Gå til innhold

Transport til bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Gjest roalda

Skal arrangere 11 års dag til min datter snart.

Lurte på å ha det ute et sted, evnt badeland eller en lekepark.

Det er ca 20 min kjøring fra oss.

Det jeg lurte på er om det er vanlig at vi ordner med skyss frem og tilbake, eller at foreldrene selv henter og kjører barna.

Det jeg er litt redd for er at det blir for mye bryderi for foreldrene, hvis de skal kjøre såpass langt ,og at de da velger å ikke la barna komme.

Det er ca 11 barn, og da må vi evnt . leie maxitaxi, noe som er svært dyrt.

Hva tenker andre om dette?

Hva er vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295306-transport-til-bursdagsfeiring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss har jeg opplevd begge deler. Bursdagsbarnets foreldre har f.eks. kjørt to biler og i tillegg fått en av de andre foreldrene til å hjelpe med skyssing. Andre ganger har foreldrene selv kjørt sine barn til og fra feiringen. Begge deler er like greit, såfremt det ikke er snakk om å kjøre over en halvtime en vei...

Gjest flere biler

Her har man gjort slik Togli beskriver, bursdagsbarnets familie stiller med to biler (låner inn en onkel eller bestemor ved behov), og avtaler også med foreldre man kjenner godt, som kan være med å kjøre noen ekstra barn i tillegg til sitt eget. Greit å avklare før man sender ut invitasjon til alle, særlig hvis det er et stykke å kjøre eller det er et "ukurant" tidspunkt. Bor bursdagsbarnet langt unna de andre barna, kan det jo være en ide at man drar direkte fra skole / sfo, og også leverer hit.

Datteren min har så langt vært på 3 bursdager på "lekeland" som ligger ca 15 min herfra. Vi har alltid måttet ordne transport selv, og jeg hadde heller ikke forventet at bursdagsbarnetsfamilie skulle stå for dette. Men det er en god idé at flere deltakere slår seg sammen for transport da.

Annonse

Gjest gammeldags? far

Jeg er vant til at jeg som forelder har et ansvar for barnet mitt.

Blir barnet bedt i bursdag, kjører jeg akkurat som jeg kjører på musikkøvelse, fotballtrening og kamp, på badestranda, til besteforeldre osv.

Jeg aksepterer at barn tar tid, og at det er det viktigste jeg kan tilby som forelder.

Så hadde mitt barn blitt bedt i ditt barns hyggelige bursdag, hadde jeg selvsagt kjørt selv - og med glede :-)

Jeg er vant til at jeg som forelder har et ansvar for barnet mitt.

Blir barnet bedt i bursdag, kjører jeg akkurat som jeg kjører på musikkøvelse, fotballtrening og kamp, på badestranda, til besteforeldre osv.

Jeg aksepterer at barn tar tid, og at det er det viktigste jeg kan tilby som forelder.

Så hadde mitt barn blitt bedt i ditt barns hyggelige bursdag, hadde jeg selvsagt kjørt selv - og med glede :-)

Man strekker seg jo så langt man kan, men som alenemor uten bil var det noen ganger jeg måtte ty til andre foreldre for å få poden avgårde til og hjem fra bursdager ja.

''Hva er vanlig?''

Vi har opplevd begge deler - i noen tilfeller med bursdagsselskap et godt stykke unna har man kjørt til og fra selv, i andre tilfeller har foreldrene ordnet med skyss i flere biler.

Sistnevnte er selvsagt praktisk for oss andre, men førstnevnte er selvsagt også helt akseptabelt:-)

Begge deler. Noen ganger kjører bursdagsbarnets foreldre to biler, samt at de får med en forelder eller slektning. Andre ganger har vi kjørt selv.

Må innrømme at jeg ikke hopper i taket over to-timers-bursdager som innebærer 1/2 times kjøring hver vei for meg. Må jeg hjem igjen i mellomtida rekker jeg akkurat å snu. Men jeg sier selvfølgelig ikke noe om det, høflig som jeg er :-)

Gjest Tatjana

De gangene mine barn har vært bedt på bursdager som har vært arrangert "et annet sted" har vi bare fått innbydelse med tid og sted, og har ordnet kjøring selv. Her er det tildels lange avstander uansett, og vi er vant til å organisere samkjøring til alle bursdager.

Den eneste gangen bursdagsbarnets foreldre ordnet kjøring, var en gang min eldste var bedt i selskap på en hverdagsformiddag. Da stod det i innbydelsen at de ville kjøre barna på SFO etter selskapet (de som skulle dit). Det satte jeg pris på , så slapp jeg å ta meg fri fra jobben for å gjøre det selv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...