Gå til innhold

aldersforskjell mellom søsken

Anbefalte innlegg

Ble dere gravid på egen hånd eller fikk dere hjelp?.Vi har 1 barn på 6 år.Gikk på første forsøk med han.Har prøvd i 2 år denne gangen uten hell.Har sjekket oss og alt er bra.Vet ikke hva vi gjør feil.Jeg er en del overvektig,kansje det er grunnen.Skal starte på slankekur oner nyttår

Vi prøvde litt forskjellig, uten at det hjalp. Til slutt klarte vi det helt alene.

Problemet vårt var at sædkvaliteten (antakelig) hadde forandret seg til det verre. Dette er litt usikkert siden vi jo ikke testet noe som helst før vi fikk vår eldste. Det kan jo hende hun også var bare flaks.

Vi er i hvert fall veldig fornøyde med resultatene uansett. I aller verste fall har minstemann (snart 9 år) arvet litt redusert fertilitet, men det er virkelig ikke vårt problem :-)

Fortsetter under...

Det er 3 år, minus 3 uker mellom mine to. Det var først da den eldste ble to at jeg orket tanken på flere barn i det hele tatt. Det var en pyton fødsel, og hun var et veldig krevende barn som skulle ha oppmerksomhet hele tiden. Hun er født i juni, og siden jeg synes vår/tidlig sommer er en ypperlig tid å få barn på så var det bare å sette i gang igjen raskt! Nr 2 er født i mai. Jeg ville ikke ha alt for mange år mellom barna, men vet av erfaring at det ikke er noe automatikk i at barn som kommer tett nødvendigvis leker fint sammen eller har mye glede av hverandre - MEN, det er uansett enklere å ha barna litt tett med tanke på ferie (Er det 8 år mellom er det ikke sikkert begge synes Legoland er en god idé...), helger og annen fritid når familien gjerne vil finne på noe der alle kan være sammen, uten å måtte dele seg i flere lag (far i slalåmbakken - mor i akebakken med den minste). Sllik så i alle fall vi det, og vi var heldige som fikk planleggingen til å bli virkelighet også - det er slett ikke selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...