Gå til innhold

Nyttårsaften


Orio

Anbefalte innlegg

Det verste er at de fleste hyttene står sikkert tomme både julehelgen og nyttårshelgen,

Ja, det tror jeg også. Skulle så gjerne lånt meg en uten å være nødt til å blakke meg fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Orio

    9

  • Dorthe

    6

  • adelie

    6

Mest aktive i denne tråden

Det var vanskelig!

All mat som blir servert på et fat, er deilig mat, i mine øyne. Være sammen med herlige humørfulle venner, som vet å gjøre en fest til fest! At jeg ikke ser for tjukk ut i den svarte kjolen min (lov å drømme, sa du!) og at håret vil ligge der _jeg_ mener det bør ligge (om ikke håret får viljen sin) og at vi alle koser oss langt inn i det NYE året!

Hva er din?

Ekte champagne, ikke oppsprita champagnebrus som Jølsen må nøye seg med, i alle fall. Jeg skulle ha vært hos frisøren og satt opp håret i en kunstferdig frisyre, som faktisk holdt hele kvelden. Serveringen kunne godt vært kanapéer båret rundt på sølvbrett av kelnere i hvite smokingjakker. Jeg skulle hatt på meg en lang kjole og høye hæler, helst vært en del kilo lettere og noen centimeter høyere (usikker på hvordan det går med høye hæler og champagne innabords, men.). Mennene skulle hatt smoking, kvinnene skulle hatt lange kjoler. Og så skulle jeg selvfølgelig lagt igjen angsten hjemme, så jeg virkelig kunne nyte det.

Eventuelt kunne jeg tilbragt kvelden hjemme, under et pledd i sofaen med filmmaraton og en stor bolle sjokolade innen rekkevidde. Og ingen raketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kunne jeg tenke meg å sitte i en lavo langt inne i skogen. Så skulle jeg grille ribbe på bålet, tatt et glass vin og tittet på stjernene. Helst unngå å se noen raketter, kun fred og ro og ingenting annet. Drømme-nyttårsaften for meg :-). Og selvfølgelig skulle jeg hatt ny-skiene mine ved siden av meg og kanskje mannen i mitt liv skulle fått lov til å være med.

Vel, jeg skulle gjerne sluppet raketter, vin hadde jeg heller ikke takket nei til. Hadde jeg hatt en "Mannen i mitt liv" skulle jeg selvfølgelig vært sammen med han. Men ski og skogsliv klarer jeg meg fint uten. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ekte champagne, ikke oppsprita champagnebrus som Jølsen må nøye seg med, i alle fall. Jeg skulle ha vært hos frisøren og satt opp håret i en kunstferdig frisyre, som faktisk holdt hele kvelden. Serveringen kunne godt vært kanapéer båret rundt på sølvbrett av kelnere i hvite smokingjakker. Jeg skulle hatt på meg en lang kjole og høye hæler, helst vært en del kilo lettere og noen centimeter høyere (usikker på hvordan det går med høye hæler og champagne innabords, men.). Mennene skulle hatt smoking, kvinnene skulle hatt lange kjoler. Og så skulle jeg selvfølgelig lagt igjen angsten hjemme, så jeg virkelig kunne nyte det.

Eventuelt kunne jeg tilbragt kvelden hjemme, under et pledd i sofaen med filmmaraton og en stor bolle sjokolade innen rekkevidde. Og ingen raketter.

Du er litt romantisk altså!

Så hele kvelden "din" for meg, jeg er dama i sort kjole, blond og høyhælte sko. Nipper til champis...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss, med åtte-ti gode venner og god mat og drikke. Ingen som blir overstadig beruset, bare hyggelig samtale og god stemning. Så langt regner jeg med at alt ordner seg.

For å begynne på fantasiene; En lekker kjole som sitter som støpt (litt vanskelig, jeg ammer og har fremdeles ganske slapp mage etter fødsel, så det blir nok noe praktisk og skjulende i stedet), elegant trippende rundt på høye hæler. Masse vakkert fyrverkeri *uten smell*. Sove så lenge jeg vil neste morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmenyttårsaften er hos noen i gangavstand, som har barn omtrent på samme alder som oss slik at barnet mitt har noen å leke med. De voksne er hyggelige og morsomme og man har høy 'tøysefaktor' (har det mer enn seriøst nok i hverdagen til at jeg ikke orker veldig seriøst prat om jobb og økonomi og ymse problemer etc).

Jeg synes det er deilig med helstekt indrefilét og rødvin, og så synes jeg det er stas med fyrverkeri (bortsett fra ymse smått bakkefyrverkeri, som har kommet på avveie litt for ofte, men raketter med styrepinne har jeg aldri opplevd problemer med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmenyttårsaften er hos noen i gangavstand, som har barn omtrent på samme alder som oss slik at barnet mitt har noen å leke med. De voksne er hyggelige og morsomme og man har høy 'tøysefaktor' (har det mer enn seriøst nok i hverdagen til at jeg ikke orker veldig seriøst prat om jobb og økonomi og ymse problemer etc).

Jeg synes det er deilig med helstekt indrefilét og rødvin, og så synes jeg det er stas med fyrverkeri (bortsett fra ymse smått bakkefyrverkeri, som har kommet på avveie litt for ofte, men raketter med styrepinne har jeg aldri opplevd problemer med).

Klær: jeg synes det er hyggelig å være pyntet med pen kjole og sko med høye heler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle jeg gjerne vært bedt bort på party med hyggelige mennesker og god mat og champagne og alle skulle ha pyntet seg og det skulle vært masse fyrverkeri som man kunne se inne og sluppet å gå ut i kulda.

Et år vi var hos oss var det flere damer som ikke ville forlate huset pga barn som lå og sov histen & pisten. Da sendte vi opp fyrverkeriet fra tomta, og så tok damene bare kåpa over skulderen og gikk ut på overbygget terrasse der vi hadde skrudd på terrassevarmerne. :-) Funket ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmenyttårsaften er hos noen i gangavstand, som har barn omtrent på samme alder som oss slik at barnet mitt har noen å leke med. De voksne er hyggelige og morsomme og man har høy 'tøysefaktor' (har det mer enn seriøst nok i hverdagen til at jeg ikke orker veldig seriøst prat om jobb og økonomi og ymse problemer etc).

Jeg synes det er deilig med helstekt indrefilét og rødvin, og så synes jeg det er stas med fyrverkeri (bortsett fra ymse smått bakkefyrverkeri, som har kommet på avveie litt for ofte, men raketter med styrepinne har jeg aldri opplevd problemer med).

''raketter med styrepinne har jeg aldri opplevd problemer med).

''

Det har jeg! En fem år gammel gutt var 20 sekunder fra å bli invalid for llivet. Og oppskyteren var edru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''raketter med styrepinne har jeg aldri opplevd problemer med).

''

Det har jeg! En fem år gammel gutt var 20 sekunder fra å bli invalid for llivet. Og oppskyteren var edru.

Uffda, jammen bra det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''raketter med styrepinne har jeg aldri opplevd problemer med).

''

Det har jeg! En fem år gammel gutt var 20 sekunder fra å bli invalid for llivet. Og oppskyteren var edru.

De bakkefyrverkeriene jeg har opplevd problemer med, var alle av de bittesmå m'filletypene'. den ene var en sånn "tanks". Den gikk plutselig feil vei, og kom mot sønnen min og meg, enda vi sto langt unna. Det smalt gnister på bolbejakke til sønnen min så den begynte å brenne, og hadde jeg ikke stått inntil ham med ullvotter på og kunne slå bort flammene, hadde det gått riktig galt. Han kunne dessuten fått det i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bakkefyrverkeriene jeg har opplevd problemer med, var alle av de bittesmå m'filletypene'. den ene var en sånn "tanks". Den gikk plutselig feil vei, og kom mot sønnen min og meg, enda vi sto langt unna. Det smalt gnister på bolbejakke til sønnen min så den begynte å brenne, og hadde jeg ikke stått inntil ham med ullvotter på og kunne slå bort flammene, hadde det gått riktig galt. Han kunne dessuten fått det i ansiktet.

Jeg liker ikke fyrverkeri legner, jeg. Det smeller så man kunne tro det hadde brutt ut krig. Godt det gikk bra med sønnen din den gangen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde min drømme-nyttårsaften for to år siden. :o)

Bare kjæresten og meg på en hytte sånn nesten på fjellet. Masse snø og deilig kaldt. Skitur på dagen. En deilig viltgryte om kvelden, bare kos og fred og ro i sofakroken utover kvelden. Sto ute i kulda ved midnatt og sendte opp noen få raketter før vi ruslet til sengs og krøp godt sammen under dyna i 120 cms-senga. :o) Helt perfekt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min drømme-nyttårsaften for to år siden. :o)

Bare kjæresten og meg på en hytte sånn nesten på fjellet. Masse snø og deilig kaldt. Skitur på dagen. En deilig viltgryte om kvelden, bare kos og fred og ro i sofakroken utover kvelden. Sto ute i kulda ved midnatt og sendte opp noen få raketter før vi ruslet til sengs og krøp godt sammen under dyna i 120 cms-senga. :o) Helt perfekt for meg.

''og krøp godt sammen under dyna i 120 cms-senga. :o)''

Det var jammen en kort seng! Var det på en gammel seter dere var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og krøp godt sammen under dyna i 120 cms-senga. :o)''

Det var jammen en kort seng! Var det på en gammel seter dere var?

*Fnis* Den var 120 cm _bred_ da vuttu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og krøp godt sammen under dyna i 120 cms-senga. :o)''

Det var jammen en kort seng! Var det på en gammel seter dere var?

Bredde, ikke lengde, skjønner du. Spesiallaget for nyforelskede så de ikke skal komme for langt bort fra hverandre mens de sover. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikkje du får tak i jordbær i New York på denne tiden av året.

Jeg presiserte at man skulle se bort fra sånne små praktiske bagateller som hva som går an å gjennomføre. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt moren din i skapet i 35 år!!!!!

Nå må du lære deg å lese, det er moren til Dorthe som sikkert er 35 år gammel, hun har selvfølgelig ikke vært så lenge i skapet. ;- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...