Gå til innhold

Hvordan forandret hverdagen deres seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Spekepølse

1. Det er da ingenting i veien for å ha både "mindre" og "ingen" i vokabularet. om du ser etter har de ulike funksjonsområder.

2. En debatt kan være for å overbevise andre, eller det kan være for å få nye inspill.

De færreste debatter dreier seg egentlig om å overbevise andre, men om å belyse ulike sider av en sak. Slik at man kan vurdere å endre synspunkt eller nyansere sitt synspunkt. Jeg har imidlertid ikke som mål å få deg til å forandre mening, jeg ville bare fortelle at det finnes flere måter å være på, og at ikke alle er like. Det dreier seg da heller om å fortelle deg noe som kan få deg til å nyansere synspunktet ditt.

3. Innlegget du har skrevet som start på denne tråden legger ikke opp til at dette skal være en debatt. Du spør ganske enkelt: Er dette vanlig?

De svarene du har fått sier at "ja, det er vanlig, men alle er ikke sånn", eventuelt, "nei, det er ikke vanlig, men noen er sånn." Jeg vil tro oppfatningen av hva som er vanlig varierer med folks erfaringer - som kan være ulike.

Man kommer ikke til noe fasitsvar i en slik samtale som dette. Jeg har bare et budskap: folk er ulike, og det bør man ta innover seg - på seg selv kjenner man sjelden andre.

Og når du spør (er dette vanlig?) får du svar. At noen ikke stemmer overens med de oppfatningen du har i utgangspunktet, betyr ikke at noen ønsker å motsi deg.

En annen ting: Nytter det ikke å dra på besøk til venninnen din?

Hva skjer da?

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

18

• lonelyP

16

• morsan

5

• AneM1365380603

5

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

''og jeg reagerte litt på at hun ikke kunne snakke om annet enn unger''

Dette minnet meg på noe som skjedde i venninnegjengen, som bestod av både mødre, enslige mødre og single uten barn. En av de single kuttet ut venninnetreffene fordi hun mente at vi bare snakket om barn. samtidig kuttet en av de gifte mødrene ut gruppa, for hun mente at vi var for lite familiefokusert og bare snakket om jobb og slikt! ;-)

De gjenværende, både med og uten barn, synes at vi har en god blanding av samtaleemner, men til lags åt alle kan ingen gjera;-)

He he, sånn blir det veldig lett når det er flere sammen. De som ikke tilpasser seg trekker seg ut. Jeg var tidligere med i en katteklubb. Hele helger kunne gå til kattetreff og kattesnakk. Så fikk ene datteren min allergi... Jeg hadde ikke klart en hel helg med katteprat i dag ;)

Hun venninna jeg nevnte som bare snakket om unger har forresten blitt ganske enspora igjen. Nå er det singeltilværelsen og alle mannfolk hun møter som er det store tema ;) Jeg regner med hun roer seg med det når hun blir metta av utelivet.

1. Det er da ingenting i veien for å ha både "mindre" og "ingen" i vokabularet. om du ser etter har de ulike funksjonsområder.

2. En debatt kan være for å overbevise andre, eller det kan være for å få nye inspill.

De færreste debatter dreier seg egentlig om å overbevise andre, men om å belyse ulike sider av en sak. Slik at man kan vurdere å endre synspunkt eller nyansere sitt synspunkt. Jeg har imidlertid ikke som mål å få deg til å forandre mening, jeg ville bare fortelle at det finnes flere måter å være på, og at ikke alle er like. Det dreier seg da heller om å fortelle deg noe som kan få deg til å nyansere synspunktet ditt.

3. Innlegget du har skrevet som start på denne tråden legger ikke opp til at dette skal være en debatt. Du spør ganske enkelt: Er dette vanlig?

De svarene du har fått sier at "ja, det er vanlig, men alle er ikke sånn", eventuelt, "nei, det er ikke vanlig, men noen er sånn." Jeg vil tro oppfatningen av hva som er vanlig varierer med folks erfaringer - som kan være ulike.

Man kommer ikke til noe fasitsvar i en slik samtale som dette. Jeg har bare et budskap: folk er ulike, og det bør man ta innover seg - på seg selv kjenner man sjelden andre.

Og når du spør (er dette vanlig?) får du svar. At noen ikke stemmer overens med de oppfatningen du har i utgangspunktet, betyr ikke at noen ønsker å motsi deg.

Tror du blander meg med trådstarter.

He he, sånn blir det veldig lett når det er flere sammen. De som ikke tilpasser seg trekker seg ut. Jeg var tidligere med i en katteklubb. Hele helger kunne gå til kattetreff og kattesnakk. Så fikk ene datteren min allergi... Jeg hadde ikke klart en hel helg med katteprat i dag ;)

Hun venninna jeg nevnte som bare snakket om unger har forresten blitt ganske enspora igjen. Nå er det singeltilværelsen og alle mannfolk hun møter som er det store tema ;) Jeg regner med hun roer seg med det når hun blir metta av utelivet.

*he he*

Den single som kuttet ut venninnetreffene pga barnesnakket er forresten den venninna som er 'verst' når det gjelder å utrbodere og gjenta alle mulige detaljer fra turer på byen, hva han sa, hvordan han sa det, hva slags type blikk han hadde akkurat da, og hva kan nå dette bety osv osv.

Så litt "komisk", da, at hun hadde slik en voldsom "radar" for barneprat og slo ned på det...;-)

AneM1365380603

*he he*

Den single som kuttet ut venninnetreffene pga barnesnakket er forresten den venninna som er 'verst' når det gjelder å utrbodere og gjenta alle mulige detaljer fra turer på byen, hva han sa, hvordan han sa det, hva slags type blikk han hadde akkurat da, og hva kan nå dette bety osv osv.

Så litt "komisk", da, at hun hadde slik en voldsom "radar" for barneprat og slo ned på det...;-)

''Den single som kuttet ut venninnetreffene pga barnesnakket er forresten den venninna som er 'verst' når det gjelder å utrbodere og gjenta alle mulige detaljer fra turer på byen, hva han sa, hvordan han sa det, hva slags type blikk han hadde akkurat da, og hva kan nå dette bety osv osv.''

Hehe, som venninna mi det. Noen ganger hagler det inn med sms her, og det er viktige detaljer med. som "Jeg sto på Ica i smågodt hylla. Så følte jeg at noen så på meg, og der så jeg rett i øynene på...". Det med blikk og tolkniger av ord og sms kjenner jeg veeeldig godt igjen ;) Jeg prøver å holde ut til de 6-7 aktuelle blir redusert til en, eller det kommer en ny og mer varig. Jeg tror ikke hun trives som singel, derfor testes flere ut på en gang ;)

Joda, jeg har vært singel selv ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...