Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snella på 10 mndr er i fin form, ingen feber, men har vært snørrete og til tider virkelig forkjølet mer eller mindre sammenhengende hele desember (har en storebror på tre i barnehage så jeg tenker liksom ikke så mye over det snørret lenger...).

Nå i dag så har hun hostet skikkelig flere ganger, da hører man godt at det surkler litt, og så har hun begynt å gråte hver gang i forbindelse med hostingen så det er tydelig at det er vondt eller ubehagelig akkurat det. Men som sagt ellers i fin form, har spist og sovet og vært i godt humør.

I kveld har hun våknet etpar ganger av nyttårsraketter (hallo?? nyttårsaften var i går??) og da har hun grått endel og hørtes ordentlig tett ut i pusten. Siste gangen hun var våken tok det kjempelang tid å roe henne selv om hun var helt koma-trøtt, hun ville bare opp og sitte eller stå på alle fire og det bare hveste når hun trakk pusten. Ekkelt!! Nå har hun sovnet igjen, har sovnet på siden med hodet knekt helt bakover, så luftveiene er hvertfall åpne! Pusten hennes nå når hun sover høres normal ut tror jeg.

Men jeg blir jo så urolig!! Vi får vel bare se det an, men jeg vet ikke hvor godt jeg kommer til å sove i natt.... For ordens skyld, hode-enden på sengen er lett hevet og det er god lufting og god temperatur på rommet (18 grader akkurat nå), så jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre....? Hørte nettopp om ei lita ei på samme alder som ble tett av slim pga noe de kalte stille lungebetennelse, inn på sykehus i full fart med ambulanse midt på natta, foreldrene hadde ikke merket noe galt annet enn en langvarig forkjølelse i forkant. Skummelt!

Litt engstelig i kveld :-/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295346-tung-i-pusten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at så lenge hun er i fin form ellers så er det nok ikke noe farlig. Likevel ville jeg nok kanskje tatt henne til legen i morgen for å sjekke opp litt. Få litt nesespray kanskje? For vi mødre har det med å bekymre oss, og noen ganger er det ikke helt nødvendig å ligge slik søvnløs.... Derfor har jeg alltid sagt, kontakt lege, finn ut av det, og så kan man ta det derfra. Snakk med legen i morgen du. Og skulle det være nødvendig så har også legevakten telefon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295346-tung-i-pusten/#findComment-2382507
Del på andre sider

Jeg tror at så lenge hun er i fin form ellers så er det nok ikke noe farlig. Likevel ville jeg nok kanskje tatt henne til legen i morgen for å sjekke opp litt. Få litt nesespray kanskje? For vi mødre har det med å bekymre oss, og noen ganger er det ikke helt nødvendig å ligge slik søvnløs.... Derfor har jeg alltid sagt, kontakt lege, finn ut av det, og så kan man ta det derfra. Snakk med legen i morgen du. Og skulle det være nødvendig så har også legevakten telefon.

Tusen takk for svar! Nå gikk det helt fint i natt, selvfølgelig gjorde det det, men man engster seg jo like fullt.... Hun var våken to-tre ganger til og hev etter luft da også.

Jeg skulle kanskje presisert at hun er ikke tett i nesen nå, det er ikke snørr som gjør henne tett, det sitter mer i brystet. Broren har lett astma, og det høres mer sånn ut, type hvesende pust i lungene og ikke i nesen hvis du skjønner....

Hun er sprek og fin idag, men er veldig hes. Vi ser det an videre vi. Tusen takk igjen for svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295346-tung-i-pusten/#findComment-2382663
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...