Gå til innhold

Sønnen min har blitt stygg i munnen

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret mams

Jeg er litt forvilet over sønnen min som har blitt så stygg i munnen de siste par mnd. Han svarer søsteren veldig frekt. Som f eks "Hold kjeft, ti still, ashole". Det er ord jeg har hørt, mens søsteren sier verre ord kommer når vi ikke hører på. Da er det skikkelig bannskap.

Hva kan jeg gjøre? I går eksploderte jeg og kasta han rett på rommet kl 1900 pga at han lo da jeg prøvde å korrigere han. På meg virker det som om han tøffer seg og prøver å vise styrke overfor storesøsteren. Han banner visstnok på skolen også når gutta er samlet.

Bannskap er så stygt. Spesielt reagerer jeg når små barn banner. Han er 10 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295381-s%C3%B8nnen-min-har-blitt-stygg-i-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å vaske munnen med såpe, blir kanskje barnevernssak...

Som førstevalg ønsker man jo å overbevise barnet om hvor heslig slikt prat er. Så vil de ikke ønske å snakke slik.

Dritt hører til på do. Så jeg synes det er greit at dem som liker det så godt kan ta drittpraten sin å gå på do om de ikke kan styre seg. Så får de drite fra seg der, både den ene og den andre veien.

;-)

Stort sett er slike utvisninger til do så kjedelige at de fleste finner ut at det ikke er verdt det. Ikke er det særlig tøft eller kult heller.

Selvsagt er det uvurderlig hvilke forbilder ungene har.

Vi er nok fryktelig strenge på språkbruken her i huset.

mvh

Jeg tar mine når de kommer med slike utbrudd til hverandre, her i huset snakker vi pent til hverandre - basta. Jeg hadde aldri tolerert at poden snakket sånn til søstra si og når han i tillegg flirte til deg så er jeg fullstendig enig i at du sendte ham på rommet.

Mrs. Wallace

Å vaske munnen med såpe, blir kanskje barnevernssak...

Som førstevalg ønsker man jo å overbevise barnet om hvor heslig slikt prat er. Så vil de ikke ønske å snakke slik.

Dritt hører til på do. Så jeg synes det er greit at dem som liker det så godt kan ta drittpraten sin å gå på do om de ikke kan styre seg. Så får de drite fra seg der, både den ene og den andre veien.

;-)

Stort sett er slike utvisninger til do så kjedelige at de fleste finner ut at det ikke er verdt det. Ikke er det særlig tøft eller kult heller.

Selvsagt er det uvurderlig hvilke forbilder ungene har.

Vi er nok fryktelig strenge på språkbruken her i huset.

mvh

Vi bruker do-henvisning når det kommer drittprat her. Det fungerer godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...