Men ikke bry deg om det. Ta så mye plass du trenger. Er bare kjekt at du er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    25

  • frosken

    5

  • mariaflyfly

    4

  • tonie

    3

Mest aktive i denne tråden

Du har vært veldig flink. Et lite stykke å gå, et stort stykke arbeid.

Det skal du ikke nedvurdere. Og jeg synes det er viktig at du gir deg selv lov til å kjenne på at du har vært flink, mestringsopplevelsen.

Jeg tror det gikk bra med syngingen. Ville ha kontonummeet mitt, mine to første betalte syngejobber noensinne:o), så det tar jeg som et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bedre ut på den måten; jeg har gjort noe konstruktivt for å bedre problemet, ikke; jeg klarer ikke en gang noe så enkelt som å gå noen meter ute alene.

Nettopp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altfor selvsentrert! Alt på dette forum må ikke nødvendigvis handle om deg.....

Du bør begrense deg selv! Nå blir det litt mye Orio på alle forum, skjønner?

Jula er en svært vanskelig tid for mange som sliter. Jeg synes man kan vise litt ekstra romslighet da, når Orio (eller hvem det nå måtte være) har behov for å ta det ut et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altfor selvsentrert! Alt på dette forum må ikke nødvendigvis handle om deg.....

Du bør begrense deg selv! Nå blir det litt mye Orio på alle forum, skjønner?

Det er det heldigvis ikke du som bestemmer, hidi. Og da må du ikke vedta det som om det var en sannhet for andre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde sikkert vært en stor hjelp å akseptere at jeg faktisk har det utgangspunktet jeg har. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til.

Nå har jeg fått beskjed om at jeg er for selvsentrert og tar opp for mye plass her på dol, så jeg skal prøve å holde meg borte en stund.

*Klepper tak i Orio og drar henne inn i varmen igjen*

Du går ingenstender. Basta. :o) Vi vil ha deg her vi nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg sagt at jeg ikke liker henne?

Har stor respekt både for deg og Orio, men man lar ikke blinde lede blinde? Gjør man?

Jeg ville i allefall latt blinde lede blinde i dagevis fremfor å la deg lede noen når du er i dette humøret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du er flink fordi du gjør noe med situasjonen din''

Det skal jeg prøve å huske, det viktige er ikke om jeg får til alt jeg ønsker, men at jeg gjør noe med situasjonen.

Riktig!! Alt du gjør som krever litt av deg, er veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært superflink :)

Og repeter din aktivitet så snart du ser deg i stand til det - på den måten vil du faktisk snart også tro på det vi forteller deg :)

Repetisjon er en fin greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært superflink :)

Og repeter din aktivitet så snart du ser deg i stand til det - på den måten vil du faktisk snart også tro på det vi forteller deg :)

Repetisjon er en fin greie :)

Repetisjon er sikkert fint, men angsten som følger med er noe herk.

Men, har allerede bestemt meg for å våge meg ut i den store verden i dag også, og kjenner det godt. Driver og passer på at jeg ikke ombestemmer meg, hjernen har massevis av gode grunner til å bli hjemme, men ikke en eneste grunn til at jeg skal gå ut. Det er kanskje en fordel at jeg er litt sta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært veldig flink. Et lite stykke å gå, et stort stykke arbeid.

Det skal du ikke nedvurdere. Og jeg synes det er viktig at du gir deg selv lov til å kjenne på at du har vært flink, mestringsopplevelsen.

Jeg tror det gikk bra med syngingen. Ville ha kontonummeet mitt, mine to første betalte syngejobber noensinne:o), så det tar jeg som et godt tegn.

''Et lite stykke å gå, et stort stykke arbeid.''

Det skal jeg prøve å huske på, neste gang (dvs, i dag,)

Så fint at det gikk bra med syngingen. Tror absolutt du kan ta det som et godt tegn at de ba om kononummeret ditt. Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med å komme i gang å gå pga når pulsen øker så lignet det på angst. Så det var sperren min i lang tid. Men når jeg først kommer over den, så ble jeg avhengig av å gå 20 min hver dag :) Og så har jeg mp3 på mobilen og har lastet ned mye god musikk. Det hjelper faktisk litt på den sosiale angsten. For noen ganger synes jeg det er ekkelt å gå ute og bli "sett" av andre. Da hjelper det meg at jeg enten lytter til musikk eller radio.

Synes du er flink når du går en gang i uka jeg - du står i fare for å bli avhengig etterhvert, hehe :)

Jeg er skeptisk til alt som kan gi avhengighet, prøver å holde meg unna i så stor utstrekning som mulig. Men kanskje jeg skulle gjøre et unntak for akkurat det med å gå turer? :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Repetisjon er sikkert fint, men angsten som følger med er noe herk.

Men, har allerede bestemt meg for å våge meg ut i den store verden i dag også, og kjenner det godt. Driver og passer på at jeg ikke ombestemmer meg, hjernen har massevis av gode grunner til å bli hjemme, men ikke en eneste grunn til at jeg skal gå ut. Det er kanskje en fordel at jeg er litt sta?

Kanskje du skulle prøve å gi deg selv en belønning hver gang du f.eks. går ut? Liker du å lese blader? Gå til kiosken og kjøp deg et blad og kanskje litt godterier. Rusle rolig hjem og glede deg til å sette deg i sofaen med et varmt pledd og en kopp te e.l. Les i bladet du kjøpte deg og koooos deg:)

Det beste jeg kan gjøre for meg selv, er å ta et langt, varmt bad. Da bruker jeg skrubbekrem og ansiktsmaske, samt hårkur i håret. Jeg legger meg i deilig, varmt bad med oljer e.l. og koser meg med ukas Se & Hør (ja, så enkel er jeg;-)). Jeg kjenner meg som et nytt menneske når jeg er ferdig:)

Du har helt klart en fordel fordi du er sta, så bruk det for det det er verdt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er altfor selvsentrert! Alt på dette forum må ikke nødvendigvis handle om deg.....

Du bør begrense deg selv! Nå blir det litt mye Orio på alle forum, skjønner?

Unødvendig kommentar, synes jeg.

Undrer meg på om meldingen var sendt av hensyn til Orio eller de andre her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til alt som kan gi avhengighet, prøver å holde meg unna i så stor utstrekning som mulig. Men kanskje jeg skulle gjøre et unntak for akkurat det med å gå turer? :- )

Gjør det. Er ikke den verste avhenigheten det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg ville i allefall latt blinde lede blinde i dagevis fremfor å la deg lede noen når du er i dette humøret...

Unnskyld, men måtte le ;)

I dagevis tilogmed....

Det var ikke vondt ment til Orio, hun er en flott person her inne, men det kan bli vel mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Repetisjon er sikkert fint, men angsten som følger med er noe herk.

Men, har allerede bestemt meg for å våge meg ut i den store verden i dag også, og kjenner det godt. Driver og passer på at jeg ikke ombestemmer meg, hjernen har massevis av gode grunner til å bli hjemme, men ikke en eneste grunn til at jeg skal gå ut. Det er kanskje en fordel at jeg er litt sta?

Ja angst er definitivt en bremsekloss i så måte.

Så bruk staheten din for det den er verdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal la deg selv få lov til å være både konstruktiv og mindre konstruktiv jeg - du har det tross alt ikke lett. Kan ikke kreve av deg at du skal være konstruktiv hele tiden - ingen er det.

Hvilke "krav" har du egentlig til deg selv? Hvilke standarder har du for hvordan du skal være? Hvem sine standarder er det? Dine/andres? Er det mulig du er for streng med deg selv?

Jeg er ikke for streng med meg selv, pleier å nøye meg med å kreve at ting er perfekt. :- )

Kravene kommer fra mange kanter, fra meg selv, fra familie, fra behandler, fra lege, fra dagsenteret +++.

Jeg er egentlig ikke særlig konstruktiv, klarer ikke være det. Hvor konstruktivt er det egentlig å la tankene kverne fritt om hvordan jeg kan gjøre slutt på alt? Det er sånne tanker som dukker opp med en gang jeg tar en "pause", dvs ikke holder på med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - ikke gå! Synes det er hyggelig at du er her jeg. Hjelpes - er det regler for hvor mye plass hver enkelt skal få her på DOL nå da? Vi har i alle fall én vaktbikkje, hehe.

Men ikke bry deg om det. Ta så mye plass du trenger. Er bare kjekt at du er her.

Takk for det. Som du ser, er jeg her fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...