Gå til innhold

Nyrebetennelse eller nyrebekkenbetennelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Har du peiling?

Kan man ha det på en mild måte?.Leste om symtomer på lommelegen men jeg har ikke feber eller oppkast.Har hatt smerter i korsryggen som stråler mor kjønnsorganet i 3 uker nå.Er vanskelig å sitte i ro.Uansett hvilken stillig jeg sitter i så er det vondt.Ikke så vondt vist jeg går.Når jeg kjører bil og må trykke bremsen eller clutsen inn er det vondt.Jeg bør vel komme meg til legen men må vente til etter nyttår?

Fortsetter under...

Jeg synes ikke nyrebekkenbetennelse er så vondt og har aldri hatt over 38 i feber heller, som regel er den 37.5. Så vi er kanskje forskjellig laget og dessuten så har man jo forskjellig smerteterskel. Men jeg hadde gått på legevakta for det er ikke bra å gå med over tid. Jeg hadde ikke ventet så mange dager.

For meg høres dette ut som en vond rygg, og ikke en infeksjon. Hvis du ikke har symptomer på infeksjon (som feber, frysninger, "følelse av å være syk i kroppen", så kan du vente til over nyttår med å oppsøke fastlegen.

Det er svært vanlig at man med vondt i ryggen synes at det verste av alt er å sitte. Bevegelse gjør ofte mindre vondt, akkurat som du beskriver.

Du kan evt. prøve å ta noe ibux eller tilsvarende og se om det lindrer smertene.

God bedring!

Gjest Har du peiling?

Jeg synes ikke nyrebekkenbetennelse er så vondt og har aldri hatt over 38 i feber heller, som regel er den 37.5. Så vi er kanskje forskjellig laget og dessuten så har man jo forskjellig smerteterskel. Men jeg hadde gått på legevakta for det er ikke bra å gå med over tid. Jeg hadde ikke ventet så mange dager.

Hvordan kjentes det ut ?.Hvor hadde du smerter?.Hvor lenge gikk du?

Hvordan kjentes det ut ?.Hvor hadde du smerter?.Hvor lenge gikk du?

Hos meg så får jeg vondt på den eneste siden helst høyre siden og bakover og det kjennes ut som noen holder rundt nyre og klemmer det inne i hånda. Dessuten så mister jeg all energi og blir kjempesløv. Som regel har jeg hatt urinveisinfeksjon først men venter på resistensbestemmelse, men det hender at det går rett i nyrene på meg uten uvi på forhånd.

Dessuten så tisser jeg gjerne litt på meg, det er nesten det første tegnet, men jeg tisser ikke noe oftere enn normalt. Dessuten blir jeg visnok deppa og litt vanskelig men det merker jeg ikke noe særlig sjøl :o)

Men for meg det er ikke særlig forskjell på uvi og nyrebekkenbetennelse bortsett fra smerter i nyre.

Gjest Har du peiling?

Hos meg så får jeg vondt på den eneste siden helst høyre siden og bakover og det kjennes ut som noen holder rundt nyre og klemmer det inne i hånda. Dessuten så mister jeg all energi og blir kjempesløv. Som regel har jeg hatt urinveisinfeksjon først men venter på resistensbestemmelse, men det hender at det går rett i nyrene på meg uten uvi på forhånd.

Dessuten så tisser jeg gjerne litt på meg, det er nesten det første tegnet, men jeg tisser ikke noe oftere enn normalt. Dessuten blir jeg visnok deppa og litt vanskelig men det merker jeg ikke noe særlig sjøl :o)

Men for meg det er ikke særlig forskjell på uvi og nyrebekkenbetennelse bortsett fra smerter i nyre.

Jeg har det også sånn at jeg tiser litt på meg når jeg nyser,hoster eller hopper.Og det lukter ille

Annonse

Jeg har det også sånn at jeg tiser litt på meg når jeg nyser,hoster eller hopper.Og det lukter ille

Drikk i hvert fall minst 3 liter vann om dagen til du får levert en urinprøve. Du får kjøpt test for urinveisinfeksjon på apoteket hvis du vil sjekke sjøl i morgen. Det er umulig å vite hva det er før du har tatt en test. Jeg bruker sticks som de gjør hos legen men jeg vet det finnes engangstest som forklarer ting bedre enn sticksene hvis du ikke har brukt det før.

Det kan være vondt i ryggen bare som frosken sier. Til og med jeg som har hatt så mange, bommer innimellom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...