Gå til innhold

Slanking(frokost)


Gjest Ned 20 kilo til sommeren

Anbefalte innlegg

Gjest Ned 20 kilo til sommeren

Fra nyttåe skal jeg ta meg sammen og begynne å slanke meg.Har kjøpt inn nutrilett for å kutte noen måltider.Men hva bør jeg spise til frokost?.Noe som starter forbrenning og holder utover dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ned 20 kilo til sommeren

Havreknekkebrød med makrell i tomat + ett glass eplejuice. :o) Funker som bare rakker'n for meg i alle fall.

Det var bra for at jeg elsker makrell i tomat.Noen forslag til lunsj,middag og kvelds også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra for at jeg elsker makrell i tomat.Noen forslag til lunsj,middag og kvelds også :-)

Det har gått med _mye_ havreknekkebrød med makrell i tomat her i huset det siste halvåret... :o) Både til frokost, lunsj og kvelds. Antagelig blir jeg snart så lei at jeg ikke kommer til å spise det på flere år.

Bruker ofte det samme til lunsj, spiste 2 knekkebrød til frokost og to til lunsj i begynnelsen, men nå har jeg økt til 3 til lunsjen + litt frukt etterpå, drikker vann da jeg er veldig glad i vann, men altså juice til frokost.

Til middag spiser jeg vanlig mat med ungene, men lager gjerne ekstra grønnsaker til meg selv. Når jeg er alene går det mye i kyllingfileter eller laksefileter som jeg baker i stekeovnen sammen med en haug grønnsaker - nam! Spiser gjerne linsestuing til, koker opp en pakke linser, en kilo gulrot og en løk og lager 10 porsjoner i slengen som jeg så fryser ned. 2,5 min i microen så er den som nylaget. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned 20 kilo til sommeren

Det har gått med _mye_ havreknekkebrød med makrell i tomat her i huset det siste halvåret... :o) Både til frokost, lunsj og kvelds. Antagelig blir jeg snart så lei at jeg ikke kommer til å spise det på flere år.

Bruker ofte det samme til lunsj, spiste 2 knekkebrød til frokost og to til lunsj i begynnelsen, men nå har jeg økt til 3 til lunsjen + litt frukt etterpå, drikker vann da jeg er veldig glad i vann, men altså juice til frokost.

Til middag spiser jeg vanlig mat med ungene, men lager gjerne ekstra grønnsaker til meg selv. Når jeg er alene går det mye i kyllingfileter eller laksefileter som jeg baker i stekeovnen sammen med en haug grønnsaker - nam! Spiser gjerne linsestuing til, koker opp en pakke linser, en kilo gulrot og en løk og lager 10 porsjoner i slengen som jeg så fryser ned. 2,5 min i microen så er den som nylaget. :o)

Har du oppskrift på linsestuing?.Er det noe som heter linsesuppe også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Jeg spiser to knekkebrød med det pålegget jeg har lyst på.

Ellers er havregryn mettende; enten havregrøt eller med melk og noen rosiner/nøtter.

Jeg har tatt av ti kilo ca siden sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du oppskrift på linsestuing?.Er det noe som heter linsesuppe også?

Linsesuppe har jeg ikke prøvd, men du finner oppskrifter på nettet.

Jeg lager linsestuing slik:

400 gram linser (en eske)

1 kg gulrøtter

1 hakket løk + evt. litt purreløk

Kokes i 30-45 min til linsene er myke. Ikke salt i før etterpå, da kan linsene bli seige har jeg hørt. Jeg tømmer så av vannet, bruk en stor kjele når du koker for linsene utvider seg ganske mye. Damp lett på plata i noen sekunder så det ikke er så vått. Ha i litt salt og krydder etter smak, jeg liker veldig godt masse sitronpepper i. Bruker stavmikseren og lager en skikkelig guffe. Den ser ganske jævlig ut, men jeg synes det smaker veldig godt! Og så er det kjempesunt da! :o)

Dette gir 10 porsjonjer som jeg putter i små plasposer og legger i fryseren. 2,5 min på fullt i microen så er den som nylaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Linsesuppe har jeg ikke prøvd, men du finner oppskrifter på nettet.

Jeg lager linsestuing slik:

400 gram linser (en eske)

1 kg gulrøtter

1 hakket løk + evt. litt purreløk

Kokes i 30-45 min til linsene er myke. Ikke salt i før etterpå, da kan linsene bli seige har jeg hørt. Jeg tømmer så av vannet, bruk en stor kjele når du koker for linsene utvider seg ganske mye. Damp lett på plata i noen sekunder så det ikke er så vått. Ha i litt salt og krydder etter smak, jeg liker veldig godt masse sitronpepper i. Bruker stavmikseren og lager en skikkelig guffe. Den ser ganske jævlig ut, men jeg synes det smaker veldig godt! Og så er det kjempesunt da! :o)

Dette gir 10 porsjonjer som jeg putter i små plasposer og legger i fryseren. 2,5 min på fullt i microen så er den som nylaget.

Koker du gulrøttene og løken sammen med linsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jepp, hiver alt i samme kasserolle. :o)

Ok, takk for svar.

Skal jammen prøve dette jeg også, lettvint når man kan lage stor posjon og fryse ned i posjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

Skal jammen prøve dette jeg også, lettvint når man kan lage stor posjon og fryse ned i posjoner.

Det trengs forholdsvis mye krydder for det smaker ikke så mye av selve linsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Det trengs forholdsvis mye krydder for det smaker ikke så mye av selve linsene.

Da skal jeg krydre i vei, hehe.

Har en pakke linser stående i skapet, som har stått der en tid, da skal jeg prøve den rett over nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så bra med drikker da? Har hørt at det beste er å spise sunn mat. Det har jo blitt sagt at drikker ødelegger forbrenningen fordi magen ikke har mat å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg starter med en liten skål med bær (frosne blåbær/bringebær noen sek.l i micron + et par dråper søtning), musli med frukt og nøtter, youghurt (uten sukker og fett) + melk.

Kjempegodt + at det holder lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppskrift på linsestuing?.Er det noe som heter linsesuppe også?

Jeg lager nesten det samme.

1 liten løk freses i litt olje. 1 buljongterning, 5 dl vann og 2,5 dl røde linser.

Kokes ca. 20 minutter.

Veldig godt. Bruker det omtrent som en grønnsak ekstra. (Har alltid andre grønnsaker også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager nesten det samme.

1 liten løk freses i litt olje. 1 buljongterning, 5 dl vann og 2,5 dl røde linser.

Kokes ca. 20 minutter.

Veldig godt. Bruker det omtrent som en grønnsak ekstra. (Har alltid andre grønnsaker også.)

det er sikkert godt med en buljongterning i ja! Skal prøves neste gang (har fryst ned 3 porsjoner med Lillemus sin linsestuing!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linsesuppe har jeg ikke prøvd, men du finner oppskrifter på nettet.

Jeg lager linsestuing slik:

400 gram linser (en eske)

1 kg gulrøtter

1 hakket løk + evt. litt purreløk

Kokes i 30-45 min til linsene er myke. Ikke salt i før etterpå, da kan linsene bli seige har jeg hørt. Jeg tømmer så av vannet, bruk en stor kjele når du koker for linsene utvider seg ganske mye. Damp lett på plata i noen sekunder så det ikke er så vått. Ha i litt salt og krydder etter smak, jeg liker veldig godt masse sitronpepper i. Bruker stavmikseren og lager en skikkelig guffe. Den ser ganske jævlig ut, men jeg synes det smaker veldig godt! Og så er det kjempesunt da! :o)

Dette gir 10 porsjonjer som jeg putter i små plasposer og legger i fryseren. 2,5 min på fullt i microen så er den som nylaget.

Jeg hadde forresten i litt kålrabi og paprike også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager nesten det samme.

1 liten løk freses i litt olje. 1 buljongterning, 5 dl vann og 2,5 dl røde linser.

Kokes ca. 20 minutter.

Veldig godt. Bruker det omtrent som en grønnsak ekstra. (Har alltid andre grønnsaker også.)

Litt buljong var smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes buljong er godt i. Gir mye smak. Enten grønnsaksbuljong eller kyllingbuljong.

Når jeg har spist opp de 7 porsjonene som ligger i fryseren skal jeg prøve med både kålrot og buljong neste gang. Det blir sikkert kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...